Každoročne študenti akadémie, ktorú má pod palcom automobilka Škoda, vytvoria nejaký koncept. Väčšinou je to model, ktorý nemá šancu dostať sa v akomkoľvek stave do sériovej produkcie. Teda do sériovej sa nikdy nedostane. Tento rok je to roadster Slavia.
Základom pre Slaviu je Scala. Ale má len dvojicu dverí, dvojicu sedadiel a nemá strechu. Má byť pripomienkou toho, že automobilka v ére pred Volkswagenom vyrábala aj športovejšie autá. Konkrétne tu to je 1100 OHC z roku 1957.
Malý roadster, ktorý by mohol konkurovať Mazde MX-5 má dvadsaťpalcové zliatinové disky z Kodiaqu RS. No a keďže je roadster naozaj športový, tak má, na bielej karosérii, čierny lesklý spojler. Počas úprav sa hmotnosť Slavie dostala na 1210 kilogramov. Aby toho nebolo málo, tak vnútro ozvučuje aparatúra s výkonom 320W, ale subwoofer má napísaných až 2250W. Takže ozvučenie je aj exteriérové. Je jasné, že priority študentských úvah sú stále rovnaké.
Omnoho viac ako práve tieto aparatúry nás zaujali športové sedadlá so štvorbodovými pásmi. Vlastne meno Slavia odkazuje na meno jedného z bicyklov, ktoré vyrábali zakladatelia značky.
No a ak čakáte pod kapotou dvojlitrové TSI z Octavie RS, tak príde trochu sklamanie. Ale výkon 1,5 TSI, 110 kW (150 k) je tiež dostatočný na takto malé a ľahké auto. Nikde na fotkách však nevidíme ako je vyriešená strecha. Asi to riešiť netreba, lebo Slavia ostane len vo forme konceptu, či skôr študentskej práce.
A vlastne, ešte na noc má aj konfigurovateľné LED podsvietenie. Fast and furious IRL! Teda nie IRL, ale in concept life. Kto nájde na fotkách leva?