Mitsubishi v devätdesiatych rokoch drasticky rozšírilo modelový rad Pajero. Okrem malého Pininu pribudla aj verzia Sport, ktorá bola trochu zvláštna. Teda na prvý pohľad. Vysoký podvozok a akosi malá karoséria vyzerali zvláštne. Ale logicky, lebo základy boli v pick-upe L200. A rovnako je na tom druhá generácia.
Tretia sa už na pick-up L200, či Triton tak nápadne nepodobá. Ale mechanické komponenty sú podozrivo podobné. Pajero Sport bude poháňať turbodiesel 2,4 Mivec s dvoma výkonovými verziami. Základ bude 113 kW (154 k) a 380 Nm. Nad ním sa zaskvie 133 kW (181 k) a 430 Nm. Úplnou, ale fakt úplnou novinkou bude automatická prevodovka vyvinutá špeciálne pre tento model. Osem stupňov sa určite dostane aj do iných modelov, ale Sport je prvý.
Tvary nového SUV sú spredu celkom dobré. Veľký štít ako maska, LED pásy na denné svietenie, hmlovky v rohoch nárazníka… Spredu OK. Zboku to začína krívať, lebo za zadnými dverami sa to akosi kazí. Zdvihnutá línia okna za zadnými dverami sa na bok vonkoncom nehodí. Teda tak to vyzerá na fotkách. Zo zadného pohľadu to je však celé zle. Svetlá potiahnuté od okna do nárazníka? Kedy má byť facelift, nech vyzerá normálne?
Bude sa vyrábať v Thajsku, ale Mitsubishi má model Pajero Sport ponúkať v 90 krajinách sveta. Počíta sa s Austráliou, krajinami ASEANu (viď wikipedia), s Ruskom, na strednom východe, v Afrike a v Latinskej Amerike. Našu krajinu sme na nešťastie, či našťastie nenašli. To už posúďte sami. Radšej to dospelé Pajero, z nášho pohľadu.
A vlastne ešte interiér, už ste videli nový model L200, či Triton? Tak si ho pozrite a máte jasno.