V Toyote pochopili, že aj cesty si zaslúžia poctu, stvorili 86 Hakone

Určite aj vďaka britskému seriálu o automobiloch Top Gear, stali sa niektoré cesty alebo ich úseky mimoriadne populárne medzi nadšencami jazdy na štyroch, ale aj dvoch kolesách. Takéto asfaltové skvosty sú po celom svete, Japonské ostrovy nie sú výnimkou. Zamierite juhozápadne od Tokya, po približne dvoch hodinách jazdy dorazíte na miesto určenia, Hakone Turnpike. Vlásenka s hladkým asfaltom, zákruty pripomínajúce šikany z okruhov F1, dokázali by sme identifikovať mnohé úseky setových okruhov. V domácej automobilke upravili športový model GT 86, dvojičku Subaru BRZ, dostal exkluzívny kabát, šperky a predstavili edíciu 86 Hakone, pomenovaná práve po úchvatnom horskom prechode.

Srdcom špeciálnej edície je motor boxer, benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra vybavený duálnym vstrekovacím systémom Toyota D-4S. V ponuke budú dve prevodovky, manuálna a automatická, obe 6 stupňové. Ku kolesám prenáša manuálna prevodovka výkon 153 kW (205 k) s točivým momentom 211 Nm, automatická pracuje s o niečo menšími silami, 149 kW (200 k) a točivým momentom 204 Nm. Manuál má síce výkonu o niečo viac, no počítač má výhodu rýchlejšej reakcie a výpočtu optimálneho okamihu zmeny prevodového stupňa, absencia použitia spojky taktiež miere nahráva automatu. Čo sa týka výbavy, tam nejaké extrémne zmeny nenastali. Full LED osvetlenie, dvojité koncovky výfuku v chrómovom prevedení, aerodynamické difúzory vrátane krytu podvozku. V interiéri nájdeme multifunkčný volant, infotainment dotykový panel, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá, tempomat a všetky prvky aktívnej bezpečnosti, na ktoré sme v modeloch Toyota zvyknutí. K prvkom komfortu patrí bezkľúčový vstup do vozidla, štartovacie tlačidlo, elektricky ovládané veko batožinového priestoru. Aj keď je to veľký-malý športovec, skvelý pocit z jazdy a priame vstrekovanie adrenalínu do krvného obehu zvláda aj bez okliešteného interiéru bez klímy, len s volantom, pedálmi a štartérom.

Základom pre špeciálnu edíciu býva farba mimo bežnej ponúkanej farebnej škály. Zelená Hakone pôsobí temne, no príťažlivo. V kombinácií so 17 palcovými 10 lúčovými diskami s bronzovým lakovaním, vrátane ráfikov, pôsobí celé vozidlo agresívne a luxusne. Čierny spojler dotvára športové zameranie, nielen výzorom, ale aj funkčne. Temné prevedenie dostal aj interiér. Matné čierne alcantarové čalúnenie majú nielen športové sedadlá, ale aj palubná doska a tapacírovanie. Kontrast zabezpečili efektné prvky v podobe prešívania a vyšitého loga modelu na ploche pred spolujazdcom, na koberčekoch, sedadlách, oranžová ladiaca s bronzovými prvkami exteriéru. Sedadlá dostali aj výrazné kožené bočné vedenie v oranžových tónoch. Po naštartovaní sa logo modelu objaví aj na displeji palubného počítača a paneli infotainmentu.

Ako bonus dá automobilka Toyota každému novému majiteľovi kožený obal a fóliu s logom na ochranu kľúča. Do predaja by sa 86 Hakone mal dostať v roku 2020. Je tiež dôkazom, že nie je potrebné vzdať sa všetkého pohodlia pre vychutnanie si športovej jazdy a jedinečného štýlu.