Superb bol vo svojej prvej generácii akýmsi prerobeným Passatom s predĺženým rázvorom. Druhá generácia bola znova jazvečík a najmä sedan mal zvláštne proporcie. Namietate? Pozrite sa na tretí stĺpik karosérie.
Škoda tretiu generáciu Superbu odhalila na špeciálnom podujatí v Prahe. Vraj sa na ňom blysli hostia takých mien ako Karel Gott, Michal David, či Martin Bago. Strhnutie plachty odhalilo výrazne ostré hrany s minimom oblých. Predné svetlá využívajú xenón a LEDky. Pripomínajú hranami Octaviu, až na tie presahy po bokoch. Ak by tam boli otvory, tak by boli jasne na chladenie bŕzd.
Väčší šok ako vpredu je vzadu. Audi A6 možno, ale aj tak je nový Superb naozaj pekný. Bubliny na treťom stĺpiku sú preč, línie získali vecnejší charakter. Na prvý pohľad by sa možno mohol tváriť ako štvordverové kupé. Len potom si pozriete rámy na dverách a zdanie mizne.
Jemne klesajúca zadná časť ukrýva samozrejme obrovský kufor. Našťastie k nemu vedie otvor s veľkými dimenziami. Superb otvára aj zadné sklo. Už to nie je twindoor, či ako otváranie dvomi spôsobmi v druhej generácii automobilka volala. Systém bol príliš ťažký a príliš zložitý.
Motory prídu z Passatu, s ktorým Superb zdieľa platformu. Najvýkonnejší benzínový motor s objemom dva litre, DSG a pohonom všetkých kolies zvládne stovku za slušných 5,8 sekundy. Dúfajme, že potenciál GT nezabije zbytočne malá nádrž.
Ako teda? Najviac pôjdu TDIčka, ale nie s veľkými diskami a parádnymi svetlami. Manažérsky štandard hovorí o 2,0 TDI s 110 kW (150 k) na maximálne sedemnástkach. Sme zvedaví, ako bude vyzerať pripravované kombi. Reálne sa Superb zaraďuje na pozíciu najkrajšej Škody, čo predchodcovia nezlvádali.
Motory TSI zastanú výkonové spektrum od 92 kW (125 k) po 206 kW (280 k), kým naftové zvládnu od 88 kW (120 k) po 140 kW (190 k). Takže predsa, naftové 2,0 TDI s vyšším výkonom z Passatu dostane aj Superb. To bola asi najdiskutovanejšia téma ohľadne novej generácie. Ale BiTurbo nebude.
Interiér si môžete pozrieť v predchádzajúcom článku.