V roku 1984 automobilka Toyota predviedla model Land Cruiser 70, ktorý prekvapivo slúžiť dodnes. Je to auto, ktoré je obľúbené najmä v Austrálii, na Blízkom východe, ale veľkú popularitu má aj v domácom Japonsku. Preto z ponuky jednoducho neodchádza a je akousi Ladou Nivou od Toyoty. Je to stálica, ktorá ešte pár rokov vydrží a Toyota jej pripravila veľmi pekný facelift.
Najväčšmi sa zmenila predná časť. Má nové okrúhle svetlomety miesto tých hranatých predchádzajúcich a výrazne obdĺžnikovú prednú masku s retro nápisom Toyota. Tomu všetkému sú prispôsobené nárazníky a ostatné časti vozidla, ale vyzerá naozaj pekne. Viac nebolo treba meniť, možno sa ešte zmenili niektoré detaily, ale predok je určite najviac šokujúci.
Interiér si zachováva svoju industriálnu jednoduchosť, ale môže mať dotykový displej s uhlopriečkou 6,7 palca, ktorý je ochotný a schopný zobraziť zrkadlením mobilné telefóny. Nie, tu sa nebudeme hrať na bezkáblové prevedenie. V tomto prípade kábel budete potrebovať, ak chcete vidieť niečo z telefónu. Štandardný hovor cez Bluetooth ale zvládnete. Druhý nový displej sa objaví medzi okrúhlymi prístrojmi pred vodičom a bude informovať nielen o spotrebách a ostatných veciach z palubného počítača, či o prehrávanej skladbe, ale aj o činnosti asistentov. Áno, čítate správne! Land Cruiser 70 dostane udržiavanie v jazdnom pruhu a čítanie dopravných značiek.
V globálnej ponuke modelu bude niekoľko karosérií. Domáci japonský trh bude mať iba 5-miestnu s klasickým SUV tvarom, ale Austrália pridá aj niekoľko verzii pick-up. Relatívne novým motorom pod kapotou bude 2,8-litrový štvorvalec, ktorý bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 500 Nm. Tento motor bude štandardne spojený s automatickou prevodovkou so šiestimi prevodovými stupňami a o štandardnom prevedení s pohonom všetkých 4 kolies ani netreba rozmýšľať. To je akosi samozrejmé.
Lenže v Austrálii ponuku obohatí aj tradičný agregát s objemom 4,5 litra a usporiadaním V8. Bude spojený výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Realita hovorí, že ak v Austrálii budete chcieť automatickú prevodovku, tak musíte siahnuť po malom motore. Malom, s objemom iba 2,8 litra.
Ak by sme ostali pri SUV, tak to má dĺžku 4 890 mm, z čoho rázvor osi kolies je 2 730 mm. Šírka 1 870 mm je umne maskovaná tvarmi a trochu zaniká pri výške 1 920 mm. Toto auto je reálne veľké a na domáci japonský trh sa dostane už v zime. V štvrtej štvrtine tohto roka zaznamená svoj príchod s modernizáciou do Austrálie. O tom, či a kedy bude dostupné v krajinách Blízkeho východu zatiaľ reč nebola.
Land Cruiser 70 bude teda niečim ako restomodom, akurát to je z fabriky. Automobilka s týmto autom dokáže osloviť viacero trhov a aj u nás by takéto auto malo výborné ohlasy. Veď auto, ktoré sa vyrába už toľko rokov musí mať predsa už nižšie výrobné náklady. Akurát tu by asi nesúhlasili všetci tí, ktorí presadzujú nízke emisie, teda skôr šialené emisné normy a zároveň by sedemdesiatka nepotešila chodcov, lebo ich ochrana pri náraze asi nebude na úplne dokonalej úrovni.