Superbowl je síce sviatok športu v USA, ale dôležité je aj, že má najdrahší reklamný čas vo vysielaní amerických televízií. Preto tí, čo si ho objednajú využívajú aj samostatné spoty. Automobilky nevynímajúc. Ale tento rok to akosi nebolo o vtipe, teda väčšinou, ale skôr o rozprávaní príbehu. Podľa nás je tých 13 naozaj automobilových zoradených v poradí nižšie od najlepšieho po najhoršie. Samozrejme je to subjektívny názor, ale aspoň je pri každej popis. Prajeme príjemné pozeranie. Reálne dobrá bola len jedna.
Jaguar
Zločinci z filmu sú kľúčom k jednej z najlepších reklám tohtoročného Superbowlu. Hlavná myšlienka, že všetci zloduchovia sú v amerických filmoch hraní Britmi je zaujímavá. A správni zlí chlapci teda nejazdia na Mercedesoch SLK.
Maserati Ghibli
Príbeh, ktorý hovorí o raste človeka je až príliš filozofický. Ešteže to zachraňuje benzínové Ghibli a jeho zvuk, ktorý je naozaj fantastický. Pre nás by mohli vypustiť tie kecy na začiatku a skočiť rovno k samotnému autu.
Chrysler 200
Bob Dylan. Auto pekné, hudba výborná, ale znie to až príliš ako propaganda. Bob za reklamu aspoň dostal tučný šek, alebo aspoň pár kíl koksu. Ešte niečo, reklama je príliš dlhá. Asi o minútu a pol dlhšia ako by mala byť.
Audi A3
Najbrutálnejší výsmech samému sebe predviedlo Audi. Kombinácia psov totiž predstavuje presné nevýhody predného náhonu a toho, čo sa o štyroch kruhoch hovorí. Nedotáčavosť ako dobervava.
Kia K900
Téma z Matrixu, modrý a červený kľúč, Morfeus a talianska ária trhajúca načúvajúce, či odposluchové prístroje agentov Smithov. Ako dekadentnejšie by to ešte mohlo byť? Vlastne tú pesničku spieva Laurence Fishbourne. Svet onedlho skončí.
Jeep
Táto reklama chce rozprávať príbeh. Ale nezabudnite, že nemáte robiť to, čo protagonisti. A zrazu sa tam objaví UFO, teda vlastne nový Cherokee.
Toyota Highlander
Toyota dokázala v reklame na Highlander spojiť úchylnosť s infantilnosťou a geriatrickou zábavou. A pridáva poriadnu dávku demencie. A začína to tak nevinne.
Hyundai Genesis
Reklama na sedan Genesis naplno využíva jeden vychytaný systém známy od iných automobiliek. Má nápad a je celkom milá, ale nezdá sa nám, že by ste si ju pozreli viackrát. Ináč, na poslednom zábere Genesis silno pripomína sedmičkové BMW.
Hyundai Elantra
Hyundai na propagáciu Elantry použil toho herca, čo hrá v Teórii veľkého tresku Leonarda. A ten sa snaží zapáčiť slečne. Na konci reklamy budete zaručene rozmýšľať, či na jej tvorbu mali pár mesiacov a nakoniec ich najviac motivovala posledná minúta.
Ford Fusion
Ford zvolil niekoľko častí. Prvá je nuda, druhá tiež nezaujme a je samé klišé. Ale aspoň odkaz je jasný, dvojnásobná dĺžka reklamy pripomína dvojnásobný dojazd hybridného Fusionu oproti „bežným“ autám a bežným pracím práškom
Volkswagen
Sto tisíc miľ je medzník, ktorý nie je vôbec zvláštny. Ale ak by zakaždým nemeckému konštruktérovi narástli krídla, tak by to bolo… Nuda. Aspoň, že slečna vo výťahu vyzerá dobre. Chceme späť Vadera! Alebo aspoň toho psa!
Smart
Automobilka vyrábajúca malé autá prichádza s elektrickým Smartom a príkladmi jeho nesprávneho využitia. Komplet potom prirovnáva k… Ale veď to sami zistíte.
Honda
Japonská automobilka si na svoju reklamu najala Bruca Willisa. To by už bolo zárukou poriadnej akcie, ale nie je to tak. Táto reklama je dosť nudná a o objímaní chlapov.