Test MG5 Electric: Sila nenápadnosti

Po teste odvážne vyzerajúceho MG4 Electric tu máme ďalšieho zástupcu značky, opäť s elektrickým pohonom. Tentokrát ide o podstatne usadenejšie vyzerajúce kombi MG5 Electric so 156 koňmi.

MG5

MG5 nie je vo svete žiadnou horúcou novinkou, avšak na našom trhu ide o nováčika. Čierne kombi má veľmi jednoduché a nenápadné tvary. Vlastne, asi ťazko by ste hľadali auto, ktoré je ešte nenápadnejšie. Zaslepená predná maska skrýva v strede pod logom nabíjací konektor, vzadu nájdeme zatmavené koncové svetlá. Tvary sú extrémne konzervatívne a 16″ kolesá pôsobia v blatníkoch veľmi utopené. O palec či dva väčší rozmer by sa skutočne hodil. Auto osviežujú najmä chrómové prvky v podobe strešných lyžín, lemovania okien či lišty vzadu na kufri. A to je tak všetko, čo vieme k dizajnu MG5 povedať. Ak hľadáte auto, ktoré ani náhodou nebude na seba pútať pozornosť a jeho hlavnou devízou je nenápadná uhladenosť, práve ste ho našli. My by sme asi volili inú než čiernu farbu. V nej totiž príliš zanikajú samotné tvary auta aj malé kolesá.

MG5

Jazdili sme vyššou špecifikáciou Excite, ktorá má lepšiu výbavu, nižší výkon ale väčšiu batériu aj dojazd. V tejto výbave nájdeme napríklad LED svetlá, ale aj prvky komfortu v kabíne ako vyhrievanie sedadiel, parkovaciu kameru či adaptívny tempomat. Kabína samotná to opäť hrá na veľmi konzeravtívnu nôtu. Dominuje čierna s modrými linkami a sivými obkladmi. Samotná architektúra a tvary sú vkusné, plasty sú ale tvrdšie a materiály vyberané s ohľadom na cenu. Lesklý piánový povrch je prítomný na viacerých miestach, priťahuje ale odtlačky prstov, prach aj škrabance. Veľmi pekne je ale riešený okrúhly volič prevodu na stredovom paneli. Kuriozitou je napríklad systém KERS, ktorý má volič hneď vedľa prepínača jazdých režimov. KERS v prípade MG nastavuje mieru rekuperácie pri brzdení. Dobrou správou je, že MG sa úplne nevzdalo fyzických tlačidiel a tie sú prítomné pod displejom infotainmentu a ovládajú vstup do menu systému aj rozhranie klimatizácie. Tá je manuálna, avšak s ovládaním cez displej, čo považujeme za pomerne netradičné a nie úplne šťastné. Samotný displej infotainmentu je veľmi dobre prehľadný, avšak  po stránke grafiky extrémne jednoduchý a zastaralý. Má ale navigáciu aj smartfón konektivitu a digitálny je aj prístrojový štít pred vodičom. Ten taktiež neohúri grafikou, ale v zásade ukazuje všetko potrebné prehľadným spôsobom. Posed v MG5 je vyšší, sedadlá sú relatívne mäkké ale pohodlné aj na dlhšej trase. Priestorovo ide skôr o priemer, stále je to však kombi, takže dvaja dospelí budú vzadu úplne v pohode a do kufra ešte naložíte 479 litrov, čo vo väčšine situácií stačí.

MG5

Pod kapotou sme mali slabší  motor s výkonom 115kW/156 koní, ktorý je k dispozícií pre túto vyššiu variantu Excite. Nižšia výbava má síce 130kW/177 koní, avšak menšiu, 50,3 kWh batériu. My sme mali 61,1 kWh. Je to pomerne zvláštny prístup, avšak dá sa chápať, že väčšia kapacita je pri elektromobile dôležitejšia než pár koní naviac. MG5 Electric je na pomery elektrických áut pomerne ľahké a tak aj so 156 koňmi jazdí vcelku svižne a obratne. Na stovke je za 8,3 sekundy, čo nie je vôbec zlý čas. K dispozícií sú tri jazdné režimy a to Eco, Sport a Normal. Proste klasika. Najmä v športe je ale dynamika auta veľmi príjemná a nemáme pocit, že by bolo treba viac koní. Slabinou však je maximálny nabíjací výkon 87kW, čo v dnešnej dôbe ani zďaleka nepatrí medzi najlepšie hodnoty. Toto obmedzí najmä na rýchlonabíjačkách, ktoré ponúkajú aj násobok tejto rýchlosti, avšak MG5 ich nevie využiť a musíte tak plánovať dlhšie zastávky. MG deklaruje nabitie z 0 na 80% za 35 minút, nám sa to ale úplne nepodarilo a trvalo to niečo cez 40. Ak ale jazdíte najmä kratšie trasy a nabíjate doma cez noc, nie je to faktor, ktorý by vám zásadne prekážal. So 61,1 kWh baterkou by malo auto podľa výrobcu prejsť až 400 Km. A pravdou je, že sa spotrebu si MG pochvalu rozhodne zaslúži. WLTP hovorí o 17,5 kWh, my sme sa v teplom počasí dostali ľahko pod 19 pri kombinácií mesta a diaľnice, čo ale tiež nie je zlé. Avšak, dojadz je tým pádom niekde nad 300 km. Stále ale celkom použiteľné a schopné. Na diaľnici pri 130 km/h ste medzi 23 a 24 kWh, závisiac od počasia a vetra, čo dojazd opäť zredukuje. V tom ale MG5 nie je výnimkou oproti iným konkurentom. Mimochodom, na diaľnici je auto mierne hlučnejšie, ale žiadno výrazne otravne. Vďaka nízkej hmotnosti a slušnému výkonu jazdí obratne a zábavne. Podvozok je totiž tuhší, čo je super na kvalitnom povrchu. Na zvlnenej vozovke a malých nerovnostiach sa mu ale úplne nepáči.

MG5

V globále je MG5 Electric slušným elektrickým kombi. Boduje najmä prekvapivo agilnou dynamikou a obratnosťou v kombinácií s príjmenou spotrebou, avšak trochu dlhším nabíjaním. Rozhodne cieli skôr na konzervatívnejšiu klientelu, ktorá ocení jeho nenápadnosť a v princípe aj jednoduchosť a tradičnosť. Ide teda o akýsi analógový elektromobil, čo môže byť pre istú skupinu zákazníkov veľkou devízou. MG5 Electric bolo svojho času prvým elektrickým kombi na svete, čo už ale neplatí, pretože napríklad aj Peugeot už ponúka 308 sw v plne elektrickej verzii. Auto na fotkách aktuálne stojí 38 700 eur s DPH, čo vôbec nie je šokujúco nízka cena. Do karát mu však hrá, že ponuka elektrických kombi je stále pomerne obmedzená a tak nie je dôvod ísť pod cenu.

MG5 Electric Excite

Motor

 synchrónny motor s permanentným magnetom

Kapacita batérie 61,1 kWh
Výkon 115kW/156 koní
Krútiaci moment 280 Nm
   
Prevodovka

jednostupňová s fixným prevodom

   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4600 mm
Šírka 1818 mm
Výška 1543 mm
Rázvor osí kolies 2659 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1624kg
Batožinový priestor 479 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Spotreba (kWh/100km) 17,5
Dojazd 400 km WLTP