Renault Captur Esprit Alpine E-Tech

Test Renault Captur E-Tech Esprit Alpine: Modernejší, ale stále praktický

Renault Captur patrí medzi najpredávanejšie autá v celej Európe. Je na to niekoľko dobrých dôvodov, ale tým najzásadnejším je, že na malom pôdoryse dokáže pripraviť veľký priestor pre pasažierov a pre batožinu. Dokonca je aj nebývalo praktický, ale nedávno prešiel modernizáciou, ktorá sa dotkla všetkých verzií, vrátane tej hybridnej. Captur je optimálne vozidlo za rozumné peniaze, ak chcete vozidlo malé, ale zároveň praktické.

Lenže nie každé prevedenie tohto auta sa dá nazvať lacným. Všetky autá zdraželi, preto aj Captur dokáže poskytnúť pohľad na vyššie sumy, najmä ak je s výbavou Esprit Alpine, čiže tou najvyššou a má k tomu aj niekoľko zaujímavých príplatkových prvkov. Ako funguje hybridný Captur E-Tech po modernizácii?

Captur nahodil moderný vzhľad

V polovici svojho životného cyklu prešiel Renault Captur modernizáciou, ktorá je očividná hneď na prvý pohľad. Úplne celá predná časť je kompletne modifikovaná, prináša omnoho modernejšiu formu a prevedenie dalo autu ešte modernejší nádych a sviežejšie prevedenie. Renault čerpal vo vzhľade ostatných modelov, ale treba skonštatovať, že jednotlivé autá sa od seba stále dostatočne líšia a ak sa pozriete poriadne, tak viete stále rozoznať aj Captur a Symbioz. Tie sú totiž celkom príbuzné.

Z ostatných pohľadov je Renault Captur stále príbuzný svojmu pôvodnému ja. Bok totiž zostal zachovaný a to vrátane možnosti dvojfarebnej kombinácie s čiernou strechou. Práve toto je tá verzia. Esprit Alpine s bledým sivým lakovaním farbou Rafale a čiernou strechou vytvára dobrý kontrast, ktorý pôsobí až neprehliadnuteľne. Pritom zboku stále vidno, že Captur je, aj napriek obrovským kolesám s priemerom 19 palcov, stále malý crossover, aj keď sa to trochu snaží maskovať. Chce sa tváriť, že je väčší, ale zadný previs karosérie hovorí, že toto má stále byť mestský automobil.

Renault Captur Esprit Alpine E-Tech

Tvary zadnej časti Renault Captur boli aktuálne už pred modernizáciou, lebo pôsobili stále dynamicky a pekne. Akurát pri modernizácii sa trochu zväčšil rozdiel medzi tým, ako vyzerá predná časť a ako vyzerá zadná časť. Jednoducho a vecne povedané, zadok ostal takmer pôvodný, len s malými retušami svetiel a zároveň s vylepšením nárazníka, ale predok ostáva moderný. Čiže by sa mohlo zdať, že tieto dva pohľady až tak nekorešpondujú. Ale aj tu Renault spravil kus dobrej roboty a zmeny zadnej časti sú bez problémov viditeľné. Pokrok sa zastaviť nedá a vidno ho aj tu.

Captur si pri modernizácii nechal svoje kompaktné tvary a kompaktné prevedenie. To je super, lebo nie všetky autá potrebujú vyzerať obrovsky. Renault Captur je tou alternatívou, ktorá má evokovať, že mu mesto nie je cudzie a robí to tak aj po modernizácii, dokonca aj s masívnymi zliatinovými diskami. Väčšinou by som mal asi aj pripomienky ku voľbe farby, ale na Esprit Alpine sa táto jemná sivá, ktorá môže pôsobiť až biela, hodí vynikajúco.

Priestorové čary? Nie, len praktickosť na prvom mieste

Francúzska automobilka pri modernizácii interiéru zmenila hlavné znaky. Všetko iné ostalo na svojom mieste a všetko vyzerá vynikajúco. Veď stále máme aj to legendárne tlačidlo na obmedzenie asistentov, ktoré si našlo miesto v sekcii naľavo pod volantom. Stačí dvakrát stlačiť a zrazu nepotrebujete riešiť pípanie pri prekročení rýchlosti o 2 km/h. Je to vynikajúce, aj keď niekomu môže varovanie reálne pomáhať.

Okrem reálnych tlačidiel pod volantom naľavo sú reálne tlačidla aj pod displejom v strede. Je ich niekoľko a dávajú autu ten pocit klasického vozidla, ktoré nie je futuristické a zvládne ho ovládať ktokoľvek.

Renault Captur Esprit Alpine E-Tech

Predná časť pôsobí príjemne, ale to už bolo pred modernizáciou. Systém Open R link bezdrôtovo zrkadlí to, čo má, klimatizácia je pekne dostupná, nie je sa na nič možné sťažovať. A ako bonus prichádzajú veľmi dobre použiteľné sedadlá s možnosťou trávenia aj dlhšieho času vo vozidle. Reálne, ak máte Captur ako rodinné auto a niekam idete, nebudete nadávať. Cestuje sa v ňom rozumne a bez problému.

A dokonca je aj dosť miesta aj na zadných sedadlách. Záleží ale, v akom umiestnení máte celú lavicu. Táto je celá posuvná a dá sa ňou meniť objem batožinového priestoru. Už základný je rozumných 326 litrov, ale môžete ho ďalej posúvať na 440 litrov. Bežné spaľovacie verzie bez hybridu majú 422 až 553 litrov. Renault Captur predvádza, že variabilita mu nie je cudzia, veď bol predsa autom, ktoré malo nahradiť aj celkom populárne Clio s karosériou kombi Grandtour, ktoré vznikalo v tretej a štvrtej generácii.

Hybrid im všetkým vládne

Aktuálna situácia modelu Captur je, že pod kapotou môžete mať rôzne alternatívy pohonu. Základom je litrový trojvalec, ktorý ponúka výkon 66 kW (90 k), ale stále máte v možnostiach výberu aj mild hybridný motor s výkonom až 118 kW (160 k). Lenže ak chcete plne hybridnú verziu, musíte sa pozerať na E-tech 145, ktorý je približne o 1 100 € drahší od mild hybridného výkonnejšieho modelu. Lenže full hybrid dokáže s Capturom priam divy.

Výhody hybridu aj v Renaulte Captur sú nesporné. Veď všetky štarty sú v podaní elektrického motora a až 80% jázd v meste dokážete fungovať s elektrickým pohonom. V realite to znamená, že ak jazdíte v meste, tak vlastne hybrid potrebujete. Dokážete mať spotrebu okolo 4 litrov, možno 4,5 litra. Do 5 sa viete držať dokonca aj mimo obce. Diaľnica spotrebu zvyšuje, lebo v diaľničnom tempe už väčšinou funguje iba spaľovací motor s objemom 1,6 litra. Ten si vypýta približne 6,5 litra, čo na relatívne vysoké auto nie je rozhodne zlý výsledok.

Renault Captur Esprit Alpine E-Tech

Aj toto vyzerá všetko optimálne, až do momentu, kedy sa do rovnice pripoja masívne disky. Tie celkom zhoršujú jazdný komfort tomuto crossoveru, pričom sa môže zdať, že na niektorých nerovnostiach je zadná časť trochu uskákaná. Zvoľte ale disky o palec menšie a zistíte, že s výbavou Techno a 18 palcami je zrazu Captur použiteľnejší. Nie, nehovorím, že takto, ako Esprit Alpine, je Captur zlý. To vôbec. Len disky jemne dokážu zhoršiť jazdný prejav výborného auta.

Segment B je preplnený

Každá automobilka, ktorá potrebuje niečo ukázať v svojich predajoch, ktorá patrí do mainstreamového segmentu, potrebuje zástupcu aj v segmente B, teda hlavne v sekcii SUV. Ten aktuálne vyzerá ako jeden z najzásadnejších hráčov. Tento segment hovorí jasne o každodennej použiteľnosti auta a ani Captur tu nie je výnimkou.

Tento malý model po modernizácii prináša osvieženú tvár, ktorou určite dokáže zaujať a určite dokáže zaujať aj svojimi úžitkovými vlastnosťami. No a zaujme aj cenou. Kým tento kus sa vyšplhal nad 31 000 € vďaka príplatkom a všetkým možným a aj menej možným prvkom, základná verzia hybridného vozidla je 25 900 € s výbavou Techno. Ak by ste chceli úplne základ Evolution, ktorý má litrový trojvalec, tak ho môžete mať od 18 300 €.

Moja rada je, že určite siahnite po hybridnom systéme. Je odladený fantasticky a je úsporný aj s tou špeciálnou prevodovkou, čo nemá spojky, ale má 4 stupne pre spaľovací motor a dva stupne pre elektrický motor.

Renault Captur E-Tech 145 Esprit Alpine

Motor R4 benzín + HEV
Objem 1598 cm3
Výkon ICE: 69 kW (94 k) pri 5600 ot/min
Elektro: 36 kW (49 k)
ISG: 15 kW (20 k)
Celkovo: 105 kW (143 k)
Krútiaci moment ICE: 149 Nm pri 3600 ot/min
Elektro: 205 Nm
ISG: 50 Nm
Celkovo: 250 Nm
   
Prevodovka Automatická multimódová (4 stupne ICE, 2 stupne elektro)
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4239 mm
Šírka 1797 mm
Výška 1575 mm
Rázvor osí kolies 2639 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1445/455 kg
Batožinový priestor 326-440/- l
Palivová nádrž 48 l /1,2 kWh batéria
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 170 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Spotreba (WLTP) 4,6-4,8/100 km 
Emisie g CO2/km 105-108