Peugeot 2008 prešiel nedávno faceliftom. My sme toto najmenšie SUV od franúzskej značky mali možnosť testovať v elektrickej verzii E-2008, ktoré má teraz v ponuke vyšší výkon aj kapacitu batérie. Konkrétne hovoríme o hodnotách 115kW a 54 kWh.
Súčasťou faceliftu exteriéru je aj trojica zvislých LED pásov denného svietenia v prednom nárazníku a taktiež pozmenený vzhľad zatmavených svetiel. V prednej maske si pozorné oko všimne nový znak. Vzadu zasa znak absentuje, zostáva iba font a svetlá, ktoré dostali novú grafiku. Peugeot E-2008 sa nijak drasticky nezmenil a nezainteresovaný či menej pozorný „average Joe“ by si možno zmeny ani nevšimol. Každopádne tu sú a sú vydarené. Vec sa má tak, že Peugeot 2008 aj pred faceliftom vyzeral stále dostatočne moderne a sviežo, keďže je na trhu iba od roku 2019. Radikálne meniť jeho vzhľad by teda nedávalo veľký zmysel, aj vzhľadom k popularite. My sme jazdili výrazne modrým kusom a táto farba dobre funguje s čiernou strechou. Možno by sme iba volili iné disky, čierno strieborné 18″ totiž trochu zanikali. Každopádne 2008 aj po facelifte stále drží status jedného z najkrajších áut v triede.
V kabíne nájdeme vylepšený 10″ infotainment, ktorý bol dobrý aj pred faceliftom. Teraz sa nám zdá ešte o niečo svižnejší. Pribudli USB C porty a výkonnejšia bezdrôtová nabíjačka smartfónu. Kto má v oku predošlý interiér, všimne si novú, karbón imitujúcu plôšku za voličom prevodovky, ktorý má aj naďalej tvar nerušivej malej páčky. Imitácia karbónu je použitá aj na celej palubke, ktorá je skombinovaná s lesklým piánovým obkladom. To nie je náš najobľúbenejší materiál. Zdá sa nám, že už ho je príliš a tiež je náchylný na škrabance a prach. Neónové prešívanie je prítomné na palubke, volante, sedadlách aj výplniach dverí. Je to pomerne netradičná a výrazná farba, avšak napodiv to celé nepôsobí gýčovo ale príjemne oživujúco. 2008 má aj ambientné osvetlenie interiéru. Stále platí, že architektúra interiéru 2008 je esteticky aj kvalitatívne na veľmi vysokej úrovni. Plne digitalizovaný kokpit s dvojicou displejov, vrátane 3D verzie pred vodičom, si stále ponechal aj zopár fyzických tlačidiel. Tie majú mimoriadne pekný klávesový tvar pod centrálnymi výduchmi vzduchu a slúžia na vyhrievanie okien a ovládanie klimatizácie. Bezdrôtové nabíjanie smartfónu sa v aktuálnej verzii nachádza v uzatvárateľnej poličke. Okrem toho tu máme tradičný malý volant a skvelé sedadlá v kombinácií koža-alcantara. To vodičovo naviac disponuje celkom slušne fungujúcou masážou. Priestorvo je inak 2008 prekvapením. Teda, nie pre nás, pretože sme autom už jazdili aj pred faceliftom. Vzhľadom ku svojej kategórií ide o priestorné auto, ktoré dokonca atakuje aj pozície väčšieho súrodenca 3008. 2008 je ale užšia, čo sa prejaví hlavne vzadu. Avšak aj tu sú priestorové pomery pre hlavu aj kolená veľmi slušné a do kufra naložíte 434 litrov, čo nie je vôbec zlé.
Hlavnou devízou vynovenej E-2008 je vylepšený pohon. Ten má teraz výkon 115kW/156 koní a 260Nm. To je o 20 koní viac ako pred faceliftom. Avšak, aby sme boli presní, v ponuke je stále aj táto slabšia verzia. Dôležité ale je, že narástla aj kapacita batérie a to na 54 kWh. V globále to robí z tohto Peugeotu výrazne lepší elektromobil. Samozrejme, pocitovo jazdí svižnejšie s vyššou výkonovou rezervou. 156 elektrických koní je na malé SUV veľmi fajn hodnota, vďaka ktorej je na stovke za 9,1 sekundy. Čo ale poteší ešte viac je deklarovaný dojazd až 403 km v kombinovanom režime, čo sa už javí veľmi sľubne. Pravda je taká, že táto hodnota nezostáva iba na papieri a E-2008 je skutočne autom použiteľným aj na dlhšie trasy. Avšak, ak na diaľnici navolíte tempomat na 140 km/h, dojazd sa bude pohybovať niekde ľahko nad 200 kilometrov. To nie je úplne veľa a tak si dlhé a rýchle diaľničné presuny treba trochu plánovať a zarátať do nich povinné zastávky na rýchlonabíjačkách. E-2008 sa vie nabíjať rýchlosťou 100kWh, čo je úplne v pohode a teda žiadno extra neobmedzí. V dnešnej dobe síce existujú auta podporujúce aj omnoho vyššiu rýchlosť, avšak Peugeot sľubuje nabitie z 0 na 80% za zhruba 30 minút a my to vieme potvrdiť. V kombinovanom režime sme jazdili za približne 16,5 kWh, čo sa takmer blíži tomu, čo deklaruje výrobca. Kombinovaný dojazd okolo 400 km je tak úplne realný. Samozrejme, nie počas mrazivej zimy. E-2008 sa tak stáva skutočne použiteľným a žiadno obmedzujúcim elektromobilom na bežný deň. Pokiaľ nejzazdíte na dennej báze dlhé diaľničn presuny ale pohybujete sa skôr v meste a jeho okolí v nižších a stredných rýchlostiach, ide o skvelú voľbu. Pre úplnosť dodáme, že jazdné režimy sú tradične tri. ECO s 95 koňmi, Normal so 125 a Sport s plným výkonom 156 koní. Auto inak jazdí príjemne obratne aj napriek vyššej hmotnosti spôsobenej batériou. Zákruty nie sú problém, rovnako tak podvozok ponúka slušný komfort a tlmenie.
V globále je Peugeot E-2008 po facelifte ešte lepším autom, než akým bol. Výrazným vylepšením je dojazd vďaka vyššej kapacite batérie ale poteší aj 20 koní naviac. Vyzerá ešte modernješie a viac cool, čo je celkom slušný úspech, keďže na predošlej verzii stále nebolo vidieť známky starnutia. Vo výbave GT, ktorá je jediná dostupná pre túto motorizáciu, kúpite E-2008 od 38 990 eur s DPH, čo sa nám vzhľadom k výbave a celkovému technickému prevedeniu v rámci elektromobilov ani nezdá extrémne veľa. Pre zákazníka, ktorý hľadá malé elektrické SUV je nová E-2008 skvelou voľbou po všetkých stránkach, od praktickosti, využiteľnosti až po vynikajúci dizajn.
Peugeot E-2008 GT
Motor |
Trojfázový synchrónny motor s permanentným magnetom |
Kapacita batérie | 54 kWh |
Výkon | 115kW/156 koní |
Krútiaci moment | 260 Nm |
Prevodovka |
Automatická (s pevným prevodovým pomerom) |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4304 mm |
Šírka | 1775 mm |
Výška | 1550 mm |
Rázvor osí kolies | 2605 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1663 kg |
Batožinový priestor | 434 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Spotreba (kWh/100km) | 15,4-15,5 |
Dojazd | 400-403 km WLTP |