Šoférovať Subaru WRX STI S207 má byť zážitok

Japonci sú niekedy celkom zvláštni. Nemyslíme chobotnice a podobné zvrátenosti. Ale skôr narážame na to, že vyrábajú superrýchle autá, ale v domovine musia mať obmedzovač rýchlosti na 190 km/h a 180 km/h maximum na tachometri.

Najnovší príklad je Subaru WRX STI S207, ktoré bude iba pre JDM. Zo série vznikne 400 kusov. Veľa vylepšení zatieni agregát. Dvojliter boxer má 241 kW (328 k) pri 7200 otáčkach a 431 Nm od 3200 do 4800 otáčok. Štandardné WRX STI tak tromfne o 15 kW (20 k) a 38 Nm. K tomu stačilo preprogramovať riadiacu jednotku a upraviť turbo.

Exkluzívne pre S207 prichádza podvozok Bilstein, či nová maska, väčší spodný spojler predného nárazníka, či komplet zmenený zadný nárazník. Vnútri budú iné prístroje pred vodičom, tlačidlo na štartovanie, hlavica radiacej páky, či vyhrievané sedadlá Recaro.

S207 ponúkne aj brzdový systém Brembo a rýchlejšie riadenie. Auto stojí na 19tkach BBS obuté do pneumatík 255/35 R19. Zvonka však najviac pozornosti pritiahne obrovské krídlo na kufri (ak ho ale nechcete, tak ho mať nemusíte). Automobilka do vzorkovníka farieb pre špecialitu zaradila čiernu, bielu a modrú. Žltých 100 kusov bude mať balík NBR Challenge a bude lakovaných žltou farbou a pridá ešte žltú farbu. Áno, až tak žlté STyi bude.