Test DS7 Crossback Louvre: Crème de la Crème

Značka DS sa pomaly ale isto etablovala aj na slovenskom trhu a bez zaváhania zaradila do prémiového segmentu. Naviac nejde len o hocijakú tuctovú prémiovku, ale automobilku s veľmi špecifickým a originálnym vkusom. A presne taký je aj model DS7, ktorý sme testovali v exkluzívnej limitovanej edícii Louvre s 224 benzínovými koňmi pod kapotou.

Začnime tým, že nami testovaný kus mal skutočne krásny modrý lak, ktorý na slnku prechádzal až do fialovej. Okrem neho je pre Louvre dostupné ešte čierne lakovanie. My sa ale prikláňame k tejto modrej, keďže pri nej lepšie vyniknú čierne detaily. Hovoríme o rámoch okien, zadných svetiel a strešných lyžín. Keď sa pozriete na veľké 20” disky kolies Alexandria, uvidíte v nich tvar Eiffelovej veže, lakovanej diamantovým odtieňom Onyx Black. Na spätných zrkadlách zasa oko spočinie na grafike, ktorá evokuje práve tvar múzea v Louvre. Ak by ste stále z nejakého dôvodu pochybovali, či vidíte štandardnú DS7 alebo verziu Louvre, definitívne vás utvrdia štyri emblémy na karosérií. Jeden je vpredu, ďalší vzadu a zvyšné na bokoch dverí. No a presne o takýchto detailoch je celá DS7 Louvre, ktorej samotný tvar karosérie je dosť extravagantný a tieto vylepšenia ho len podtrhujú a posúvajú o ďalší level vyššie. Dokonca ani svetlá nie sú iba také obyčajné, ale skladajú sa z otočných LED prvkov, ktoré sa natáčajú podľa toho, kam smerujete a ako máte natočený volant. To je efektné na pohľad ale zároveň efektívne a funkčné. Zakončime to dvojicou  lichobežníkových výfukov vzadu a máme tu auto, ktoré na ulici púta toľko pozornosti, ako máloktoré iné s podobnou cenovkou. Ak má DS7 Louvre niečo, čo môže rozdávať lopatami, je to odvaha a schopnosť odlíšiť sa a vyhraniť. Ťažko ho vôbec k niečomu prirovnať či nájsť mu konkurenta, ktorý vyzerá tak svojsky a originálne.

Kabína taktiež jednoznačne potvrdzuje, že sa tu hrá v prémiovej lige. Prevažná väčšina materiálov je na pohľad aj dotyk veľmi kvalitná. Interiér je kompletne pod dominanciou čiernej, avšak o fádnosti a nude tu vonkoncom nemôže byť reč ani náhodou. Koža je takmer všade, na prešívaných a pohodlných rozložitých sedadlách s funkciou masáže či ventilovania, ale aj na prístrojovej doske a obkladoch dverí. Práve na posledných dvoch menovaných častiach má veľmi pekný, fľakatý a naturálne pôsobiaci odtieň. Túto kožu dopĺňa výrazné prešívanie bledou niťou, čo samozrejme vzbudzuje kontrast. Pred spolujazdcom je emblém Louvre, aby ste náhodou nezabudli, v akom aute to sedíte. A pyramída Louvre je vyrazená aj na dvierkach poličky pred voličom prevodovky, samotné malé nápisy zasa nechýbajú ani na výduchoch ventilácie. Na vrchu palubnej dosky trónia analógové hodiny B.R.M a pod nimi netypicky umiestnené štartovacie tlačidlo. Samotná architektúra interiéru je jedna z najnápaditejších a najkrajších vôbec a práve tieto malé detaily ju majú robiť ešte exkluzívnejšou. A skutočne to funguje, problém nastáva iba vtedy, ak ste minimalista a preferujete skôr strohejší a chladný, typicky škandinávsky dizajn v súlade s heslom, že menej je niekedy viac. Vtedy vám práve tieto prezdobené detaily môžu prekážať a pôsobiť ako “too much”. Lenže, pre vás proste toto auto nie je a nadpriemerný produkt sa pozná aj podľa toho, že sa dokáže vyprofilovať a nesnaží sa kompromisne zapáčiť úplne každému. Vtedy by totiž zapadol do priemeru a nebol ničím výnimočný. Toto auto, zvonku aj zvnútra, je skrátka pojazdná extravagancia, francúzska bohéma so svojským vkusom, ktorá mieri iba na určitú skupinu zákazníkov, ktorí sa chcú za každú cenu odlíšiť a pútať pozornosť aj za cenu výstrednosti. Bodka.

Skvelý je jednoznačne vnútorný priestor, ten tiež môžeme nazvať prémiovým. Vpredu či vzadu, aj nadpriemerne urastené dospelé osoby sa v tomto aute odvezú v kráľovskom pohodlí a nebudú si búchať hlavy o strop ani kolená o sedadlá. Vo výbave tohto auta nechýba inak prakticky vôbec nič, je vybavené aj takými špecialitami ako nočným videním, udržiavaním v pruhoch, kamerami vo všetkých rohoch auta ale aj úplnou špecialitou, ktorú v inom aute nenájdete. V infotainmente DS7 Louvre je totiž nahratých až 182 podcastov s obrazovou prílohou, prezentujúcich práve slávne diela z kolekcia múzea v Louvre. A ako bonus k tomuto autu dostanete aj ročný vstup práve do tejto preslávenej galérie. Magnifique! No aby Louvre nebolo málo, aj displej pred vodičom má grafiku dlaždíc poskladanú v tvaroch pyramíd. Stredový displej infotainmentu má ale rozhodne nadpriemernú grafiku a zobrazenie, trochu prekážať môžu iba pomalšie reakcie dotykových tlačidiel pod ním a kvôli ich relatívne malým piktogramom si treba chvíľu zvykať a naučiť sa ich rozmiestnenie. To isté platí aj ovládaní okien na stredovom paneli, ktoré síce vyzerá skvelo, ale je umiestnené netypicky a chce zvyk. To ale nie je iba charakteristika DS7 ale aj prípad niektorých iných interiérov od PSA. Batožinový priestor má 555 litrov, čo sa dobre zapamätá aj zaplní celkom slušnou porciou batožiny, takže žiadne sťažovanie sa nekoná.

Motorizácia 1.6 PureTech so štyrmi, benzínom živenými valcami, je pre verziu Louvre jedinou možnosťou. Súčasne ide aj o najvýkonnejší, čisto spaľovací motor pre DS7. Viac výkonu majú iba plug-in hybridy. K dispozícii sme teda mali 165 kW/224 koní a 300 Nm, čo vyzerá dôstojne aj pre prémiové SUV. Osemstupňový automat ako jediná opcia je tu úplne na mieste, manuál by tu pôsobil nedôstojne, keďže toto auto má byť skôr o pokojnom a plavnom užívaní si luxusu a nie šachovaní s pákou. Pohon predných kolies je taktiež úplne v poriadku, do terénu s ním nepôjde nikto, bolo by to rovnako nedôstojné ako ten spomínaný manuál. Ak žijete v horách, kde býva regulérne veľa snehu, aj tak si takéto auto nekúpite. Štvorkolka by teda dávala zmysel iba z pohľadu lepšieho prenosu výkonu či istoty za dažďa. V ponuke však pre tento motor nie je a tak je takáto polemika zbytočná. Aj s pohonom iba predných kolies funguje ale na výbornú. Motor ponúka nadpriemernú dynamiku. Ale takú kultivovanú, najmä pri predchádzaní sa môžete spoľahnúť, že máte pod pravou nohou poriadnu rezervu na bezpečný manéver a tiež na diaľnici mu dych nedôjde len tak ľahko. Pružné zrýchlenie je veľmi svižné aj v stredných a vyšších rýchlostiach. Motor je tiež tichý a kultivovaný, to ale od takéhoto luxusného kočiara čakáte. No a ako luxusný kočiar aj jazdí, keďže podvozok myslí hlavne na pohodlie. Za každých okolností, na akomkoľvek povrchu sa cítite úplne odizolovaní od nerovností a DS7 nimi hravo prepláva. Samozrejme, to znamená že v zákrutách sa auto vie nakloniť, najmä ak naň budete príliš tlačiť. Jasné že to nie je nič desivé ani extrémne, ale pri prílišných športových ambíciách vám rýchlo pripomenie, že by ste sa mali upokojiť a neponáhľať sa a radšej si užívať všetok ten komfort na palube. Príjemnou správou je aj spotreba, po týždni sme skončili na priemere 7,4 litra v kombinácii mesta a diaľnice. Vzhľadom k výkonu, hmotnosti, dynamike a charakteru motora to fakt nie je veľa. Auto je to luxusné, ale na palivo nemá žiadne prehnané nároky.

DS7 Louvre je v podstate unikát, keďže nemá vlastne žiadneho priameho konkurenta. Stojí napríklad oproti trojici tradičných nemeckých či jednej švédskej prémiovke. Pomerom cena a výbava ich síce dokáže poraziť ale mieri na inú klientelu. Extravagantnejšiu, so špecifickým vkusom a túžbou po odlišnosti. Ide teda o SUV vlastnej kategórie, ktoré je ťažké s niečím porovnať. Vyzerá inak ako hocičo iné, vnútri aj zvonka. Plné detailov, nápadov, svojskej elegancie, luxusu a obrovskej dávky pohodlia. Vo výbave nenájdete takmer nič, čo by absentovalo do vytvorenia dojmu úplnosti. S 225 koňovým motorom jazdí svižne, dynamicky, za vcelku nízke náklady. Ale predovšetkým luxusne a komfortne, takže akýkoľvek roadtrip po francúzskom pobreží alebo hocikde inde bude viac s týmto autom extrémne príjemným zážitkom. Ak ste minimalista a viac než Da Vinciho Posledná Večera sa vám páči napríklad Ellsworth Kelly či Malevichov Čierny Štvorec, hľadajte inde. Originalitu mu ale uznať musíte aj tak. Takýto exkluzívny balík za cenu 49 990 eur s DPH pritom vôbec neznie premrštene.

DS7 Crossback Louvre 1.6 PureTech

Motor R4 benzín
Objem 1598 cm3
Výkon 165 kW/224k pri 5500 ot./min
Krútiaci moment 300 Nm pri 1900 ot./min
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4573 mm
Šírka 1906 mm
Výška 1625 mm
Rázvor osí kolies 2738 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1604/2050 kg
Batožinový priestor 555 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 234 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Spotreba (WLTP) 6,1-6,2
Emisie g CO2/km 125