Škoda každoročne ukazuje koncepty, ktoré vznikli počas vyučovacieho procesu v jej vlastnej škole Škoda Academy. Na novom pracovalo 35 študentov a celkovo do neho vrazili 2 000 hodín práce. Dielo, ktoré je vlastne Kodiaq s karosériou pick-up dostalo meno Montiaq.
Montiaq nebude nikdy sériový, lebo je na automobilku trochu šialený a nemal by trh. Ale aj tak je zaujímavý. Oproti Kodiaqu nemá zadný pár dverí, čo je logické, ale tiež má skrátenú strechu na ktorej je svetelná rampa. Celkovo svetiel smerom vpred je viac. Aj v nárazníku pribudli dva páry. Spojenie svetlo ako za dňa dostáva nový význam.
Vpredu ešte vidno mohutný navijak spolu s ochranným rámom. Ale tiež zvýšené nasávanie, ktoré príde vhod v prípade zatopenia ulíc ako sa stalo minulý rok v Bratislave. Závažnejším rozdielom je zadok auta. Ložná plocha je z odolného plechu a ponúka aj skrytú časť pod podlahou. Nad ložnou plochou je ochranný rám, aby bol aj výzor auta drsnejší.
Montiaq je trochu väčší ako Kodiaq, na dĺžku má 5 metrov a na šírku dva metre. Väčšia šírka si vyžiadala úpravu náprav a tiež rozšírenie samotnej karosérie. Širšie prahy študenti využili na zakomponovanie nástupného schodíka.
Veľké kolesá naviac zväčšujú svetlú výšku. Pohon má na starosti dvojlitrový benzínový motor s výkonom 140 kW (190 k), ktorý je známy z modelov Sportline, či už Kodiaqu, alebo Karoqu. Sériovú produkciu určite nikto nečaká, lebo exituje len málo jedincov, ktorí by si takéto auto kúpili.