Kia EV6 RWD Earth Snow White

Test Kia EV6 Earth RWD: Priateľská vesmírna loď

Kia modernizovala svoju elektrickú vlajkovú loď. Nie, teraz nemyslím EV9, myslím tú staršiu, myslím EV6. A zmeny sa udiali nielen na pohľad, ale aj na dotyk a na tankovanie. Vlastne je to vylepšená verzia samého seba, ale okorenená tým, že základné prvky ostávajú rovnaké. Je to facelift, ale vydarený, nebudeme si klamať.

Kia EV6 má hneď niekoľko rôznych prevedení. Toto je v absolútnom strede ponuky vlastne všetkým, okrem batérie. Pri batérií nemôže byť v strede, lebo tie sú v ponuke iba dve. Takže máme väčšiu batériu, stredný výkon a pohon zadnej nápravy doplnený o výbavu Earth.

Je to Superman? Je to raketa? Nie, je to Kia EV6

Kia EV6 prešla zo štýlu, ktorý zvýrazňoval dĺžku na štýl zvýrazňujúci šírku. Áno, so starými svetlami bola EV6 jednoducho vizuálne užšia. Niektorí to tam nevidia, ja to tam vidím a vidím to úplne dokonale. Lenže modernizovaná verzia zmenila predné svetlá a tie sú aktuálne vo forme línií, čo znamená, že celý predok razom vyzerá omnoho širšie. Bočný pohľad nemení takmer nič, ale vpredu sa zmenil ešte aj nárazník.

Zboku je neprehliadnuteľné, najmä na bielej farbe karosérie s perleťovými prvkami, použitie výrazných čiernych zliatinových diskov. Tie majú síce 6 dier, ale dá sa povedať, že lúčov je iba trojica. Veď sa pozrite na strieborné časti smerujúce od stredu von. Musím sa priznať, asi by som volil výbavu GT line, ktorá má trochu krajšie prevedenie kolies.

Kia EV6 RWD Earth Snow White

Zvonku ale Kia EV6 predvádza aj aerodynamiku. Sú za ňou nielen šialene tvarované spätné zrkadlá, ale aj zapustené kľučky, ktoré sa vysúvajú. Skôr ako štýl Tesly by som ich prirovnal k štýlu, ktorý kedysi prezentoval Fiat Barchetta. Tiež ste museli jednu časť stlačiť a druhá sa vysunula, rovnako ako tu. Ale tu je ešte elektrické vysúvanie.

No a čo zadná časť? Vzadu je všetko takmer rovnaké, akurát sa trochu zmenila štruktúra svetiel. Inak tvarovo ostávajú totožné a totožné ostáva aj použitie smeroviek zakomponovaných do striebornej lišty, ktorá pripomína malé pyramídy. Ako celok je stále Kia EV6 výrazne kontroverzná, ale treba uznať, že má vlastný a nezameniteľný štýl, ktorý by sa aj ťažko kopíroval.

Extrémne veľa miesta

Kia EV6 má pri dĺžke 4 695 mm rázvor až 2 900 mm, čo veľa napovedá o vnútornom priestore. Ten je z pohľadu pasažierov priam masívny a takisto aj priečne sa vedľa seba zmestia traja. Horšie je to s hlavami. Kia EV6 má totiž celkom rapídne sa znižujúcu strechu, čo je o náramnom zmenšení priestoru na hlavu. Nie, tu ho nezmenšuje panoramatická strecha, lebo tá je v príplatkovej výbave a tento kus ju jednoducho nemá.

Vzadu je miesta teda dosť v dvoch z troch smerov, ale v kufri rátajte s určitými obmedzeniami vďaka umiestneniu elektrického motora. Elektromotor je vzadu a preto trochu zmenšuje možnosti uskladnenia batožiny. V praxi to znamená stále štedrých 480-520 litrov, podľa naklopenia operadla, ale zároveň celkom použiteľné rozvrhnutie, ktoré pod podlahu ukrýva priestor na káble.

Takisto je tu aj konektor V2L, ktorý umožňuje z vozidla poháňať rôzne príslušenstvá a rôzne elektrické spotrebiče. Ak by to bolo málo, tak zadokolka má vpredu ešte malý odkladací priestor s objemom 52 litrov, keby chcete káble náhodou uskladniť tam.

Nebudeme si klamať, najdôležitejšie miesta sú vpredu, aj keď aj tie zadné má Kia EV6 vyhrievané pre výbavu Earth. Vo výbave Earth je aj čalúnenie vegánskou kožou, čiže nie originálnou z kráv. Je z materiálov založených na rastlinnej báze. A také sú aj predné sedadlá. Sú vyhrievané a aj ventilované, čo príde vhod najmä v lete.

Kia EV6 RWD Earth Snow White

Ovládanie týchto funkcií je na samostatnom dotykovom paneli vpredu na stredovej konzole. Zatiaľ všetko vynikajúce. Vlastne Kii EV6, okrem ťažšie do hlavy lezúceho fungovania informačno-zábavného systému, nemožno nič zásadné vyčítať. Má dokonca aj snímač odtlačkov prstov, ktorým môžete na základe biometrického skenu bez problému štartovať.

A keď už naštartujete, tak režim dopredu a dozadu prehadzujete kolieskom, na volante máte všetky ovládacie prvky a aj ten je potiahnutý tou istou vegánskou kožou ako aj sedadlá. Pred vodičom je dvojica displejov zakrivených smerom do zorného poľa a aj head-up displej. Všetko je logické a prehľadné a dokonca aj téma na displeji pred vodičom je reálne použiteľná a mení sa podľa zvoleného režimu jazdy.

Pri interiéri by som azda kritizoval najmä to, že je trochu fádny s kombináciou čiernej vegánskej kože a bieleho stropu. Prečo by ste si toto robili, keď je v ponuke aj pekné hnedé čalúnenie, prípadne bledosivé s nádychom až bielej farby?

Väčšia batéria dáva viac dojazdu

Pohon tohto kusu Kie EV6 má na starosti motor s výkonom 167 kW (229 k) a krútiacim momentom 350 Nm. To pre relatívne veľké auto znamená zrýchlenie na stovku za 7,7 sekundy.

Dynamika ale vo veľkom závisí od toho aký máte zvolený jazdný režim. Ak máte Eco, tak je motor výrazne priškrtený, dynamika je taká slabšia. Ak ale už máte normálny režim, tak je v pohode a najlepšie je, samozrejme, v prípade športového prevedenia nastavení vozidla. Zjednodušene povedané, každý režim má svoje špecifiká a Eco je fakt eko, pričom Šport je fakt šport.

Ale všetko v rámci možností pohonného ústrojenstva. Driftovať s týmto nebude nikto, na to auto stavané nie je a pohon zadnej nápravy je výlučne kvôli tomu, že ťažké auto je lepšie tlačiť ako ťahať.

Kia EV6 RWD Earth Snow White

Celkovo sa dá Kia EV6 nazvať skôr komfortným autom, ale občasné výraznejšie priečne nerovnosti dokážu prekvapiť tuhšie nastavený podvozok. Musí byť nastavený na veľkú hmotnosť, lebo celkovo auto váži 2,5 tony. To ale neznamená, že by sa s ním jazdilo zle, cítite tú hmotnosť, ale auto je veľmi príjemné najmä na dlhé trasy.

A dlhé trasy favorizuje aj dojazd. Veď samotná batéria má kapacitu zväčšenú na 84 kWh. Predtým bolo o 7 kWh menej. A je to cítiť. Celkový dojazd auta je kľudne aj cez 400 km vrátane tých diaľničných. Po diaľnici viete totiž jazdiť so spotrebou okolo 21 kWh. Lenže veľké prekvapenie prichádza mimo diaľnice. Keď som sa naozaj veľmi snažil, tak som prešiel 15 km so spotrebou 12,3 kWh na 100 km. Lenže takto sa snažiť nebudete. Budete sa snažiť možno okolo 15 kWh na sto km, lebo chcete mať všetok komfort.

Nabíjanie je, vďaka 800V sústave, možné výkonom až 258 kW. Ja som asi tak výkonnú nabíjačku nemal, ale 150 kW som dosiahol s prehľadom.

Elektrické autá sú dostupnejšie ako kedysi

Kia EV6 v takouto natlačenou výbavou a vlastne všetkým, čo kedy budete potrebovať, vrátane tých zvláštnych zliatinových diskov stojí od 58 390 eur. Je to porovnateľné s podobne veľkými elektrickými autami od konkurencie.

Kia EV6 stavila na výrazné tvary a výrazné prevedenie exteriéru, ktorý je doplnený o priestranný interiér. Tu nemôžete spraviť chybu, ale faktom ostáva, že väčšina vozidiel na elektrickú energiu sa snaží zaujať veľmi podobným štýlom. Či sa im to darí nechám na vás., Kiu EV6 na ceste neprehliadnete.

Cupra Tavascan VZ

Motor

Elektromotor, Z

Kapacita batérie 84 kWh brutto/80 kWh netto
Výkon 168 kW/229 k
Krútiaci moment 350 Nm 
   
Prevodovka

Automatická jednostupňová

   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4695 mm
Šírka 1880 mm
Výška 1550 mm
Rázvor osí kolies 2900 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 2065/435 kg
Batožinový priestor 480-520/1290 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 186 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,7 s
Spotreba WLTP (kWh/100 km) 15,9
Dojazd WLTP 582 km (nabíjanie DC 258 kW)