Včera sa udiala premiéra novej Škody Superb, o ktorej sme písali samostatný článok. Zmienili sme sa aj o úplnej novinke v portfóliu, ktorú predstavuje varianta Scout. Poďme sa ale naň pozrieť bližšie, keďže ide o úplne prvú generáciu, v ktorej dostane Superb aj túto ľahkú terénnu verziu.
Najväčší rozdiel oproti bežnej verzii je o 15mm vyššia svetlá výška a štandadrný pohon všetkých štyroch kolies. Posilnený je ale aj podvozok, konkrétne jeho ochrana zospodu. Zdá sa teda, že Scout skutočne aj zvládne nejaký terén a nepôjde len o image. Štandardne jazdí na 18″ kolesách, v ponuke budú ale aj 19″ v dvoch farebných tónoch. Vpredu, vzadu i na bokoch je adekvátne oplastovanie. Všimnite si modro-zelený lak na fotkách, ten vyzerá skvelo. Interiér sa od štandardu zásadne nelíši, azda len drevenými obkladmi s logom Scout a tiež prešívanými sedadlami s logom. V štandarde sú látkove, za príplatok je možné zaodieť ich aj do Alcantary. Na displejoch tiež pribudnú údaje o jazde v teréne, ktoré cestná verzia nepotrebuje.
Superb Scout jasne hrá na exkluzívnejšiu nôtu, čomu zodpovedajú aj motory. K dispozícii budú iba tie najvýkonnejšie z palety, konkrétne 2.0 TSI s masívnymi 272 koňmi alebo slabšie 2.0 TDI so stále veľmi slušnými 190 koňmi. Ako bolo už zmienené, oboje skombinované so štvorkolkou a sedemstupňovým automatickým DSG.
Ceny sa dozvieme neskôr.