Test Renault Kangoo Van: Takmer osobný van

Model Kangoo je stálicou v ponuke značky Renault. Kompaktná úžitková dodávka je aktuálne v ponuke už v tretej generácií. Z týchto slov teda asi tušíte, že sme testovali dvojmiestnu verziu Van s naftovým, 95 koňovým motorom Blue dCi. Aký veľký progres spravilo Kangoo oproti minulej generácii, napovie náš test.

V prvom rade začnime tým, že nami testovaným modelom bolo Kangoo Van. Teda drahšia verzia tohto auta, keďže na trhu je aj Kangoo Express. To síce vyzerá veľmi podobne, avšak technicky ide o jednoduchšiu verziu postavenú s dôrazom na nízke náklady. Náš Van mal striebornú karosériu, ktorá nie je pre dodávkové vozidlá úplne typická. Avšak, celkom mu sadla. Prednej maske dominuje mohutný ale sympatický „úsmev“ a taktiež Full LED optika. Tou napríklad lacnejší Express nedisponuje. Pekným prvkom sú aj 16″ strieborné kolesá. Toto auto samozrejme nie je žiaden okúzľujúci reprezentatívny krásavec, avšak v rámci svojej kategórie ide o veľmi vydarený a sympatický kúsok. Celkový dodávkový profil karosérie už z podstaty veci nie je prvoplánovo atraktívny ale hlavne praktický, aj tak je ale Kangoo pohľadným zástupcom svojej triedy. Strieborná farba je dobrou voľbou a veľká predná maska má moderný tvar. Čierny plastový nárazník to hrá v prvom rade na odolnosť, rovnako aj na bokoch nájdeme plastové lišty. Špecialitou tohto auta sú ale mimoriadne praktické  posuvné bočné dvere Open Sesame. Tie sú na strane spolujazdca a zároveň ich s prednými dverami neoddeľuje žiaden pevný B stĺpik. To znamená, že po otvorení predných aj bočných dverí vznikne giganticky veľký nakladací otvor. Samotný nákladový priestor je pevne oddelený iba za vodičom, za spolujazdcom je otvárateľná mreža. A ak sklopíte sedadlo do roviny, mrežu viete otočiť a vznikne tak dlhý a rovný nákladný priestor, vhodný na prevoz dlhých predmetov. Geniálne! Toto je jeden z najlepších a najpraktickejších prvkov výbavy tohto auta. A názov Open Sesame nemá chybu!

Kabína je na pomery úžitkových áut navrhnutá mimoriadne vkusne, kvalitne a so slušnou výbavou. Takmer by ste nepostrehli, že nesedíte v osobáku, až kým sa nepozriete za seba alebo do spätného zrkadla. Teda, spätné zrkadlo tu vlastne až tak úplne nie je. Namiesto neho je v jeho obvyklej pozícii umiestnený dodatočný displej, ktorý prenáša obraz z kamery na streche a vy tak viete, čo sa deje za autom. Klasické zrkadlo by tu vzhľadom k plným plechovým zadným dverám bolo úplne zbytočné a tak toto riešenie považujeme za ďalšiu skvelú vychytávku. Aj samotný pocit z kabíny, palubnej dosky a ergonómie je veľmi dobrý. Kožený volant s troma ramenami a multifunkciou poznáme aj z iných Renaultov a rovnako dobre funguje aj tu. Nechýba ani pekný strieborný, textúrovaný obklad palubnej dosky. V strede je obstojne fungujúci displej infotainmentu, v ktorom nájdeme vstavanú navigáciu, parkovaciu kameru aj plnú konektivitu Apple či Android. A tým to nekončí. Kangoo je totiž na úžitkové auto vybavené vážne super. Veď posúďte sami. Štartovanie tlačidlom, bezkľúčové odomykanie a zamykanie, núdzové brzdenie a varovanie pred kolíziou, bezdrôtové nabíjanie telefónu, automatická klimatizáciu či dokonca automatické parkovanie. Doplňme k tomu príjemný, vyšší posed v pohodlných sedadlách s koženými bokmi a máme tu vážne skvelú kabínu, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani nejeden osobák. Jasné, plasty sú tvrdšie, stále je to ale na auto svojej triedy viac než v norme. Veľmi štedré sú aj odkladacie priestory. Pred vodičom je veľká zatvárateľná skrinka na dokumenty či rukavice a v strede na vrchu palubnej dosky je zasa pogumovaná polica. Kabína Kangoo je teda rozhodne milým a pozitívnym prekvapením. Dôležitým údajom u takéhoto auta je samozrejme využiteľnosť, ktorá je v reči čísel 3800 litrov nákladového priestoru, vrátane priestoru dostupného po sklopení sedadla spolujazdca. Užitočné zaťaženie je 786 kg.

Pod kapotou testovaného kusu pracoval naftový štvorvalec s výkonom 70 kW (95 koní) s označením Blue dCi a krútiakom 260 Nm. Pri zaťažení dvoma pasažiermi bez nákladu je dynamika až prekvapivo obstojná, za čo môže najmä slušný krútiaci moment. Na stovke je za 14 sekúnd a zastaví sa na 164 km/h, pocitovo je ale dynamika v meste a v stredných rýchlostiach fajn a nie je ani problém udržovať diaľničných 140 km/h. To ale stále hovoríme o nezaťaženom aute, v prípade plného zaťaženia je samozrejme dynamika rapídne nižšia. To je ale úplne normálne, veď ide o úžitkové auto a podobným výkonom disponujú stále aj niektoré omnoho väčšie dodávky. Kangoo sa teda nemá za čo hanbiť. Aj pri rýchlych diaľničných presunoch a premávke v meste sme sa s nezaťaženým autom pohybovali na týždennom priemere 6 litrov nafty na 100 kilometrov, čo je úplne prijateľná hodnota. Auto sme žiaľ nemali možnosť zaťažiť ťažkým nákladom, kedy by sa spotreba samozrejme o niečo zvýšila. Aj tak sme ale dospeli k záveru, že tento motor s dobre fungujúcim šesťstupňovým manuálom je pre Kangoo rozumná voľba. Neskôr by ale mala prísť silnejšia, 115-koňová verzia, ktorá by mala ešte viac priať lepšej dynamike aj pri plnom využití užitočného zaťaženia a priestoru. Prekvapením je, že Kangoo je aj vo vyšších diaľničných rýchlostiach relatívne tiché. Najviac hluku samozrejme ide zo zadnej časti, ktorá je zaplechovaná, bez zvukových izolácií sa tak sa zvuk od výfuku a zadných kolies nesie do kabíny. Aj napriek tomu je ale jeho hladina nižšia, než by sme čakali a aj v 140 km/h bola znesiteľná. Lepšie by na tom mohla byť verzia s pevnou deliacou stenou, bez mriežky Open Sesame. Ale verte, že chcete práve túto. Tá praktickosť a obrovské dvere za to stoja. Na auto danej kategórie jazdí Kangoo prekvapivo „osobne“ a darí sa mu do veľkej miery potláčať dodávkový  pocit z jazdy. Ako sme spomínali, je pomerne tiché ale aj pohodlné. Zadná náprava je samozrejme tuhšia, aby zvládla vyššie zaťaženie, aj tak je ale auto dostatočne pohodlné a poddajné bez prehnaných náklonov v zákrutách.

Renault Kangoo je stále úžitkový a praktický van, ale v aktuálnej generácií až prekvapivo civilizovaný, v kabíne pripomínajúci celkom fajn vybavený osobák. Niektoré prvky výbavy, ako napríklad automatické parkovanie, bezdrôtové nabíjanie telefónu či bezpečnostné asistenty nie sú ani náhodou štandardom ani v bežných osobákoch. Široké dvere Open Sesame sú skvelé a náhrada spätného zrkadla projekciou z kamery je tiež výborným riešením. Ak hľadáte malé úžitkové auto, Kangoo s 95 koňovým Blue dCi je rozhodne jedným z najhorúcejších želiezok v ohni. Auto v tejto špecifikácii kúpite už od 18 650 eur s DPH.

Galéria od Jozefa

Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 95 COOL Open Sesame

Motor R4 nafta
Objem 1461 cm3
Výkon  70kW (95 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 260 Nm pri 1750 ot/min
   
Prevodovka 6-stupňová manuálna
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4486 mm
Šírka 1860 mm
Výška 1808 mm
Rázvor osí kolies 2716 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1450/2236 kg
Batožinový priestor 3800 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 164 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 14 s
Spotreba  5,3 – 5,8
Emisie g CO2/km 135-152