Transit a Transit Custom sú naozaj top modelmi, čo sa týka predajov užitkových vozidiel Fordu. To znamená, že k redizajnu a zmenám treba pristupovať naozaj obozretne. Nový motor sme už predstavili, aj jemné zvýšenie výkonu. Ale retuše zasiahli modely celkovo, nezostalo len pri agregátoch.
Premiéra noviniek rovná sa výstava v Birminghame. Veď kde inde predstaviť inovácie vanov ako na najdôležitejšej tematickej výstave?
Obom v ponuke, aj keď asi nie v základnej výbave, pribudne kamerová a radarová technológia, totožná s tou v S-Maxe a Mondeu. Technológie umožňujú dovybaviť Transit a Transit Custom prednárazovým bezpečnostným systémom s detekciou chodcov, adaptívnym tempomatom a systémom rozpoznávania dopravných značiek.
Novinky avizuje aj prekopaný stabilizačný systém ESC. Má zakomponované pomôcky Side Wind Stabilisation, ktorý spomaľuje auto pri bočnom vetre, Curve Control, ktorý spomaľuje auto v zákrute a Roll Stability Control, ktorý tiež spomaľuje, ale keď sa auto má prekotiť.
Interiér môže obohatiť systém SYNC 2. Ale iba v Transite. Bude mať 6-palcový displej s možnosťou ovládať nielen dotykom, ale aj hlasom. Transit Custom so starším systémom SYNC tiež získa väčší displej, namiesto 3,5 palca (ako mali menšie diskety) má až 4 palce. Úúúúú, to je zmena! Ale zase, každý kúsok zobrazovacej plochy je v tomto prípade pozitívom.
Ešte sa nekončí. Nový motor je kompatibilný so šesťstupňovým automatom. Nie je to síce najviac stupňov, ktoré majú autá v tejto triede v ponuke, ale Fordovský SelectShift spolupracuje aj so start-stop systémom. Manuálne radenie je tlačidlami na páke, ako sme skúšali v automatickom B-Maxe.