Rok už pomaly končí a v roku 2012 sme testovali niekoľko áut. A musíme uznať, že všetky boli dobré. Každé síce iným spôsobom a pre inú klientelu, ale aj tak sa medzi nimi nenašlo ani jedno, ktoré by sme označili horším.
Ale aj napriek tomu nám niektoré prirástli k srdcu viac ako tie ostatné. Môžeme zodpovedne povedať, že tento rok by sme si z testovaných áut za vlastné peniaze kúpili tieto:
1. Renault Clio RS
Malý šibal dokázal prekvapiť, nečudo, že sme s ním prešli skoro 1800 kilometrov. Tak bolo Clio RS fantastické! Pozrite si test tu.
„Famózny asfalt, výjazdy zo zákrut, tiahle krivky, technickejšie sekcie, proste jedna báseň. Úžasná cesta, úžasné auto, perfektná kombinácia, ktorej výrazne pomohlo dobré počasie a skorá jazda.“
2. Dacia Pick up
Zdá sa to nelogické? Aj je. Zdanlivo obyčajný pracovný nástroj bol jednoducho úžasný, nič nežral, nič nepýtal, prešiel všade a bol jednoducho nezabudnuteľný! Pozrite si test.
„Jazda dôchodcovským štýlom sa vonkoncom nekonala. Na štýl jazdcov WTCC sme sa tiež nechytali, skôr to bol taký bežný pracovný priemer. Pick up neprotestoval voči zvolenému tempu a aj v zákrutách sa správal veľmi čitateľne a predvídateľne. Ovládaním by za sebou určite nechal aj niektoré modely značky grilujúcej štyri burgre.“
3. Mercedes-Benz B180 CDI DCT
Auto sa zlepšilo a zo sendvičového auta sa stalo normálne. Je z neho malé MPV a má vynikajúcu automatickú prevodovku. Test tu.
„Môžeme povedať, že toto je práve jedna z najlepších automatických prevodoviek, ktoré sme skúsili. V normálnom režime radí úplne hladko a motor vytáča do celkom rozumných otáčok. Športový režim zase točí až do červeného poľa. V týchto otáčkach nás šokovala zvuková kulisa.“
4. Ford B-Max 1,0 EcoBoost
Malý Ford zvolil tiež netradičné dvere ako aj Opel Meriva. Ale partykúsok, kvôli ktorému sa o ňom bude hovoriť na večierkoch je ešte pôsobivejší. Test tu.
„Nasadanie odkryje to tajomstvo, prečo sa o B-Maxe toľko hovorí. Otvoríte predné dvere, otvoríte zadné a niečo tam chýba. Tým prvkom, ktorý zmizol je stredový stĺpik. Ten, ktorý by normálne zavadzal a stále by ste oň pri vystupovaní zakopávali. Prvý mesiac si budete otvárať obe strany a len sa cez auto budete pozerať.“
5. Citroën DS21
Konkurencia bola obrovská, ale aj napriek tomu sa štyridsaťročná bohyňa dostala do Top 5. Aj ostatné boli výborné, ale jazda na tak pokrokovom aute bola jednoducho nezabudnuteľná. Test tu.
„Desím sa tej cesty. Sedím za volantom jedného z najkrajších áut na svete v stave blízkom dokonalosti a mám sa stretnúť s poobednou premávkou v nemenovanom moravskom meste. Radenie pod volantom už som prekusol, aj keď zatiaľ som sa viac ako na trojku nedostal. Rozbieham sa zo semafórov, prechádzam priečnu nerovnosť a posádke vzadu poskočí hlava až ku stropu. Zadná náprava je dosť tvrdá, aspoň, že to zachraňujú neuveriteľne mäkké sedáky.“
Divoká karta: Nissan GT-R
Brutálne auto, raketa na cesty, 650 koní dokáže vycvičiť nejedného vraj skúseného šoféra. Zrýchlenie precvičí krčné svalstvo. Test si prečítate tu.
„V základnom nastavení môžete v pokoji jazdiť s Godzillou po rožky a mlieko do samoobsluhy. To, že si vyberiete skratku minimálne cez San Bernardino Pass je už čisto váš problém. Ale naspäť, základné nastavenie pripomína, že s GT-R môžete jazdiť ako s plnohodnotným GT. To je prvá časť názvu. Ešte stále ostáva to Rko. Race? Prepnutie prevodovky, podvozku a stabilizačného systému práve na režim R spraví z auta beštiu.“
Aj ostatné však zanechali vynikajúce dojmy. A naozaj bolo ťažké vybrať najlepšie auto, ktoré sme tento rok testovali.
A ešte Top 5 najčítanejších tento rok:
2. Renault Mégane Grandtour 2.0 dCi
3. Renault Mégane Grandtour Dynamique 1,6 dCi
5. BMW 318d