Toyota má aj úžitkové autá a nie je to len o modeli Hilux, čiže o pick-upe. V ponuke sú aj modely založené na spolupráci s gigantom Stellantis. Od neho pochádza nielen Proace, ale aj ostatné Proace s inými doplnkovými názvami. Vlastne sa dá povedať, že všetky modely zo spolupráce sú s týmto označením. Najnovším prírastkom je Proace Max.
Aby sme predišli komplikovaným posunom ako má Ford, tak treba vedieť, že Proace City je základná veľkosť podobná Citroënu Berlingo, či Oplu Combo. Prevedenie Proace City Verso to je zase určené pre prepravu pasažierov v komforte. Veľmi podobnú situáciu zažíva aj stredný Proace, ktorý má takisto prevedenie Proace Verso. Táto veľkosť je zase založená na Citroëne Spacetourer, alebo Peugeote Traveller. A najnovší prírastok do tejto rodiny je Proace Max.
Nová Toyota Proace Max je postavená na základoch, ktoré v roku 2006 dala vtedajšia generácia Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer. Odvtedy sa do rodiny pripojil aj Opel Movano, po tom, čo sa Opel dostal do jedného koncernu s ostatnými značkami.
Nová Toyota Proace Max ale využíva najnovšiu generáciu a najnovšie vývojové štádium vozidla. Prichádza so všetkými asistentami, vrátane udržiavania v jazdných pruhoch, či vrátane tempomatu a možnosti 360-stupňového kamerového systému. Základným stavebným kameňom ponuky Proace Max Bude výbava Active, ako základná, už obsahujúca aktívny brzdový asistent, tempomat, spomenutý asistent udržiavania v pruhu, zadnú parkovaciu kameru, zadné parkovacie senzory a denné LED svetlomety.
V základnej cene bude aj rádio s 3,5-palcový farebným displejom, ale aj dvere otvárateľné do uhla 270° a manuálna klimatizácia. V zadnej časti ale potešia drevené steny v nákladovom priestore a drevená podlaha. Ak by ste chceli niečo viac, tak výbava Comfort prinesie tristošesťdesiatstupňový parkovací systém, rádio s 10-palcovým displejom, či automatickú klimatizáciu. Rozdiel medzi týmito 2 prevedeniami bude 4 500 €, približne. Základná cena Proace Max Active bude 26 390 €, ale aj tu si treba dávať pozor na špecifikáciu.
Úplný základ bude mať označenie L2H1. Znamená to vnútornú výšku 1 600 mm a 3 120 mm vnútornú dĺžku v oblasti podlahy. Vonkajšie rozmery budú 5,5 metra na dĺžku a 2,25 metra na výšku. Toto prevedenie znamená 10 m³ vnútorného priestoru a v základe bude mať 2,2-litrový motor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 320 Newton metrov. Bude štandardne spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Z ďalších prevedení bude dostupné ešte L2H2, čiže rovnaká dĺžka, ale vnútorná výška 1 932 mm. S výškou H2 príde aj predĺženie o 60 cm na L3H2. Do ponuky sa dostane aj L4H2, ktoré má zase predĺžený zadný previs. Celková dĺžka je až 6,5 metra a vnútorný objem je 15 m³. Ak by ste chceli 17, môžete siahnuť po L4H3. Do ponuky sa dostane viacero hmotnostných verzií.
Základom bude celková hmotnosť 3,3 t, ale omnoho rozšírenejšia bude celková hmotnosť 3,5 t. Ponuka bude obsahovať aj prevedenie Heavy, ktoré sa od ostatných bude líšiť zosilnenou karosériou a zosilneným podvozkom zo zahraničného prevedenia dosahujúceho až 4,25 tony celkovej hmotnosti.
Toyota Proace Max ale nebude v ponuke iba so spaľovacími motormi. Aj keď medzi nimi bude na výber z viacerých výkonových stupňov, druhý výkonový stupeň bude mať 103 kW (140 k) a vrcholom bude 132 kW (180 k). Výkonnejšie alternatívy predvedú aj kombináciu s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Ďalšou alternatívou by mala byť elektrická dodávka, ktorá sa bude vizuálne rovnať tej spaľovacej. Nebude odlišná v žiadnom detaile, akurát prinesie masívnu batériu s čistou využiteľnou kapacitou 98 kWh. Na tú bude možné prejsť cez 400 km, ale aj tu budú rozdiely. Proace Max na elektrickú energiu predvedie možnosti aj väčšej celkovej hmotnosti, spomenutých 4,25 tony.
V reálnom svete to znamená, že toto prevedenie už potrebuje tachograf a je obmedzené na maximálnu rýchlosť 90 km/h. Práve preto je ťažšie prevedenie vhodné na dlhší dojazd. O pohon sa stará elektrický motor s výkonom 205 kW (280 k), ale nemáte ho dostupný stále.
Ak zvolíte režim Eco, tak máte dostupný iba výkon 120 kW (163 k), ak máte režim Normal, tak 160 kW (218 k) a iba v režime najvyššom dokážete využiť plný potenciál. Vtedy predsa motor najviac spotrebúva. Toyota oznámila, že základom EV bude dlhšie prevedenie L3H2, ktoré bude stáť 51 190 € s výbavou Active.
Aj napriek nesporným inováciám modelu je stále vidno odkaz z minulosti. Buď sa to dá brať, že niektoré veci môžu byť trochu zastaralé, alebo sa dá na to pozrieť druhým pohľadom, konkrétne, že toto vozidlo je už overené a dokáže eliminovať neduhy úplne nových prevedení.