Skúsil som nový Hyundai Kona, je väčší ako som čakal

Hyundai na Slovensku oficiálne predstavil najnovšiu druhú generáciu modelu Kona. Je to auto, ktoré pokračuje v prekvapivo úspešnej trajektórii svojej prvej generácie. Úspech žne aj napriek tomu, že má veľmi avantgardné tvary. A presne v tomto duchu bude pokračovať aj nová generácia, v poradí už druhá. Druhá generácia prinesie znova futuristické tvary, ale aj zaujímavé technické riešenia.

Vonkajšie línie modelu sú naozaj iné ako ponúka väčšina konkurentov v segmente B. Segmente B? Áno, Kona stále patrí do tejto veľkostnej kategórie. Je to aj napriek celkovým rozmerom, ktoré by už pomaly atakovali väčší segment C. A to ešte nehovorím o interiérovej veľkosti. Z vnútorného pohľadu si Kona môže merať sily s Toyotou Corolla Cross, ktorá je o triedu vyššie.

Vizuál novej generácie podčiarkujú svetelné pásy vpredu aj vzadu, ktoré sa tiahnu cez celú karosériu. Hyundai stavil na moderné línie a auto približuje mladším zákazníkom. Presne tým, ktorých neoslovil menší model Bayon. Ten môže byť, paradoxne, jedným z hlavných konkurentov, lebo patrí do rovnakej triedy.

Treba však uznať, že Kona nie je úplne dokonalá s každou farbou. V bielej farbe na štandardných diskoch, aj keď výbavy Premium, môže vyzerať trochu nenápadne. Línie, ktoré Hyundai zvolil, sú skôr vhodné na výrazné a ak nie výrazné, tak na tmavé odtiene. Pri interiéri však každý druh kritiky končí. Je to z dôvodu, že je spracovaný až prekvapivo kvalitne a ponúka prevedenie podobné práve elektrickému modelu Ioniq 5. Spoločné krycie sklo pre dva displeje je na svojom mieste a podobné je aj usporiadanie stredovej konzoly.

Dokonca aj radiaca páka získala iné prevedenie s prepínaním na tyči pod volantom. Nie je to páčka, je na to príliš hrubá. Výbava Premium môže byť obohatená o balík sedadiel, ktorý obsahuje ventiláciu tých predných a vyhrievanie zadných krajných. V aute tejto veľkosti a hlavne v tomto segmente je to veľmi ojedinelý úkaz.

Keď už som sa dostal na zadné sedadlá, tak musím skonštatovať, že je na nich až šokantne veľa priestoru. Nielen na hlavu je ho dostatok, ale hlavne na nohy. Pritom rázvor je 2 660 milimetrov.

Hyundai teda spravil na relatívne malom pôdoryse veľké auto, ktoré svojou vnútornou veľkosťou prekonáva aj niektorých konkurentov z vyššieho segmentu. Veď Kona je stále v segmente Seat Arona, aj keď má dĺžku väčšiu o 20 centimetrov ako mal predchodca. Pri dostatočnom priestore na nohy a hlavu prichádza ešte aj batožinový priestor s objemom 466 litrov. Málo? Veľa? Dokážete sa do neho zbaliť aj na dovolenku a predĺžený víkend. Je optimálnej veľkosti.

Pohon zabezpečuje 1,6-litrový atmosférický motor, ktorý spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami a samozrejme s elektromotorom, veď je to hybrid. V praxi všetko funguje bez problémov a bez trhania. Hyundai pokračuje v ponuke tejto verzie, ktorá bola dostupná aj pred modernizáciou a pred prechodom na novú generáciu. Výkon 104 kW (141 k) celkom slušne dokáže karosériu rozhýbať. Nie sú to hodnoty športových vozidiel, ale na to sa predsa nikto nehrá.

Minulá generácia modelu pôsobila na väčších diskoch dosť tuho, čo sa zmenilo pri súčasnej generácii. Teraz je auto výrazne komfortné a predvádza jazdu s húpavými pohybmi. Najmä ak sedíte vzadu dostávate pocit, že auto potrebuje minimálne väčšie disky o palec. Tie by obmedzili časť plavných pohybov a nahradili by ich istotou a určitou dávkou tuhosti.

Hyundai Kona, ako taká, začína s cenou na 22 650 eurách a tento kus, biely s hybridom a výbavou Premium doplnenou o všetko, čo sa dá, stojí 35 090 eur. V zásade je veľmi príjemným vozidlom schopným plniť úlohu rodinného auta aj pre rodinu s väčšími deťmi. Hyundai vozidlo predstavil na akcii Môj deň s Hyundai, ktorá sa konala na Slovakiaringu.

Majitelia vozidiel mali možnosť vyskúšať svoje autá priamo na okruhu, ale hlavne mohli podstúpiť výučbu v škole šmyku, či zajazdiť si na motokárach. O bohatom sprievodnom programe s tanečnými vystúpeniami a inými kultúrnymi možnosťami asi netreba ani hovoriť. Málokto pre svojich zákazníkov organizuje takéto niečo a v prípade Hyundaiu je tento prístup ohodnotený budovaním silnej komunity.