Crossover Renault Captur prešiel tento rok faceliftom, ktorý ho oproti predchodcovi viditeľne omladil a zmenil. Neprehliadnuteľná je úplne nová predná maska, samotný profil karosérie však zostal. My sme mali na týždeň k dispozícií mild hybrid s celkovým výkonom obstojných 158 koní.
Facelifty niektorých áut je ťažké rozoznať, čo ale ani náhodou nie je prípad Capturu. Predná maska je radikálne odlišná od predchodcu. Kým staršia verzia sa spoliehala na zaoblenia, novinka ide cestou priamych liniek a ostrejších hrán. Stratila sa „usmievajúca sa“ maska a nahradila ju úzka a rovná plocha s novým znakom uprostred. Svetlá sú LED už od základu a taktiež zalomené C je minulosťou a nahrádza ho omnoho jednoduchší tvar a zatmavená optika. Pekným prvkom sú spodné denné svetlá s grafikou v tvare blesku. Predok po novom pôsobí akoby prísnejšie a minimalistickejšie, lebo treba uznať, že obliny už začínali trochu starnúť. Vzadu nie sú zmeny až tak viditeľné, zaoblený tvar tu zostal. Avšak charakterizuje ich nový znak, pozmenený spodok nárazníka a číra optika svetiel, ktoré si ponechali tvar od predchodcu. Náš kus jazdil na 18″, čierno-strieborných diskoch. Ich ostré tvary korešpondujú s prednou časťou auta a k bielej karosérií dobre pasujú. Renault teda ponechal základný profil karosérie Capturu bez výrazných zmien, avšak nová predná časť ho opticky robí výrazne novším autom. Misia splnená!
Základná architektúra interiéru sa nemení, ale zmeny sú viditeľné aj bez hlbšieho skúmania. Pozorné oko si všimne, že sa vytratili okrúhle ovládače klimatizácie a nahradili ich výrazne menšie klávesy pod displejom. Je to esteticky čistejšie a upratanejšie ale pochopíme aj názory tých, ktorým príde staršie riešenie presnejšie. Tu nemáme vyhranený názor. Portál s joystickom prevodovky zostal a za to sme radi, keďže ten je jedným z hlavných čŕt Capturu. Sedadlá sú čisto látkové, ale zato pohodlné so slušným bočným vedením a odolnou tkaninou. Úplne nový je 10.25″ displej pred vodičom, ktorý sa veľmi vydaril. Graficky je výborný, má široké možnosti zobrazenia a tiež ponúka navigáciu na celej ploche od Google. Centrálny displej má taktiež 10.25″ a jeho uloženie na výšku nezmenil ani facelift. Novinkou je ale už spomínané zabudovanie Google Maps, ale aj Waze či Amazon Music. Chválime, že si stále zachováva užívateľskú prívetivosť a relatívne rýchlo si naň zvyknete. Tiež základný náhľad kombinuje dlaždice audia aj navigácie, čo je praktické. Snáď len škoda, že vyhrievanie sedadiel a volantu nemá fyzické tlačidlá. Príjemnou novinkou zútulňujúcou kabínu je aj ambientné podsvietenie so 48 farbami a automatickým nastavovaním intenzity. Mobil nabijete bez kábla, zásuvka je umiestnená ale dosť nenápadne pod tlačidlami v strede a na displej mobilu tak počas nabíjania veľmi neuvidíte. V strede medzi sedadlami sú dva praktické stojany na nápoje aj lakťová opierka a USB sú typu C. Priestorovo sa nič zásadné nezmenilo a stále ide o slušný priemer triedy. Captur sa ale od konkurencie líši možnosťou posúvania zadných sedadiel, čím viete balansovať medzi priestorom pre nohy pasažierov vzadu a objemom batožinového priestoru. Príjemným a interiér aj opticky zväčšujúcim prvkom je presklená strecha. Aby sme nezabudli, krokom vpred sa nám javia aj samotné materiály a spracovanie kabíny. Kufor má inak dvojitú podlahu a objem až 553 litrov, ak berieme do úvahy aj objem pod ňou.
Mild hybridný Captur má celkový výkon 116kW/158 koní a 270Nm. Ide teda o silnejší z dvojice mild hybridov a zároveň najvýkonnejší možný pohon pre tento model. Kombinovaný je so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom EDC. Motor má príjemnú dynamiku aj pružnosť a na stovke je za 8,5 sekundy. Malý crossover rozhodne nepotrebuje viac výkonu a to ani na diaľnici či pri vyššej záťaži. Tiež treba pochváliť, že v rámci udržiavania nízkej spotreby vie pri pustení predálu plynu jazdiť na neutrál. My sme sa po týždni dostali na kombinovaný priemer 5,8l/100km, čo je určite fajn. Na diaľnici pri tempomatovej stoštyridisatke to bolo niečo nad sedem litrov. Ak chcete celkovo mierne nadpriemernú dynamiku a ste fanúšikom hybridov, tento silnejší motor je super voľba. Vyslovene slabá ale nebude ani 140 koňová verzia. Podvozok Capturu na 18″ kolesách je, na počudovanie, trochu tuhší a sebaistejší, než by sme čakali. Auto je obratné a v zákrutách stopu drží lepšie, než by ste na prvý dojem od francúzskeho crossoveru čakali. Rozhodne sa teda nejedná a plavný a gaučovo mäkký podvozok, čo vítame.
Renault Captur sa vďaka faceliftu stal o kus modernejším autom. Demonštruje to prednou maskou, ale podľa nás hlavne vylepšenou kabínou s novými displejmi, softvérom či materiálmi. Zvonka si zachováva trendy image mieraci najmä na mladšiu klientelu, ktorý je vďaka novej prednej maske opäť moderný a aktuálny. Ak hľadaáte auto v tejto triede a naviac ste fanúšikmi moderných a výkonných hybridov, tak máte pred sebou ideálneho kandidáta na nové auto. V testovanej výbave Techno od 24 800 eur s DPH, čo nám príde ako veľmi výhodná kúpa.
Renault Captur mild hybrid 160 EDC
Motor | R4 benzín |
Objem | 1333 cm3 |
Výkon | 116 kW (158 k) pri 5500 ot/min |
Krútiaci moment | 270 Nm pri pri 1800-3750 ot/min |
Prevodovka | Automatická 7-stupňová EDC s dvoma spojkami |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4239 mm |
Šírka | 1797 mm |
Výška | 1575 mm |
Rázvor osí kolies | 2639 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1373 kg |
Batožinový priestor | 422/553 l |
Palivová nádrž | 48 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Spotreba (WLTP) | 5,9 -6,0/100 km |
Emisie g CO2/km | 132-135 |