Suzuki usporiadalo tlačovú konferenciu, kde ukázalo nový Swift a tiež facelift modelu Vitara. Obe sú veľmi dôležitými modelmi na slovenskom trhu, lebo za svoju existenciu sa z každého z nich predalo viac ako 13 000 kusov, Vitary dokonca viac ako 14-tisíc. Teraz myslíme výlučne ten new generation Swift, ktorý prišiel v roku 2005 a Vitaru, ktorá prišla v roku 2015. Sú to určite veľké úspechy, ale aktuálne prichádza k obmene na oboch postoch.
Ale ešte trochu odbočím. Suzuki predstavilo autá v špeciálnom priestore na Dunaji, volá sa Ponton a je kúsok od Tyršovho nábrežia. Nebolo to prvýkrát, čo sa v tomto preistore niečo predstavovalo, ale zatiaľ nikdy nebola takto vysoká hladina Dunaja. Síce už mala ďaleko od kulminácie, ale aj tak pohľad na mútnu vodu s veľkým prietokom pôsobil trochu hrozivo, ale aspoň sa do sály ľahšie upratovali autá. Hovorí sa niečo o 660 cm, ale neviem kde, neviem o akej hodine a nie som si istý, či v tom konkrétnom momente. Dôležité ale bolo niečo iné.
Suzuki Swift
Swift v modernom prevedení sa od roku 2005 predáva na našom trhu, pričom vzniklo až 9 000 000 kusov celkovo, z čoho 13 000 našlo svoje pôsobisko na našom trhu. Novinka prinesie zaujímavú oválnu prednú masku s čiernym povrchom a vždy LED svetlomety nielen vpredu, ale aj vzadu. Vpredu budú mať najviac denné svietenie v tvare písmena L.
Veľmi zaujímavým štylistickým prvkom bude prepojenie predných a zadných svetiel akousi líniou ťahajúcou sa cez celý bok vozidla. Aj toto je jedna z vecí, ktoré ho optický robia menším ako reálne je. A pritom je to tradičný automobil v segmente B.
Nový je aj interiér, kufor má objem 265 litrov a po sklopení zadných sedadiel delení 60:40 viete dosiahnuť 600 litrov stále po hranicu okien. Týmto končím povinnú jazdu a idem sa venovať prednej časti. Predná časť je prepracovaná a má úplne nové kontúry. Suzuki vysunulo displej až na vrch prístrojovej dosky a má uhlopriečku až 9 palcov. Dokonca už v základnej výbave GL za 16 140 € bude navigácia a aj zadná parkovacia kamera so zadnými parkovacími senzormi.
Prístrojová doska bude mať štandardne dve farby a vizuálne odľahčí celý interiér. Zaujímavosťou môže byť klimatizácia. Tá bude v základnej výbave, ale manuálna verzia bude tiež ovládaná digitálne cez displej. A automatickú budete mať vo vrcholnom prevedení GLX. Len tak mimochodom, príplatok za štvorkolku je približne 1 600 eur.
Veľkou novinkou bude nový motor, aj keď sa to na prvý pohľad novým nezdá. Agregát s objemom 1,2 litra má navlas rovnaký objem ako predchodca, ale má o valec menej. Nový motor má nielen nižšie emisie, ale aj menej vypúšťaných pevných častíc a zároveň, čo je dôležité, dosahuje o pár Newton metrov vyšší krútiaci moment, až 111 Nm. Auto bude teda ešte agilnejšie aj vďaka nižšej hmotnosti agregátu a bude mať pomoc vo forme mild hybridu s výkonom 2,3 kW a krútiaci moment o 60 Newton metrov.
Suzuki Vitara
Model Vitara je azda ešte dôležitejší ako Swift. Predalo sa totiž, v tejto generácii, od roku 2015, až 14 000 kusov. To znamená, že Suzuki musí dbať na to, čo s tým spraví. Druhá modernizácia priniesla vozidlu zužujúce sa svetlomety s novým rozdelením, ale hlavne novú masku chladiča s výrazne agresívnejšími kontúrami. Zvonka zmien viac nebolo treba, pribudla len nová farba modrá perleťová Sphere Blue, ale aj perleťová sivá.
Do interiéru sa dostáva tiež nový informačno-zábavný systém, ktorý je už štandardne spojený s mobilnou aplikáciou Suzuki Connect a dokáže bezdrôtovo zrkadliť ďalšie mobilné telefóny nielen cez Apple CarPlay, ale aj cez Android Auto.
Ak čakáte zmeny v pohone, tak sa ich nedočkáte. Na výber je stále 1,4-litrový motor BoosterJet, ktorý ma výkon 95 kW (129 k) a Full Hybrid s objemom 1,5 litra s výkonom 75 kW (102 k). Práve Hybrid bude jediná možnosť ako v aute získať automatické radenie robotizovanej prevodovky so 6 prevodovými stupňami. Suzuki nezabúda ani na pohon všetkých štyroch kolies a vo Vitare ho ponúkne za príplatok približne dvetisíc eur. Nebude však určený pre základnú výbavu Comfort, ktorej základná cena je 21 990 €.
Oba modely sú dostupné u dílerov už teraz a predvádzajú, že Suzuki je kompetentné vyrábať takéto vozidlá. Zaujímavosťou je, že Swift sa bude vyrábať v Japonsku a Vitara bude pokračovať v maďarskej fabrike.