Test Citroën C3 Picasso BlueHDI: Stále mladý

Citroën vyrába C3 Picasso vo fabrike v Trnave. To vie každý, kto už o automobilke na Slovensku niečo počul. V roku 2012 dostal jemný facelift, lebo od začiatku výroby v roku 2009 mal akurát polčas životného cyklu. To by však znamenalo aj to, že nástupca by mohol prísť už na budúcu jeseň. No necháme sa prekvapiť.

Zatiaľ máme stále tú pôvodnú generáciu, ktorá nestráca na atraktivite, aj keď konkurencia nespí. Veď len z toho, čo sme testovali sa dá vybrať Ford B-Max, či Hyundai ix20. Picasso s trojkou v označení, ktoré sa do redakcie dostalo malo ešte pár doplňujúcich označení, Exclusive, BlueHDi 100 a Biton.

Biton je iniciatívou fabriky

Jedným z názvov, ktorý dopĺňa základné označenie je Biton. Skrýva sa za ním dvojfarebné lakovanie. Teda inak, čierna strecha. Opticky znižuje výšku karosérie a auto vyzerá stabilnejšie ako s tradične sfarbenou strechou.

Na návšteve fabriky sme sa dokonca dozvedeli, že čiernu strechu si nevypýtal trh a dokonca ani marketingové oddelenie automobilky neprišlo s takýmto nápadom. Prišli s ním zamestnanci lakovne vo výrobnom závode. Tomu sa hovorí zmena z opačného konca.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Čierna strecha by však na čiernom aute nevynikla. Ale ku spodnej časti lakovanej červenou metalízou sa vyslovene hodí. Bez ohľadu na výbavu pôsobí takto lakované C3 Picasso exkluzívnejšie ako obyčajné. Keď sa však do toho celého pridajú ešte aj sedemnásťpalcové disky, tak sa môže stať, že sa za malou krabicou ľudia budú otáčať.

Že krabicou? Prirovnanie kvôli tvaru pri pohľade zozadu. Veď vyzerá ako štvorec. Alebo obdĺžnik! Bočné steny sú skoro kolmé, čo znamená, že auto pôsobí relatívne veľké aj napriek reálne malým rozmerom karosérie. Tvary karosérie sú práve jedným z dôvodov prečo je model aj napriek vyššiemu veku stále zaujímavý. Veď stále pôsobí ako nový a futuristický.

3D – tri displeje

Interiér sa nedá stále nazvať klasikou a stále zaváňa inovatívnym prístupom. Prístrojovka je naozaj dlhá, kľudne tam môžete spraviť dva heliporty na drony. V strede trónia tri displeje. Jeden je priesvitný vľavo a zobrazuje rýchlosť, druhý v strede a ukazuje údaje palubného počítača. Práve ten vyzerá trochu zastaralo. Tretí naproti tomu ponúka moderný navigačný systém a tiež je vpredu, ale ako v kine, v nižšom rade.

Na dotyk pri navigácii zabudnite, musíte využívať koliesko a šípky na ovládaní rádia. Nie je to až tak intuitívne a dokonalé ako pri iDrive od BMW, ale trochu cviku a máte to v malíčku. Aj orientáciu v o viacerých displejoch našťastie zvládnete naozaj rýchlo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Materiály sú tvrdé. Teda na výplni dverí, tam, kde by ste si bežne dali lakeť, hore pri okne. Nižšie je čalúnenie s mäkkým povrchom, ale trochu nižšie ako by ste čakali. Oproti tomu, opierka pravého lakťa je výborná aj bez nastavovania výšky. Úplne super vyzerá aj čalúnenie s kožou, alcantarou a látkou v strede. V testovanom kuse sme však márne hľadali vyhrievanie sedadiel. Určite si zaň priplaťte. Mäkší povrch dostala prístrojová doska. Ale najlepší povrch zo všetkých v interiéri má bez pochýb tlačidlo výstražných blikačov. Máte ho ako cukrík, ktorý ste cmúľali a prilepili do stredu prístrojovky. Nie je lepkavý, ale vyzerá fakt ako cukrovinka.

Vnútri bude vodiča miasť jedine ovládanie tempomatu a rádia. Každé je na jednom ostrovčeku pod volantom, jedno naľavo, jedno napravo. Na volante nie sú žiadne tlačidlá. Reálne tak občas pridáte pár kilometrov na tempomate miesto zvýšenia hlasitosti rádia. Nič tragické, ale naopak to môže byť zaujímavé, keď chcete pridať volume a miesto toho postupne začnete zrýchľovať.

Priestorovo je C3 Picasso výborným autom a dá sa povedať, že nadväzuje na to, čo kedysi začal model Xsara Picasso, lebo C4 Picasso je už väčšie. Reálne máte vpredu dosť miesta a vďaka vzpriamenému posedu aj vzadu. Prekvapivo cestovanie v tejto polohe nie je nijako nepríjemné a čosi zostáva aj kufru. V testovanom aute bolo dvojité dno kufra, vytvárajúce možnosť oddeliť niektorú batožinu od ostatnej. Ak by bol stále batožinový priestor malý, tak dokážete posunúť zadné sedadlá a zväčšiť ho.

Nové srdce s dlhým vedením

Ostré reakcie od malého MPV nechcite. Ani sedemnástky mu nepomáhajú. V zákrutách síce zvláda tak akurát, ale s autom bojujete pri každom pokuse o razantný prejazd. Ani na veľkých diskoch nestráca komfort. O tom by to malo byť. Športovejšiu jazdu v malom MPV ponúka modrý ovál, tu máte hlavne ten komfort.

Športové ambície nemá ani motor. Pod názvom BlueHDI 100 sa skrýva rovnaký agregát ako sme testovali v hatchbacku C4. Názov napovedá výkon 74 kW, čo je 100 koní. Krútiaci moment vykazuje ešte zaujímavejšiu hodnotu. Celých 254 Nm ponúka motor už pri 1750 otáčkach.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spojenie s päťstupňovým manuálom vyzerá na prvý pohľad zvláštne z hľadiska spotreby. Lenže prevodové stupne sú tak dlhé, že medzi niektoré by ešte jeden vošiel. Veď pri 130 točí motor len 2100 otáčok na päťke a pri 90tke iba 1500 otáčok. Na štvorku v meste zabudnite, lebo pri 50tke má už trojka iba 1500 otáčok. Výsledkom je spotreba na úrovni 4,5 litra aj na zimných pneumatikách. Dobre, to je bez diaľnic. Rýchlostné komunikácie dvihnú spotrebu približne o liter. Zdá sa nám však, že v C4 bol agregát a prevodovka viac zladené.

Motor so štyrmi valcami a objemom 1,6 litra pôsobí drsnejším dojmom. Môže za to najmä prevodovka, ktorá núti k nízkym otáčkam. A tiež aj fakt, že neviete kedy sa zohreje, lebo stupnicu nenájdete a o kontrolke tiež nie je žiadna reč. Do malého Picassa by sa podľa nás viac hodil agregát Puretech 110, ako sme mali v C4 Cactus.

Malé MPV je silná trieda

Citroën C3 Picasso dokáže fungovať ako rodinné auto, do kufra zmestíte celkom dosť, na zadné sedadlá dve deti bez problémov aj s detskými sedačkami. S BlueHDI dokáže fungovať aj ako služobné auto. Problémom je len veľká konkurencia v triede a aj porovnanie s hatchbackmi nižšej strednej triedy. C3 Picasso má viac štýlu, ale C4 kvalitnejšie niektoré materiály. Picasso je ideálne do mesta, ale do neho je skôr treba benzínový motor. Nafta by sa trápila a viac ako dvojku by ste nezaradili. Preto si asi pohnite s skočte po ten PureTech 110 čo najskôr. Papierovo ukrajuje z času zrýchlenia na stovku 1,5 sekundy, ale v reále pôsobí ľahšie a príjemnejšie.

Pozrite si aj test C3 Picasso s fabrickým LPG

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography


Citroën C3 Picasso Exclusive BlueHDi 100

Motor R4 nafta
Objem 1560 cm3
Výkon 74 kW (100 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 254 Nm pri 1750 ot/min
Prevodovka Manuál 5 stupňov
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4101 mm
Šírka 1766 mm
Výška 1670 mm
Rázvor osí kolies 2540 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1345/1800 kg
Batožinový priestor 385-500/1506 l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 179 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,1 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 4,7/3,5/3,9
Emisie g CO2/km 101

One thought to “Test Citroën C3 Picasso BlueHDI: Stále mladý”

  1. Pod dlhom vybere sme vybrali toto auto v zakladnej bielej farbe vo výbave Best colection, myslim, ze vacsinu nenarocnym slovakom tato vybava uplne postacuje. A motor bol dlho boj, lebo na mesiac robime cca 2000km, ale pol mesto 4×10 km za den, pol mimo mesta, bez dialnic. Pri cenovke 12OOO € za 1.2 110 puretech a 12690 € za 1.6 100 bluehdi sa bolo tazko rozhodnut. Nakoniec rozhodol benzin koli cene, kultivovanosti, kratkym trasam, rychlejsiemu ohriatiu a dufam, ze aj slusna spotreba bude. Inak proti dieslu hralo hlavne DPF koli kratkym trasam a neskutocne dlhe prevody, kde 50km/H na 3 stupni toci pod 1500 ot/s a realna rýchlost je este mensia a 60km/h na 4 stupni menej ako 1500ot/s.

Comments are closed.