Test MG eHS: Hybrid surprise

Značka MG, ktorá bola svojho času športovou divíziou Roveru, je aktuálne vlastnená korporátom SAIC, sídliacim v čínskom Šanghaji. Ten vyrába SUV a my sme už mali možnosť otestovať malý model ZS. Avšak tentokrát sme sa dostali k vrcholnému modelu značky, ktorým je väčšie HS. Vlastne, ide o MG EHS, keďže éčko na začiatku znamená, že toto konkrétne auto využíva aj elektrický pohon, konkrétne v plug- in hybridnej podobe, produkujúci výkon veľmi slušných 258 koní.

MG EHS vyzerá k svetu a má skôr európsky než ázijský dizajn. Vpredu je masívna maska s veľkým znakom MG a dole veľké hmlovky. Celkovo sa EHS nebojí využitia chrómu, ktorý lemuje okná, ale aj prednú masku, hmlovky a strešné lyžiny. Farebne to dobre ladí so striebornými podnárazníkmi vpredu aj vzadu. LED svetlá svietia dostatočne dobre a v ničom nezaostávajú za európskou konkurenciou. Celkovo pôsobí auto vyvážene a bez rušivých elementov, možno jedine kolesá by mohli byť o palec väčšie alebo aspoň viac vytiahnuté z blatníkov. Ich čierno-strieborné prevedenia sa ale vydarilo. Červená farba auto osviežuje a celkový dizajn je skôr konzervatívnejšieho, nenápadného razenia bez zásadne odlíšiteľných či výstredných prvkov. Nemáme námietky, svoju cieľovku si tento sympaticky zaoblený dizajn určite nájde.

Prvotný efekt z kabíny je wow! Sedadlá sú kožené a pohodlné, elektricky nastaviteľné, aj keď posed je mierne vyšší. Ani na dlhej trase nás z nich ale nebolel chrbát a nebola potreba sa neustále hrať s nastavovaním. Materiálovo je na tom kabína slušne, avšak po nejakom čase sa začalo ozývať slabé vŕzganie niekde od lakťovej opierky. Infotainment je oproti menšiemu ZS vylepšený aj rozšírený, bohužiaľ je však stále veľmi pomalý a graficky skôr priemerný a raz sa stalo, že sa samovoľne vypol. Podľa nás je práve tento prvok najslabším článkom kabíny. Pretože materiály aj ergonómia sú fajn, dizajn je tiež v zásade vkusný a priestorovo je na tom MG EHS veľmi slušne. To, čo chýba infotainmentu, doháňa digitálny prístrojový štít za volantom, ktorý má skutočne podrobné a detailné zobrazenie údajov o elektrickom pohone, ktoré je úrovňou detailov skutočne na špičke. Prešívanie červenou niťou neupadá k nevkusu a taktiež imitácia hliníka ako obkladu stredového tunela je pekná. Prevodovka má relatívne kompaktný a nerušivý joystick, ktorý je esteticky aj funkčne v poriadku. Vo výbave nechýba navigácia, parkovacie kamery, panoramatická otvárateľná strecha, automatická dvojzónová klimatizácia, množstvo jazdných asistentov, adaptívny tempomat aj štartovanie tlačidlom. Vlastne vám tu nechýba nič, čo by auto tejto kategórie a tiež vlajková loď značky mala mať. Priestor je aj vzadu veľmi bohatý a dve dospelé osoby sa tu budú mať výborne. Tretia v strede by sa ale mohla na dlhšej trase sťažovať, keďže stredné sedadlo je úzke a rovné. Ukrýva totiž bohato dimenzovanú lakťovú opierku s odkladacím priestorom a stojanom na nápoje. Do kufra vojde 448 litrov batožiny, čo na plug-in hybrid nie je vôbec zlé.

Poďme ale k tomu, čo je na tomto MG to najvydarenejšie. No a tým je celé pohonné ústrojenstvo. Celkový výkon sústavy je až 190kW/ 258 koní a 370 Nm. To papierovo aj prakticky stačí aj na veľmi slušné rozhýbanie takmer 1,8 tonového auta. Batéria tu má kapacitu 16,6 kWh a dojazd ľahko cez 50km. Úprimne povieme, že sme jazdu čisto v režime EV skúsili iba na pár kilometrov, pretože MG EHS pracuje v hybridnom režime tak efektívne, že nám to nedávalo zmysel. Začnime dynamikou, ktorá je na danú triedu SUV nad priemerom, keďže na stovke je tento hybrid za 6,9 sekundy a taktiež pružnosť motora je výborná. Výkon nechýba prakticky za žiadnych okolností. My sme absolvovali cestu až za Prahu. Tempomat sme nastavili na 130 km/h a výsledkom bola spotreba 7,5l/1.0kWh. To sú skvelé hodnoty a ku cti slúži fakt, že MG pracuje s batériou extrémne rozumne. Dokonca si dovolíme tvrdiť, že ide o jeden z najlepších hybridov, akými sme jazdili. Z Bratislavy sme odchádzali s baterkou nabitou na zhruba 60% a ešte za Prahou v nej pár km kapacity zostávalo. MG svoju batériu proste nevyšťaví behom pár km, ale pracuje s ňou skutočne hospodárne a iba vtedy, keď je to potrebné.  Negatívnom je ale malá, iba 37 litrová palivová nádrž a tak aj napriek dobrej spotrebe budete na pumpách stáť relatívne často. Nabíjanie prebieha rýchlosťou 3,7 kW. Jasné, je to pomalé, ale je to štandard plug-in hybridov. Nabijete ho buď doma cez noc alebo cez deň v práci, iná forma nabíjania veľmi zmysel nemá a ak nemáte takýto prístup k zástrčke, asi pre vás plug-in hybrid ani veľmi zmysel nedáva. Prevodovka je automatická a vlastne, nie jedna ale dve. Tá pre benzínový motor má šesť stupňov, pre elektrický štyri. Pri pokojnej plavne jazde to funguje vcelku v harmónií. Avšak napríklad na diaľnici pri pripájaní sa a zošliapnutí pedálu plynu do podlahy je citeľný prechod pri radení. Zrýchlenie je mohutné a cítiť, že motor má dosť sily, avšak v istom momente na moment akoby stratí výkon. Vtedy prevodovka preradí a zrýchlenie pokračuje s rovnakou intenzitou. Toto sa nám nie úplne páčilo, avšak dá sa na to zvyknúť, najmä keď po väčšinu času či v mestských rýchlostiach táto charakteristika nie je taká výrazná.

Úprimne priznávame, že MG EHS bolo pre nás pozitívnym prekvapením. Mierna skepsa tam samozrejme na začiatku bola, avšak za cenu 39 990 eur s DPH ťažko hľadať lepší celkový balík a hodnotu. Takýto výkon za danú cenu konkurencia neponúka, rovnako tak spotreba a celkový systém plug-in hybridného pohonu sa tu vážne vydaril a vyladil k veľmi vysokej efektivite. V tomto prípade elektromotor nie je iba na okrasu pre pár km dojazdu naviac, ale skutočne si plní svoju úlohu. Výbava je za danú cenu výborná, aj keď infotainment by potreboval prepracovať a prevodovka by mohla radiť v istých situáciách hladšie. Tieto dve veci na MG EHS vnímame ako oblasti, ktoré by si zaslúžili pozornosť. Okrem toho ide ale vážne o prekvapivo dobré auto s výborným a výkonným pohonom,  vkusným dizajnom kabíny a zovňajšku s cenovkou, ktorá robí konkurencii ťažkú hlavu.

MG EHS Exclusive

Motor R4 benzín
Objem 1490 cm3
Výkon 190 kW (258 k) pri ot/min
Krútiaci moment 370 Nm pri  – ot/min
   
Prevodovka automatická – 6+4 stupnee
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4574 mm
Šírka 1876 mm
Výška 1685 mm
Rázvor osí kolies 2720 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1737/2196 kg
Batožinový priestor 448 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Spotreba (WLTP) 1,9
Emisie g CO2/km  –