Nie je to tak dávno. Vlastne je, už je to takmer rok, čo som bol úplne odpálený z toho ako GR Yaris jazdí. Avšak teraz tu máme niečo ešte extrémnejšie. Pevnejšie, výkonnejšie a nekompromisne brutálne. Tých zmien je hneď niekoľko.
V prvom rade Toyota ponúkne základnú verziu GRMN, ktorá bude základom pre dve ďalšie alternatívy. Tá bude pevnejšia, lebo má o 14 metrov viac lepených spojov a o 565 viac zvarov. Celkovo je však GRMN ešte o 20 kilogramov ľahší ako GR. Môže za to absencia zadných sedadiel, karbónový spojler a tiež karbónová kapota. Celkovo je Yaris GRMN o 1,3 centimetra širší a o rovnakú vzdialenosť nižší.
Okrem zníženia hmotnosti a spevnenia dostal GRMN Yaris kratšie prevody a niekoľko vizuálnych prvkov, aby sa odlíšil od bežného GR-ka. Mechanické diferenciály však ostali, takže GRMN bude ešte viac extrémne. A bude mať až 200 kW (272 k).
A tu sa to rozdeľuje. Buď necháte Yaris GRMN univerzálnym strojom, alebo zvolíte Circuit Package. Ten si môže dopriať iba 50 zákazníkov na všetkých relevantných trhoch. Balík pozostáva z tlmičov Bilstein, väčších bŕzd, špeciálnych osemnásťpalcových diskov a zvonka ho odlišujú iné spojlery predného nárazníka a iné prahy.
Druhou možnosťou ako obmeniť svoj GRMN Yaris je inštalácia Rally Package. Tú však inštaluje konkrétny díler, čo v preklade znamená, že každý ďalší GRMN Yaris môže mať tento balík. Aj tu je iný podvozok, ale hlavne kompletná ochrana spodných častí a tiež ochranný rám.
Automobilka oznámila, že vyrobí iba 500 kusov GRMN Yarisu. To je celkom v pohode, horšia správa je, že sa nechystá do Európy. Takže u nás musí stačiť správa, že niektoré z doplnkov, ktoré sú odlišné od GR budú dostupné ako príslušenstvo.