Mitsubishi ASX aktuálnej generácie sa na tú predošlú nepodobá ani trochu, zato je vlastne identické s Renualtom Captur. Akoby aj nie, keď ide o rovnakú techniku s iným znakom na kapote. S ASX sme jazdili v mild-hybridnej verzii a najvyššej výbave Instyle, čo znamená, že sme mali k dispozícií najlepšiu konfiguráciu tohto auta, aká je dostupná.
Mitsubishi ASX je, ako se už spomenuli, Renult Captur, avšak so znakom troch diamantov a mierne zmenenou maskou. Tá u Mitsubishi má trojuholníkové kontúry so znakom vo vrchnej časti. Inak sa autá nelíšia a to, ktoré sa vám páči viac, je vážne otázkou vkusu a preferncie týchto konkrétnych detailov. Mitsubishi ASX má teda sympatickú karosériu kompaktného crossoveru s krátkymi prevismi, vďaka čomu pôsobí svalnato a vyvážene.
Tak akurát nám prídu aj 18″ disky kolies v kombinácií čiernej s brúseným hliníkom. Bočná hliníková stupačka je síce pekným estetickým doplnkom, ale radšej by sme sa zaobišli bez nej. Vzhľadom k výške karosérie je z praktického hľadiska celkom zbytočná a naviac prečnieva tak, že si o ňu takmer vždy obtriete nohavice. Sivá farba je tu decentná a elegantná a tak celkovo dobre zladená s chrómovými doplnakmi, ako napríklad lemovanie okien. To dodáva punc hodnoty. ASX má samozrejme rovnaké moderné LED svetlá ako Captur. Z hľadiska dizajnu niet čo vytýkať, proste moderný, pekne zaoblený mestský crossover akurátnych rozmerov.
Kabína je taktiež dobre známa z Capturu, avšak toho pred faceliftom. Stredový panel je totiž ten s klasickou pákou a nie kniplom shift-by-wire. Interiéru dominuje v najvyššej výbave Instyle čierna, čo ale nevadí. Žiadna ponurá temnota ani nuda sa tu nekoná. Hliníkové linky a lemovania tu dopĺňa elegantný obklad imitujúci tmavé drevo a fajn je aj biele prešívanie čiernych kožených. sedadiel. Tie sú pohodlné aj na dlhých trasách, ponúkajú slušné bočné vedenie, elektrické nastavovanie a naviac ich celkové spracovanie pôsobí hodnotne a luxusne. Ergonomicky aj kvalitatívne je na tom kabína veľmi dobre. Digitálna prístrojovka je prehľadná a aj keď neponúka zmeny možnosti náhľadov na celej ploche, stále je zrozumiteľná a podáva všetky potrebné informácie. Displej infotainmentu je komponovaný nastojato a má viac než dostatočných 9,3″.
Charakterizuje ho pekná a moderná grafika, ľahká a intuitívna ovládateľnosť aj rýchle reakcie. ASX sa našťastie nezbavilo všetkých fyzických tlačidiel, klimatizáciu teda viete ovládať bez preklikávania sa displejom. Rovnako tak vyhrievanie sedadiel či voľba jazdných režimov My Sense má dedikované tlačidlá. Smartfón pripojíte bez kábla a rovnako tak ho aj nabijete, takže spokojnosť. Problém nie je ani s odkladacími priestormi, tie vo dverách zvládnu aj fľašu a poháre s kávou nájdu svoje miesto medzi sedadlami.
Akurát lakťová opierka je ďaleko vzadu a tak trochu stráca svoj význam. Aby sme nezabudli, náš testovací kus mal aj strešné okno. Toto je prvok výbavy, ktorí mnohí nenávidia, keďže vie prispieť k prehrievaniu interiéru v lete. My si však myslíme, že práve v prípade tmavej kabíny je to prvok výbavy, ktorý ju presvetlí a dodá príjemnú atmosféru denného svetla. Priestorovo je ASX štandardom triedy. Vpredu je dosť miesta vo všetkých smeroch, vzadu v pohode odveziete dvoch dospelých bez toho, aby prišli o kolená. A to aj preto, že auto má posuvnú zadnú lavicu, ktorou viete práve tento priestor zmenšiť či zväčšiť. Samozrejme, na úkor batožinového priestoru, ktorý môže mať až 536 litrov. Vtedy je však priestor na nohy značne redukovaný. Pri úplnom posunutí sedadiel dozadu máte 422 litrov, čo je stále veľmi fajn hodnota.
Hybridizácia znamená v prípade tohto Mitsubishi ASX mild verziu. To znamená trojvalcový benzínový 1.3 liter s výkonom 116kW/158 koní a 270 Nm. Mild hybrid pomáha benzínovému motoru prostredníctvom 12V generátora a počas jazdy si ho takmer ani nevšimnete. K slovu sa výraznejšie dostáva napríklad pri prudkej akcelerácií. Dynamika a odozva na plyn v režime šport je dostatočne agilná a živá, v ECO je prejav citeľne letargickejší. Každopádne je takmer 160 koní pre takto malý crossover úplne dosť aj na mierne nadpriemernú dynamiku a svižnú jazdu. Slabinou hybridov často býva nesúlad medzi motorizáciou a prevodovkou, avšak to nie je prípad Mitsubishi ASX. Vo výbave má totiž automat so siedmimi stupňami a dvoma spojkami, ktorý radí hladko a takmer neciteľne a rozumie si aj s hybridným pohonom.
Keďže prejav motora sa nám najviac páčil v športovom režime, používali sme ho väčšinu času. Po diaľnici sme jazdili predpisovo, taktiež ak všade inde, avšak nie na spotrebu. A tak sme sa dostali na spotrebu výborných 6,5 litra, čo je vzhľadom k výkonu veľmi rozumná a priaznivá hodnota. Kombinácia výkonu, výbornej spotreby a aj celkovo kultivovaného a hladkého chodu motora robí z tejto mild hybridnej motorizácie rozhodne správnu voľbu. Podvozkovo je auto ladené skôr pohodlne a poddajne, tak, aby vedelo filtrovať rôzne kanálové poklopy, retardéry a iné mestské nástrahy. Vďaka krátkym previsom je ale ASX príjemne mrštné a obratné a ani sa žiadno výrazne nenakláňa.
Záver je teda taký, že Mitsubishi ASX v mild hybridnej motorizácií a najvyššej výbave je úsporný a svižný crossover. Vyzerá sympaticky zaoblene, má dobre vybavený a ergonomický interiér a aj keď je to primárne skôr auto do mesta a okolia, aj dlhšia trasa vo dvojici v ňom bude dobre ubiehať. Hybrid tu funguje príkladne efektívne aj úsporne. V tejto vrcholnej výbave stojí 32 150 eur s DPH, avšak aktuálne sa vďaka akcii viete dostať na priaznivých 29 900 €.
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid
Motor | R3 benzín |
Objem motora/ kapacita batérie | 1332 cm3 |
Výkon (celkový) | 116 kW (158 k) pri 5500 ot/min |
Krútiaci moment (celkový) | 270 Nm pri 1800-3750 ot/min |
Prevodovka | Automatická dvojspojková sedemstupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4227 mm |
Šírka | 1797 mm |
Výška | 1576 mm |
Rázvor osí kolies | 2606 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1342/1462 kg |
Batožinový priestor | 422-536 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 204 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Spotreba (WLTP) | 5,9 |
Emisie g CO2/km | 132-133 |