Oba modely ST patria medzi top autá svojej triedy. Fiesta ST medzi malými hothatchmi a Focus ST zase medzi veľkými. Focus ST dokonca prešiel našim testom. Ale ako sa hovorí, výkonu nie je nikdy dosť a ani 134 kW (182 k) Fisety ST a 184 kW (250 k) Focusu ST nie sú pre motory konečnou.
Vo Veľkej Británii samotný Ford ponúkne balík zvýšenia výkonu s názvom Mountune. Oficiálny upgrade neruší záruku a je nainštalovaný za 90 minút. Pre Focus ST stojí 1225 libier (1400 eur) a pre Fiestu ST 599 libier (680 eur).
Pre Fiestu ST v rámci balíka Mountune prichádza nový airbox, priepustnejší vzduchový filter a samozrejme optimalizovaná riadiaca jednotka. Vďaka úpravám sa výkon dostane na 158 kW (215 k). Presne toľko mal aj Focus RS Mk1. S krútiacim momentom 320 Nm dá kilo za 6,7 sekundy, o 0,2 menej ako séria.
Focus ST zase dostane za peniaze naviac hliníkové nasávacie potrubie, väčší medzichladič stlačeného vzduchu, priepustný vzduchový filter a taktiež preprogramovanú riadiacu jednotku. Dvojlitrový EcoBoost tak odovzdá 202 kW (275 k) a 400 Nm. Stovka je tak na tachometri za menej ako 6 sekúnd.