BMW ukázalo druhú a finálnu verziu radu 3. Kupé a kabrio už majú číselné označenie 4 a 3 GT sa do novej generácie nedostane. Druhá karoséria má proporcie kombi. Reálne veľkého kombi. Trojka s interným označením G21 je väčšia ako predchodca.
Kombi narástlo o 8 centimetrov na dĺžku, čo v praxi znamená celkovú dĺžku 4,71 metra. Z toho rázvor pridal 4 centimetre. Aj šírka sa zväčšila o dva centimetre. Zväčšenie proporcií sa prejavilo aj v interiéri. Zadní pasažieri majú viac miesta na kolená, na ramená, oproti predchodcovi. A oproti sedanu je viac miesta aj na hlavu, avšak to je logické, nie?
Pozitívne sa zväčšenie rozmerov prejavilo aj v batožinovom priestore. Na šírku mu pribudlo až 11,2 centimetra. Prístup do kufra je pritom celkom bezproblémový, kombi má štandardne elektrické otváranie. Okrem otvárania tlačidlom je možné ho otvoriť aj bezdotykovo zamávaním nohou pod nárazníkom.
Prístrojová doska s dvomi displejmi je prevzatá zo sedanu a ponúka modernejšie tvary ako predchodca. Pri tomto modeli sa automobilka nevzdala pohonu zadných kolies ako štandardu. Pre niektoré verzie bude v ponuke pohon všetkých kolies xDrive.
Základom ponuky motorov bude dvojlitrový naftový agregát v 318d, kde ponúkne 110 kW (150 k). Štandardom základného motora bude šesťstupňový manuál, ale za príplatok ho môže nahradiť osemstupňový automat. Vrchol ponuky bude predstavovať model M340i xDrive. Označenie napovedá, že auto bude mať pohon všetkých kolies a výkonný motor. Trojlitrový radový šesťvalec s prepĺňaním bude mať 275 kW (374 k).
Automobilka hovorí, že tuhosť karosérie vzrástla až o štvrtinu a dobré jazdné vlastnosti sú zaručené vďaka nízkemu ťažisku a rozdeleniu hmotnosti takmer 50:50 medzi nápravami. Prekvapením je, že napriek zväčšeniu rozmerov klesla hmotnosť o 10 kilogramov.
Na cestách bude od septembra.