Citroën má v portfóliu pruženie na hydropneumatickom princípe už o čias DS, ktorou jazdil Fantomas.
Od päťdesiatych rokov prešiel podvozok intenzívnym vývojom, až do dnešnej podoby. Používa sa v modeloch C5, C5 kombi a Crosstourer. V posledne menovanom sme ho mali možnosť vyskúšať.
Hydractiv sa nedá príliš porovnávať so systémami konkurencie, lebo na svoje fungovanie využíva okrem vzduchu aj kvapalinu. Preto ozbacmenie hydropneumatické.
Súčasná generácia Hydractive III+ dokáže automaticky prispôsobiť svetlú výšku. Nad 110 km/h klesne o 15 milimetrov. Naopak pri rýchlosti pod 70 km/h môže, podľa podmienok a stavu vozovky, narásť o 13 milimetrov. Reálne je systém zárukou pohodlnej jazdy. Lenže tá skončí. Citroën plánuje vypustiť hydropneumatické pruženie z ponuky. Netreba však vešať hlavu, nahradí ho niečim novým, čo má byť ešte lepšie ako súčasnosť.
Zmena príde v roku 2017. Jedinou smolou bude, že plán implementácie nezahŕňa novovzniknutú luxusnú značku DS. Predpoklad je, že automobilka upraví niektorý zo systémov vzduchového pruženia, lebo iba magnetická úprava charakteristiky tlmičov nemení svetlú výšku. Alebo to bude niečo úplne iné, lebo výrobca, o ktorom sa bavíme je predsa Citroën. A ten väčšinou nejde s davom.