Čínske MG od svojho príchodu na slovenský trh poriadne víri vody. Vstúpilo už aj na trh elektromobility a to konkrétne s modelom MG4 Electric, ktorý vyzerá veľmi excentricky a poháňa ho 204 koní.
MG4 Electric je pomerne extrovertné auto, o to viac v nebesky modrej farbe karosérie, ktorá nám veľmi nesedí. Nič to, to je otázka vkusu a MG zjavne chce, aby auto bolo vidieť. Auto stojí niekde medzi hatchbackom a crossoverom, keďže pôsobí mierne zvýšene. Dizajn je do veľkej miery podriadený aerodynamike, čo je pri elektromobiloch dobrý recept. Predná časť s veľkými žiabrami po bokoch nárazníku pôsobí dynmicky a športovo, čo podčiarkuje podnárazník. LED svetlá majú tmavé prevedenie a šesť efektných svietiacich pruhov. Na bokoch MG sú zasa ochranné čierne plasty. Zadná časť zaujme malým spojlerom na hrane piatych dverí, ktorého tvar kopírujú svetlá. Tie majú originálny, bumerangovo zakryvený tvar a na ich hornej časti zaujme textúra svietiacich liniek. To je pekný a dizajnový detail, praktické opodstatnenie síce nemá, ale to vôbec nevadí. Čierno-strieborné disky kolies tu majú avantgardný, ale aj aerodynamicky podriadený tvar. Nuž, v globále ide rozhodne o odlíšiteľné auto. Nie prvoplánovo krásne, ale určite originálne a moderné, raziace si vlastnú cestu a štýl.
Kabína je značne minimalistická a čistá a v podstate úplne zbavená fyzických tlačidiel. Vyzerá to vzdušne a priestorne a na prvý pohľad sympaticky. Príjemne hrubý volant so sploštenou spodnou časťou je veľmi fajn. Avšak na multifunkciu na ňom si treba zvykať, keďže niektoré tlačidlá nemajú piktogramy funkcií. Displej za volantom je pomerne malý a tiež niektoré jeho údaje sú vyobrazené pomerne malým písmom a číslom, čo nemusí sadnúť každému. Látkové sedadlá majú slušné bočné vedenie, sú síce mäkšie ale v zásade pohodlné. Kameňom úrazu je ale chýbajúce vyhrievanie, čo je prvok výbavy, ktorý dnes nájdeme aj vo výrazne lacnejších autách a v prípade MG4 si zaň neviete aktuálne ani priplatiť. Rovnako tak chýba aj panoramatická parkovacia kamera. Ako sme spomenuli, takmer úplne absentujú fyzické tlačidlá a tak sa auto vo veľkej miere spolieha na 10.25″ infotainment iSMARTLite. Jeho grafika je v princípe skôr jednoduchá ako super sofistikovaná. Rýchlosť je fajn, ale niektoré ikony sú, podobne ako na displeji za volantom, pomerne malé a ovládanie trochu chaotické. Napríklad ovládanie klimatizácie nás dosť iritovalo a uvítali by sme skôr fyzické tlačidlá než dva kliky na displej. Prípadne vám stačí jeden klik a následne nastavíte teplotu tlačidlom na volante. Stále nám ale príde, že fyzické tlačidlo by bolo presnejšie a ergonomickejšie. Tlačidlom pod displejom viete klimatizáciu vypnúť a zapnúť, rovnako tak tu ovládate vyhrievanie predného a zadného okna a ovládate hlasitosť. A to je všetko. MG4 nemá ani vstavanú navigáciu, avšak to viete riešiť pripojením smarftónu, čo teda nie je až taký nedostatok. Telefón ale bez kábla nenabijete a malá odkladacia polička v stredovej časti nemá dostatočne pogumovaný povrch a tak nám z nej telefón pri prudších manéveroch vedel vypadnúť. Kruhový ovládač prevodovky je ale veľmi pekný a estetický. A vlastne celá kabína pôsobí vzdušne, minimalisticky a vkusne. Problémom však je absencia niektorých prvkov výbavy a rozpačitý dojem z ergonómie aj chýbajúcich tlačidiel. Priestor je slušný vo všetkých smeroch, dokonca aj vzadu je dosť miesta na nohy aj kolená a tak v tomto smere nemožno autu nič vyčítať. Taktiež do kufra naložíte solídnych 363 litrov, čo na kompaktné EV nie je zlý údaj.
Pohonnou jednotkou v prípade MG4 je elektromotor s výkonom 150kW/204 koní, ktorý čerpá energiu z 64kWh batérie. A to sú papierovo slušné čísla, najmä keď do úvahy zoberieme, že podporuje nabíjanie rýchlosťou až 140 kW. V optimálnych podmienkach by malo byť auto schopné prejsť až 450km, čomu sme ochotní uveriť, avšak nevedeli sme to overiť. V optimálnych podmienkach sme totž nejazdili ani náhodou a počas nášho testu bolo sychravo, veterno a teploty okolo nuly. Na diaľnici sme sa dostali na približne 28kWh, čo je dojazd zhruba 230 km pri tempomatovej 130. To ale pri týchto nepriaznivých podmienkach stále nie je vôbec tragické a odhadujeme, že v lete to je kľudne o 5kWh menej a teda spravíte okolo 300 diaľničných kilometrov. V meste a mimo neho sme boli pod 20kWh a teda niekde na dojazde okolo 330 kilometrov. Pri nízkych teplotách a vetre to je stále veľmi fajn a tak z hľadiska efektivity pohonu aj rýchlosti nabíjania nám MG4 príde ako vydarený a schopný elektromobil. Rovnako tak dynamika je slušná a kombinácia zadného náhonu s relatívne vyšším výkonom vie byť zábavná. Na stovke je do ôsmich sekúnd, čo v bežnom svete úplne bohato stačí. Podvozok je síce skôr mäkký a poddajný, ale riadenie má obstojnú odozvu a tak je MG4 napodiv celkom zábavným elektromobilom.
MG4 je z hľadiska pohonu vydareným zástupcom svojho druhu. Batéria má dostatočne veľkú kapacita a podporuje rýchle nabíjanie, takže o strachu z dojazdu a otravnom nabíjaní nemôže byť veľmi reč. Rovnako tak dynamika a celková ovládateľnosť auta je prekavpivo zábavná a obratná. Táto technická stránka auta sa teda vydarila, rovnako tak dizajn je originálny a tiež estetika kabíny je príjemne minimalistická. Kameňom úrazu je ale ergonómia a výbava kabíny, kde nám chýbali prvky ako napríklad vyhrievanie sedadiel a tiež urputná snaha vyhnúť sa fyzickým tlačidlám tu nefunguje úplne dobre. Testované auto stojí od 37 490 eur s DPH, čo je dosť. Elektromobily sú vo všeobecnosti drahšie a najmä pri tých s efektívnym pohonom je cenovka ospravedlniteľná. Ak MG zapracuje na ergonómií kabíny a pridá niektoré prvky výbavy, bude aj táto vyššia obstarávacia cena prijateľnejšia.
MG4 Electric Elegance
Motor |
Elektrický |
Kapacita batérie | 64 kWh |
Výkon | 135 kW/204 koní |
Krútiaci moment | 250 Nm |
Prevodovka |
Automatická (jeden stupeň) |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4287 mm |
Šírka | 1836 mm |
Výška | 1504 mm |
Rázvor osí kolies | 2705 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1726 kg |
Batožinový priestor | 363 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
Spotreba (kWh) | 16,0 kWh /100 km |
Dojazd | 450 km |