Jozef Kabaň opustil Škodovku. Jedným z posledných projektov, na ktorých pre českú automobilku pracoval bol facelift Octavie. A práve ten je kameňom úrazu. Konzervatívna klientela Škodovky sa s rozdelenými prednými svetlami nedokáže zmieriť. Zrazu je z toho, čo podľa niektorých vyzeralo ako Audi A6 kópia Mercedesu triedy E spred pár rokov.
Škoda však patrí medzi automobilky, ktoré počúvajú priania svojich zákazníkov a tiež medzi automobilky, ktoré nechcú potopiť jeden z najúspešnejších modelov. Preto oznámila, že sa vráti k prednej časti z pôvodnej verzie. Jednoduchší dizajn s väčšími svetlami bol úspešný a zákazníkom sa páčil. Najväčšou zmenou prednej časti bude implementácia LEDkových svetiel do pôvodných tvarov svetiel. Nahradia tak v ponuke bi-xenóny.
Ostatné exteriérové inovácie, teda najmä zadné svetlá zostanú z modernizovanej verzie. Rovnako zo štvorokej verzie zostanú ostatné technologické novinky a komfortné prvky interiéru. Navigačný systém so skleným povrchom bude dostupný, rovnako tak vyhrievanie volantu.
Automobilka nebude meniť ani ponuku motorov. Pod litrovým TSI zostane malý štvorvalec s objemom 1,2 litra, ale iba výkonovo a cenovo. Vrchol bežných verzií bude buď 1,8 TSI s 132 kW (180 k), alebo 2,0 TDI prevzatý z RS 4×4. Novinkou pre 2,0 TDI s 110 kW (150 k) bude nové sedemstupňové DSG.
Škoda taktiež naznačila, že chystá niečo, čo by malo pôsobiť ako ospravedlnenie za štvorokú Octaviu. V ponuke by sa mal objaviť odľahčený model RS Clubsport s motorom 2,0 TSI dosahujúcim 195 kW (265 k). Na cestu sa výkon dostane cez výlučne manuálnu šesťstupňovú prevodovku a mechanický samosvorný diferenciál. Semislicky v základnej výbave nie sú zatiaľ potvrdené, rovnako ako návrat žltej farby, ktorá by vraj mala tento model ozvláštniť.
Povedzte narovinu, že namiesto konečne nového impulzu v dizajne sa v Škode posr*li z toho že by predali menej aut…smutne
Odporucam pozriet si datum uverejnenia 😀 Prvy april hovori za vsetko… Styri svetla zostanu, ved uz su na to formy a vsetky pripravky.