Škoda Superb Sportline patrila v minulej generácii medzi moje najobľúbenejšie verzie modelu. Vlastne som by som sa nevedel rozhodnúť, či by som chcel Sportline, alebo Scout. Asi by som sa nakoniec priklonil ku športovejšiemu prevedeniu, ktoré má mladíckejší charakter. No a táto výbava sa objaví aj pre najnovšiu generáciu vozidla.
Škoda Superb Sportline bude predstavovať tú športovejšiu alternatívu, ktorú vyhľadávajú niektorí zákazníci. Na odlíšenie od tých bežných, ktoré majú chrómové a hliníkové prvky karosérie bude mať tieto detaily zatmavené a čierne. Superb Sportline predvedie čiernu masku chladiča, ale aj čierne elementy v upravenom prednom nárazníku.
Zvonku sa objavia čierne lišty aj okolo okien a čierne kryty zrkadiel. Bočný profil ešte ozvláštnia antracitovou farbu lakované zliatinové disky s brúsenými plochami a aerodynamickými krytmi v základnom prevedení s priemerom 18 palcov. Ak by ste chceli, za príplatok môžete mať 19-palcové zliatinové disky pre obidve verzie karosérie.
Na výber bude z dvoch príplatkových tvarov väčších zliatinových diskov, pričom jeden bude využívať rovnaký princíp lakovania ako menšie 18-palcové a druhý druh bude celý čierny.
Zadná časť sa až tak nemení, až kým nezbadáte nápis medzi svetlami. Bude znova čierny. Ako odlišujúce znamenie môže byť pre liftback aj jemná odtrhová hrana čiernej farby. Pre kombi bude zase čierny pozdĺžny strešný nosič.
Možno by to stačilo, ale ešte sa pri pozornejšom pohľade pozriete v ústrety výšky podvozku. Ten je o 15 mm bližšie k zemi a v štandardnej výbave je štandardný pružinový s obyčajnými tlmičmi. Za príplatok ale môžete mať adaptívne tlmiče DCC+ Sport so športovejšiu charakteristikou a možnosťou nastavenia pre konkrétne podmienky. Tieto tlmiče majú dvojventilový systém a majú fungovať omnoho promtnejšie ako predchádzajúci jednoventilový systém.
Do interiéru modelu sa nasťahujú nové športové sedadlá s opierkou hlavy vstavanou do operadla. V štandardnej výbave bude čalúnenie mikroplyšovým materiálom Suedia, ale štandardne bude aj vyhrievanie sedadiel a masáž. Príplatok bude predstavovať kombináciu označenú Suite s kombináciu kože a koženky a tiež ventiláciou predných sedadiel. Zadné sedadlá môžu byť iba vyhrievané, ale priestor na nich bude dostatočne veľký, rovnako ako bude veľký batožinový priestor s objemom 690 litrov pre kombi a 645 litrov pre liftback.
Predná časť sa zmení obkladovými materiálmi prudko pripomínajúcimi karbón. Pochybujem, že to bude reálny karbón, ale aj táto imitácia vyzerá dobre. V zmenách môžeme pokračovať na volante. Volant stratí dlhodobo používané logo automobilky a vracia sa do čias Škody 1000 MB, Škody 100 a Škody 120, ktoré využívali nápis Škoda. Takáto forma modernizácie mi príde, že je len kvôli tomu, aby bola. Určite existuje veľa ľudí, ktorým sa jednoducho okrídlený šíp na kormidle páčil viac.
A tým že je Superb Sportline športovou verziou obľúbeného modelu, musí mať aj rozumné agregáty. Všetko začína 1,5-litrovým TSI s automatickou sedemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Táto kombinácia ponúkne výkon 110 kW (150 k) a pohon prednej nápravy. S pohonom všetkých 4 kolies môže prísť 2,0 TDI dosahujúce 142 kW (193 k) a na začiatok bude dostupný aj dvojlitrový TSI agregát dosahujúci najvyšší výkon 195 kW (265 k). Práve posledný menovaný sa mi do Superbu Sportline hodí azda najviac.