Mazda si v LA spravila akciu, na ktorej ukázala novú trojku. Je to už štvrtá generácia a prinesie niekoľko noviniek. Najväčšou bude motor Skyactiv-X, avšak okrem toho, že má Spark-Controlled Compression Ignition o ňom automobilka vôbec nič neprezradila. Žiaden výkon, žiadne parametre, nič bližšie o ňom nevieme, len sme počuli, že znie ako dvojliter.
Je však jasné, že benzínové motory Skyactiv-G budú mať objem 1,5 a 2,0 litra. No a niektoré trhy dostanú aj naftový motor Skyactiv-D. Ten bude mať objem 1,8 litra. Zase, výkony si automobilka necháva pre seba. Avšak tie benzínové sa dajú odvodiť z ostatných modelov značky. Vraj časom pribudne aj pohon všetkých kolies.
Poďme si posvietiť na dizajn. Spredu trojka jasne sadne medzi ostatné modely, ktoré už v portfóliu figurujú. To isté vzadu. Prekvapí len veľká strieška nad oknom a tiež priznaná koncovka výfuku. Ale zboku niečo chýba. Všetko vyzerá ako jednoliata plocha, žiaden prelis, žiadna lišta. Niečo tomu chýba.
Okrem päťdverového hatcbhacku Mazda ponúkne trojku aj ako štvordverový sedan. Tá vyzerá vyváženejšie, má dlhší zadný previs.
Vnútro je veľmi jednoduché, línie sú fakt minimalistické. Avšak klimatizácia ostala zachovaná na samostatnom mieste a displej sa dá ovládať kolieskom za radiacou pákou manuálu, alebo automatu.
No a prečo by bola vizáž trojky nudná? Porovnajte ju s uleteným Civicom, alebo s novým Focusom. Najmä zboku jej niečo chýba.