Suzuki eVitara

Suzuki eVitara je predzvesť elektrickej revolúcie, ktorá zasiahne aj Toyotu

Niektoré automobilky spolupracujú na modeloch. V prípade Toyoty a Subaru je výsledkom elektromobil, ale teraz sa to bude diať aj v prípade Suzuki. Lastovičkou má byť model, ktorý štartuje aktuálne ako eVitara do budúcna sa pretaví do elektrického modelu Toyoty.

Nové Suzuki eVitara prináša ostrý štýl, ktorý odprezentovala štúdia eVX. Nie všetky detaily sa dostali do sériovej produkcie, ale podobnosť sa im uprieť rozhodne nedá. Koncept je vlastne doladený do fázy, ktorá umožňuje jeho sériovú produkciu. A samotná sériu a produkcia predstaveného prototypu už bude prebiehať od jari 2025 v indickom závode automobilky. Výroba sa spustí na jar, v lete môžeme vozidlo očakávať aj v Európe.

Suzuki stavilo na drsné línie v spodnej časti predného nárazníka s masívnym otvorom. Celok vyzerá dokonca ako štandardné spaľovacie vozidlo, akurát mení niektoré zaužívané štylistické línie Suzuki. Maska chladiča je preč, miesto nej je plocha, ktorá je prepojom svetiel. Nadväzuje na znak automobilky. No a plastové diely nárazníka pokračujú na karosériu bočnými lištami.

Na prednom blatníku pred vodičom nájdete dvierka na nabíjací konektor. Sú dostatočne veľké na použitie aj výkonnejšieho nabíjania, bez ktorého by sa auto rozhodne neodišlo, veď má celkom veľkú batériu.

Zadná časť je zase jednoduchá. Jednoduchá natoľko, aby stále pôsobila príjemne, avšak ostala modernou aj do budúcnosti. Typický japonský prvok podobných áut, odrazky v nárazníku si aj Suzuki eVitara nechalo na svojom mieste. Takže elektrická verzia výnimkou nie je.

 

Pohľad do interiéru auta tiež hovorí o moderne. Vnútro môže mať dve farby čalúnenia, čo vidno na fotkách. Prístrojovka vyzerá úplne moderne a nestratí sa budúcnosti. Z prepojovacieho koženého pásu vystupujú len výduchy klimatizácie, pri ktorých treba mať na pamäti spojenie s ovládaním v stredovom displeji.

Displeje sú dva a sú znova orientované horizontálne. Suzuki nemení koncepciu a nerobí výstrelky, na volante má štandardne ovládacie tlačidlá, pod volantom bežné páčky a stredový tunel už tak úplne štandardný nie je, prevodovka získala koliesko na ovládanie. O interiérovom priestore zase hovorí rázvor 2 700 milimetrov nevyhnutný aj vďaka batérií. Celková dĺžka modelu eVitara narastie o 10 cm oproti spaľovacej Vitare súčasnosti, šírka a výška pridajú 2,5 cm zhodne.

Pre model eVitara konštruktéri pripravili tri prevedenia. Na výber bude buď s pohonom prednej nápravy, alebo s pohonom všetkých 4 kolies, pričom najzákladnejší model bude mať výkon 106 kW (144 k) a krútiaci moment 189 Nm. Bude čerpať z batérie s kapacitou 49 kWh, ktorá by mala ponúknuť dojazd niečo cez 300 km.

Vyšším stupňom pre eVitara bude predokolka s výkonom 128 kW (174 k), ale s rovnakým krútiacim momentom 189 Nm. Všetky veličiny idú iba na prednú nápravu, ale brať bude z batérie s kapacitou zväčšenou na 61 kWh.

Úplným vrcholom bude prevedenie, ktoré bude mať pohon všetkých 4 kolies a 48 kW (65 k) naviac na zadnej náprave. Celkový výkon tohto prevedenia bude 135 kW (184 k) a krútiaci moment sa dostane na 300 Nm.

Japonci ešte neoznámili aký presný dojazd bude mať eVitara, ale dedukujúc z 300 kilometrov dojazdu základného prevedenia, väčšia batéria môže priniesť až 400 a viac kilometrov. Takže áno, Suzuki eVitara bude použiteľné elektrické vozidlo, s ktorým dokážete žiť každý deň. No a na detailnejšie údaje si ešte počkáme.