Týždeň s BMW M850i kabrio sa nezadržateľne blížil. Počasie bolo dobré, veď pokaziť sa nemohlo tak náhle. Ale čo čert nechcel, mať kabriolet celý týždeň automaticky znamená, že polku týždňa minimálne bude pršať. Nesklamal ani týždeň s týmto otvoreným autom. Hneď v prvý deň búrka jedna za druhou, prehánky, potom deň-dva v pohode a následne zase dážď vždy, keď bolo treba minimálne fotiť. S týmto autom ovládate počasie.
Žeby zvuk M850i v športovom režime vyvolával búrky? Môže byť, lebo vtedy je intenzívnejší a prináša streľbu do výfuku. Takže jazdiť v režime Eco Pro? Vôbec nie. Teda, na diaľnici je Eco Pro Individual s normálnym nastavením klimatizácie celkom v pohode. Odmenou je spotreba asi 9 litrov pri bežnom diaľničnom tempe. Lenže výlet mimo diaľnic je o niečom inom. Režim Sport a plyn ide hlbšie k podlahe, spotreba stúpa, ale je to jedno, 390 kW (530 k) je príliš veľkým lákadlom na to, aby ste šli pomaly.
Povedzme si to rovno, M850i Cabrio váži viac ako dve tony. Paradox prichádza v zákrutách. Vôbec tú hmotnosť nie je cítiť. Môže za to natáčanie zadnej nápravy, ktoré funguje úplne perfektne a dáva autu hravosť. A vy máte za volantom pocit, že je hravé. A naviac, že má maximálne 1,6 tony. Oproti kupé predstavuje nárast približne 130 kilogramov, čo nie je veľa, pod čo sa podpisuje karbónové jadro s vysokou pevnosťou. Jasné, je trošku cítiť, že pevnosť je o niečo nižšia ako pri kupé, ale to je pri väčšine kabrioletov.
Pozvolné prejazdy po Jadranskej magistrále, po tej časti pri mori, prípadne okolo Lago di Garda zvláda M850i naozaj vynikajúco. Ale na to predsa stačí aj 840i. M850i Cabrio sa nestratí ani v zákrutách. Bridgestony príliš nemusíme, ale vždy narážame na RE050A. Toto má obuté Potenzy S007. Bondove číslo by mohlo evokovať príbuznosť s legendárnym Z8. Lenže jazdné vlastnosti M850i sú ešte ďalej. Mali sme si na začiatku určiť meno pre toto auto, aby sme nemali plný článok označenia.
Na výjazde zo zákruty si budete užívať brutálnu pružnosť 4,4-litrového osemvalca a ešte viac si budete užívať so zrýchlením spojený soundtrack. Aparatúra Bowers&Wilkins s podsvietenými reproduktormi hrá znamenite, ale aparatúra výfuková od M Performance hrá hádam ešte lepšie. A nie je to len vnútri, ale počuť to aj vonku. Za šou vás budú mať radi aj okoloidúci. Toto BMW je jedno z tých, ktoré nebudia až takú závisť a skôr spôsobujú pozitívne reakcie. Naposledy sa nám toto stalo s i8 Roadster. Môže stáť ako dom na strednom Považí, ale má takú charizmu, že to nebudí až také závistlivé reakcie.
Bonusom ku tomu je fakt, že v interiéri sú až 4 miesta. Zadné sú menšie a skôr tam umiestnite malé deti ako veľkého dospelého, avšak aj štvorica dospelých sa odvezie. Na stiesnenosť zabudne pri sklopení strechy, kedy je miesto nad hlavou vlastne neobmedzené. V prípade priestoru a komfortu stále vyhrávajú predné sedadlá, ktoré majú integrované fúkanie na krk. Nie je to však v štandardnej výbave, avšak odporúčame ho doplniť. Aj keby Bowers a Wilkins nemali byť.
BMW stále necháva žiť koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému. Aj tu je možnosť upgrade, môže mať Crafted Clarity sklený povrch, rovnako ako radiaca páka a pár ďalších prvkov. Aj toto je nevyhnutné, lebo to jednoducho vyzerá lepšie a neprehrieva sa pri streche dole tak ako bežná čierna hlavica radiacej páky.
Farebná kombinácia je samostatnou kapitolou. Sivá farba doplnená červenými sedadlami a čiernym lakom vyzerajú brutálne. Len nám sa skôr hodia na kupé. Kupé, ktoré síce vyzerá nenápadne, ale vnútri má niečo extra. Znova budeme múdri a odporučíme niečo, čo je znova nevyhnutné. Pri konfigurácii zabudnite na čierne lakované plasty na štýl toho, čo je na klavíroch. Dá sa to až príliš ľahko poškriabať a je to magnetom na prach a odtlačky prstov.
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, toto je možno najelegantnejší a najkrajší model značky. A vlastne by ani nepotreboval M-paket, ale keď ho máte, je ešte v inej dimenzii. Ideálny by však, ako kabriolet bol s modrou Tanzanite zvonka a kombináciou bledosivej, až bielej a modrej vnútri. Vtedy by pôsobil ako jachta na cestách. Možno by ani nenútil k takému využívaniu potenciálu.
Ale aj tak nie je nič lepšie ako prichádzať k autu, stlačiť druhýkrát odomykanie a držať ho kým sa strecha celkom neotvorí. Potom len nasadnúť cez nízke a dlhé bezrámové dvere. Pravdepodobne budete parkovať cez dve miesta, ale odôvoníte si to veľmi ľahko, nechcete aby ten parádny lak niekto čo i len ťukol. Nie je to úplne sivá, hádže odlesky až do zlata, keď je slnečno.
Toto auto chcete riadiť, chcete byť za volantom, mať strechu dole tak často ako je to možné. Inak, zložiť a nahodiť sa dá do 50 kilometrov za hodinu. A pozorovať ako sa to deje je naozaj fascinujúce aj po stýkrát. Rovnako fascinujúce ako to s akou vervou sa dvojtonový kabiolet vrhá do zákrut a v režime Sport+ s obmedzeným protipreklzovým systémom a doplňujúcim Traction nápisom necháva trochu vyjsť zadok zo zvolenej trajektórie. Nie, toto nie je auto výhradne pre riešenie krízy stredného veku. Ale ak ju má vyriešiť, tak to robí spektakulárne.
Reálne toto auto nemôžete nechcieť. A nemá ani veľmi veľa konkurentov. Kruhové nič nie je. No a Mercedes má S kabriolet, ale ten je ešte inou jachtou. Ten je skôr bližšie k Rollsu. Takže ostáva len Bentley Continental GTC. A ten nestojí len 155-tisíc, ale kľudne o stovku viac. Vracalo sa naozaj ťažko. A je jasné, že bude v Top 5 najlepších áut tento rok. Dokonca asi vytlačí aj M850i ako kupé. Ak si nedokážete odôvodniť ani kupé, ani kabriolet, tak aj tu má BMW alternatívu. Je ňou verzia Gran Coupe, čo je veľký športovo vyzerajúci sedan so štyrmi dverami. Po týždni s kabrioletom už vieme aké to je mať síce drahé auto, ale auto, ktoré vyvoláva pozitívne ohlasy. S X6 M by ste takéto reakcie nemali.
BMW M850i Cabrio
Motor | V8 benzín |
Objem | 4395 cm3 |
Výkon | 390 kW (530 k) pri 5500-6000 ot/min |
Krútiaci moment | 750 Nm pri 1800-4600 ot/min |
Prevodovka | Automatická 8 stupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4851 mm |
Šírka | 1902 mm |
Výška | 1345 mm |
Rázvor osí kolies | 2822 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 2090/2515 kg |
Batožinový priestor | 280-350 l podľa umiestnenia strechy |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 3,9 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 13,6/8,0/10,0 |
Emisie g CO2/km | 229 |