To, že Toyota Hilux je nezničiteľné auto, ktoré zvládne všetko, od arktických podmienok po erupcie sopky je hádam všetkým známe. Ak nie, tak nám nezostáva nič iné, ako odkaz na reláciu Top Gear. Tam páni dokázali, že to je nezmar.
Polárne podmienky boli dejiskom testov a posúvania hraníc znova. Na juh sa dostali autá ako podporné pri pretekoch na lyžiach v rámci Extreme World Challenges. Z piatich Hiluxov boli tri skoro normálne, upravené štýlom vlastným pre Arctic Trucks, ale dva boli extrémnejšie. Mali o nápravu viac a pohon 6×6.
Každé z nich prešlo v nehostinných prírodných podmienkach skoro 9500 km (5900 míľ). To je najviac zo všetkých vozidiel pohybujúcich sa v oblasti.
Celkové jazdenie trvalo 4 mesiace od Novembra 2011 do Februára 2012. Z ten čas Hiluxy prešli dvakrát naprieč kontinentom. A naviac to nebolo všetko obyčajné. Hiluxy kvôli hlbokým mrazom jazdili na špeciálne letecké palivo A-1. Vydržali tak teploty až mínus 50 stupňov Celzia a prevýšenia dosahujúce 3400 výškových metrov.
Základnými modifikáciami, okrem klasických, ktoré robí Arctic Trucks bežne, zahŕňali malý žeriav na naloženie nákladu a obrovskú 280 litrovú nádrž. Pick-upy so šiestimi kolesami dostali dokonca 800 litrovú. Arctic Trucks samozrejme upravil a spevnil aj podvozky, pohonné ústrojenstvo a nezabudol ani na obrovské pneumatiky. Tie boli nahustené na 10 percent z toho, čo sa bežne hustí na cestných Hiluxoch. To znamenalo 17-krát väčšiu styčnú plochu ako pri obyčajnom modeli.
Šokujúce bolo, že motory ostali bez zmeny. Letecké palivo spaľovali pôvodne naftové 3,0 D-4D. Prevodoviek sa tiež konštruktéri ani nedotkli, iba do redukčnej pridali prevod na plíženie.
Tiež vám napadá to, čo nám? Že keď pominieme to letecké palivo, tak toto je to správne auto na niektoré slovenské cesty po zime?