Test Mercedes-Benz C220d Coupe: Vraj sme nároční

Pred týmto testom sme dlho rozmýšľali, pre koho ako cieľovú skupinu je toto nové C-kupé určené. Nový dizajn hviezd zo Stuttgartu  sa naozaj podaril a pomohol vrátiť značku na vrchol prémiovej kategórie tak, ako to bolo v minulosti. Moderné oblé tvary karosérie, do detailov prepracovaný interiér vo vysokej kvalite patrí naozaj medzi to najlepšie z podobných prémiových modelov. Krásne sexi auto, dokonalé spracovanie, výborná výbava, ale stále je tam jedno ALE. Komu dokáže táto kombinácia výbavy, tvaru a naftového motoru spraviť najväčšiu radosť?

Dynamická karoséria v bordovej metalíze vyzerá neodolateľne a veľmi luxusne. Zásluhu majú na tom hlavne doplnkové prvky výbavy AMG line. Na ceste púta pozornosť a obzerajú sa po ňom nielen chlapi, ale aj ženy. Často pri nás pribrzdilo okoloidúce auto a vysmiaty vodič na nás kýval a ukazoval zdvihnutý palec. Áno, palec, prostredník to určite nebol. Oproti prednej výraznej maske s výbornými svetlami a chrómovej lište pod nárazníkom pôsobí zadok možno trochu jemne a málo agresívne. Dokonalosť si v tomto prípade asi dizajnéri nechali pre väčšieho brata, kupé triedy S. Pri menšom súrodencovi boli dizajnéri určite limitovaní kratším rázvorom.  Na druhú stranu, menšie kupé pôsobí veľmi ľahko a obratne.  Chrómové doplnky okolo okien a na nárazníku dodávajú výraznú prestíž a eleganciu. Originálna je hlavne predná diamantová maska chladiča. Škoda len, že chrómové imitácie výfuku sú vyplnené čiernou plastovou krytkou, výfuk ústi smerom dole za nárazníkom. Ktejto kombinácii musia byť 19-palcové kolesá už samozrejmosťou. Bez nich by kupé stratilo tú správnu energiu a dravosť.

Ešte nekončíme! Pokračovanie nižšie.

Martin Cyprian Photography edit

CypoEdit

Vysoká úroveň spracovania pokračuje aj vo vnútri. Na kvalite materiálov sa určite nikde nešetrilo. Obloženie palubnej dosky imitáciou kože ARTICO a obrovské chrómové výduchy vzduchotechniky vyzerajú veľmi dobre. Pohodlné športové sedadlá výborne držia v zákrutách, ale neunavujú ani pri dlhšej ceste.  Volant presne padne do ruky a všetko ovládanie je umiestnene tak, aby sa vodič mohol sústrediť na cestu. Chrómové ovládacie páčky na klimatizáciu pôsobia veľmi exkluzívne. Milo prekvapil stredový panel v imitácii „čierneho dreva“, ktorý vyzerá odolnejší voči poškrabaniu ako lesklé plastové alternatívy. Nádherné chrómové reproduktory Burmester® vo dverách sú potom už len ako čerešnička na torte už aj tak výborne spracovaného interiéru. Po praktickej stránke nás potešila veľká odkladacia uzatvárateľná skrinka v prednej časti stredovej konzoly s držiakmi na nápoje. Bez problému sa tam zmestí mobil, peňaženka alebo okuliare. V lakťovej opierke je k dispozícií 2x USB zásuvka a čítačka SD kariet a pri troche snahy a správnom umiestnení v nej schováte aj priemernú zrkadlovku.

Často spomínaná téma nových Mercedesov je tablet na stredovej konzole. Podľa nášho názoru je to asi najlepšie riešenie ktoré mohli spraviť. Displej je veľký, prehľadný a počas celého testu výborne čitateľný. Neskúsený vodič síce potrebuje trochu viac času na zoznámenie, ale potom už ide všetko veľmi  jednoducho a rýchlo. Nastavenie vlastnosti auta asi nebude až tak častou využívane, ale kamera s 360-stupňovým náhľadom na okolie auta je praktická a pôsobí veľmi efektne. Zaujímave je sledovať vodiča, ktorý nie je zvyknutý na takto moderne vybavené autá. Namiesto jednoduchého zacúvania medzi dve autá začal zmätok, či sledovať zrkadlá, počúvať senzory alebo nechať celú dôveru len na  kameru. V rámci testu sme sa náhodou dostali do úzkej brány v rámci starého mestského domu. Pohľad na 360-stupňový priestor bol výborný, ale ani pohľad na prednú kameru nám nedal istotu aby sme s kľudným pocitom prešli medzi dva úzke betónové obrubníky.

Za galériou môžete čítať ďalej.

Filip Vido Photography

Pri hodnotení výbavy nastali pochybnosti o praktickosti panoramatickej strechy. Tie zmizli počas krásnych jarných slnečných dní. Dá sa vyklopiť, ale aj odsunúť celá dozadu, čo z auta robí podobnú targo ako bolo Porsche 911 Targa v generácii 996. Kupé triedy C už má v tejto generácii konečne bezrámové dvere, ktoré predchodca nemal. K dokonalosti pri pohľade zboku chýba už len úplné stiahnutie okien, aj tých zadných, ako má trieda S. Menší model predsa nemôže mať všetko.

Sadáme za volant a pripravujeme sa vyraziť na cestu. Automaticky pri takto vybavenom aute hľadáme elektrické posúvanie sedadiel. Hľadáme márne a skúšame tradičnú mechanickú páku pod sedadlom. Po praktickej stránke to nie je až taký problém ak sa nestrieda za volantom veľa vodičov. Mechanicky sa aspoň sedadlo posúva rýchlejšie ako pri elektrickom ovládaní. Elektrické posúvanie s pamäťou na mieste vodiča by sme prijali radšej ako elektrické otváranie a zatváranie kufra.

Spätné zrkadlá sú krásne veľké a prehľadné. Miesta pre vodiča je dostatok, aj keď vyšší vodič cíti širší stredový tunel. Pochváliť však musíme, že oproti iným značkám a modelom áut nič na koleno vodiča netlačí. Pri dlhšej ceste si vyšší vodič môže pohodlne oprieť ruku nielen o madlo v strede dverí, ale aj o spodnú hranu okna dverí.

Namiesto populárneho štartovacieho tlačítka potočíme štandardný elektronický kľúč. Mierne sklamanie nastáva pri naštartovaní motora. Zvuk naftového štvorvalca nie je úplne to, čo by sme od takéhoto elegantného auta čakali. Po zahriatí sa zvuk síce výrazne stlmí, ale pri dynamickej jazde sa jeho naftový zvuk stále v interiéri trochu prejavuje. Našťastie ho kompenzuje výborné audio Burmester®, ktoré sa stará o príjemnú atmosféru na každej ceste. Na bežné jazdenie je výkon 125 kW, čiže 170 koní, dostatočný a jazdu si s ním dokáže užiť aj športovo zameraný vodič. Prevodovka radí plynulo, k dispozícii je až 9 prevodových stupňov s možnosťou radenia pod volantom. Prekvapením tak bolo zistenie že pri ustálenej rýchlosti 170km/h musí točiť len okolo 2000 ot/min. Zladenie v Céčku vyšlo lepšie ako v predchádzajúcej generácii Éčka.

Vodič má možnosť zvoliť viacero nastavení motora, prevodovky a podvozku : ECO, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Nastavenie Comfort sa výborne osvedčí pri jazde po diaľnici D1 do Prahy.  Aj napriek nízkoprofilovým pneumatikám je cesta po betónových paneloch veľmi komfortná. Horšie to už je pri rozbitých cestách a výtlkoch v meste. Žiaľ, aj keď jazdíte opatrne tak sa im na našich cestách nevyhnete a ich náraz je veľmi citeľný.  Na druhú stranu režim Sport+ je pri svižnej jazde na kvalitnej ceste výborný a prevodovka umožňuje motor vytočiť až po červené pásmo. Pri pomalej jazde je už Sport+ veľmi citlivý na stlačenie plynového pedála a jazda je v tedy trhaná a nekomfortná.

Na diaľnici sa veľmi dobre osvedčil adaptívny tempomat. Výborne reaguje na okolité autá a plynule udržuje požadovanú rýchlosť. Škoda len, že je aktuálne na diaľnici veľké množstvo prác a obmedzení rýchlosti.  Vtedy musí vodič aj napriek schopnému systému zasahovať a znižovať maximálnu povolenú rýchlosť. Pri jazde po diaľnici s využitím adaptívneho tempomatu sme dosahovali priemernú spotrebu 6,2 litra. Pri svižnej jazde po okreskách sa spotreba zvýšila na 7 až 7,2 litra. Podobné hodnoty sa na palubnom počítači objavovali aj pri jazde v meste. Keď sme sa snažili jazdiť rozumne, dostali sme sa aj pod 5 litrov, ale to už nebola jazda hodná Mercedesu a vonkoncom nie kupé. Naviac pri jazde vyslovene na spotrebu cítiť, že je to až priveľká nuda.

S novým C-kupé sme strávili niekoľko jarných slnečných aj upršaných dní. Celú tú dobu sme rozmýšľali nad ideálnym zákazníkom, pre koho je kupé určené. A myslíme, že sme ho aj našli. Našli sme ideálneho zákazníka, ktorému dokáže pravidelne spraviť radosť. A to nie len raz, ale vždy minimálne vždy dva krát, keď sa toto krásne kupé objaví.

Viete si predstaviť lepšie auto, ktorým by ste prekvapili svoju krásnu priateľku alebo manželku? Sme si istí že jej by ste tým spravili určite veľkú radosť. V tejto cene by ste našli pekné veľké SUV, ale naozaj by bolo také sexi? Nevyzerá žena Vašich snov krajšie v modernom kupé ako veľkom nemotornom tanku? Ten jej môžete kúpiť, keď ukáže pozitívny tehotenský test. Podľa nás vám pohľad na prichádzajúce C-kupé urobí radosť vždy, keď ho zbadáte v diaľke na ceste za vami.

DSC_0073a

Druhýkrát hneď, ako z neho vystúpi nádherná žena na ktorú práve čakáte. A tie závistlivé pohľady okoloidúcich sú len taký malý bonus, na ktorý si určite veľmi rýchlo zvyknete.  Myslíte, že vás vtedy bude trápiť, že to nie je AMG C63, či C43, ale len obyčajný naftový štvorvalec? Nikomu nemusíte vysvetľovať,  že teraz výborne šetríte na nízkej spotrebe, poistkách  alebo nemusíte platiť údržbu veľkého SUV.  Mercedes C 220d Coupe nie je v tejto výbave lacná investícia, ale to že ste spravili výbornú voľbu z rozumu budete vedieť len vy. Čo poviete, našli sme pre Vás to správne a ideálne auto? Bonusom je, že ak jej ho zoberiete (z akýchkoľvek dôvodov), tak sa za volantom budete zabávať aj napriek priemernému výkonu a budete si užívať pocit luxusu. Možno ho nakoniec budete brať častejšie ako ste plánovali. Na drsnejší naftový veľmi myslieť nebudete, veď máte na elimináciu audiosústavu Burmester.

Galéria od Jozefa

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography

Mercedes-Benz C220d Coupe

Motor R4 nafta
Objem 2143 cm3
Výkon 125 kW (170 k) pri 3000-4200 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1400-2800 ot/min
Prevodovka Automatická 9 stupňová
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4686 mm
Šírka 1810 mm
Výška 1406 mm
Rázvor osí kolies 2840 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1605/2085 kg
Batožinový priestor 400  l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,0/4,0/4,3
Emisie g CO2/km 113