Toyota zjavne počúva svojich zákazníkov. Ako inak si môžeme vysvetliť to, že do svojho modelu Supra bude montovať aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku? Novinka však prinesie aj niečo ďalšie. Európska verzia športového vozidla prinesie celkom príjemné zníženie hmotnosti?
Automobilka povedala, že upravená manuálna Supra bude vážiť o 40 kg menej ako klasická s automatickou prevodovkou. Bude stáť na 19-palcových zliatinový diskoch, ktoré eliminujú 1,2 kg v každom rohu auta. Samotná prevodovka znamená úsporu 21,8 kg. Verzia Lightweight, ktorá bude mať zníženú hmotnosť príde aj o kožené čalúnenie a budem mať tiež iný a hlavne ľahší zvukový systém a zbaví sa aj elektrického nastavenia sedadiel a bedrovej opierky. Celková Úspora hmotnosti je teda 38,3 kg.
To hlavné, kvôli čomu je nová Supra zaujímavá je však manuálna prevodovka so 6 prevodovými stupňami. Automobilka hovorí že nová prevodovka bola vytvorená s ohľadom na potreby a požiadavky zákazníkov. Teda, prevodovka samotná nie je úplne nová, len je výrazne prepracovnaná a má skrátený finálny prevod, oproti inštaláciám v BMW.
Možno práve toto je krok ku dlho očakávanej verzií GRMN, ktorá by mohla byť tiež v pláne. Avšak to nie je teraz úplne dôležité, keďže Supra s manuálom bude v ponuke už neskôr tento rok a budeme si ju môcť bez problému kúpiť. Automobilka bude túto verziu ponúkať štandardne a nebude nijako obmedzený jej predaj. Máme tak šťastie, že žijeme v Európe, lebo v USA bude ponuka obmedzená limitovanou sériou.
Kto bude ďalší? Alpine A110 by si manuál tiež zaslúžilo. Napríklad.