Škoda našom trhu predviedla druhú generáciu modelu Kodiaq. Už prvá generácia bola veľmi úspešná s počtom predaných kusov až 9 900 počas 6, teda skoro 7 rokov. Škoda Kodiaq je tak neoddeliteľnou súčasťou ponuky automobilky a je dôležitým modelom. Z toho vyplýva aj využitie najnovších technológií a niekoľkých prekvapení, ktoré som zažil pri statickej prezentácii.
Prvé prekvapenie je vo veľkosti. Kodiaq je už na pohľad väčší a môže za to aj tvarovanie samotného auta. Zadná časť je širšia vďaka prepojovaciemu pásu svetlometov s tvarom písmena C. Predné svetlomety sú zase osadené LED technológiou a v prípade maticovej majú až o 40% väčší dosvit. Celkovo novinkou bude aj svetelný pas v maske chladiča. Tým bude Kodiaq disponovať úplne prvýkrát. Ale nie základný, čo je asi úplne logické.
Ale šok pre mňa prišiel v interiéri. Je celkom elegantný a nevadí mu ani masívny 13-palcový dotykový displej. Druhý displej miesto klasických kruhových prístrojov je pred vodičom a Kodiaq si ponechá aj samostatné ovládanie klimatizácie. Použije ale výrazne inovovanú sústavu troch koliesok. Troch koliesok, ktoré majú funkciu adekvátnu aktuálnemu nastaveniu na malom displeji. Funkcie prepínam jednoducho stláčaním displeja a hodnoty mením otáčaním kolieska. Jednoduché, efektívne, logické a hlavne moderné.
Interiér modelu sa zväčšil, lebo kufor päťmiestnej verzie narástol o 75 litrov na 910 litrov a ak máte 7 sedadiel tak máte stále 320 litrov, ale mali by ste mať aj viac miesta pre pasažierov v treťom rade. To je naozaj dobrá správa, lebo doteraz bolo auto viac 5 + 2 ako plne sedemmiestne.
Stredný rad, alebo zadné sedadlá, podľa toho akú veľkú verziu máte, môžete posúvať dopredu a dozadu a naklápať operadla. To ale mala aj alternatíva v pôvodnom prvom prevedení modelu.
Ďalší šok prichádza v cenníku. Ak ste zvyknutí na výbavy Active, Ambition, Style a Laurin & Klement, tak máte smolu. Odteraz bude iba Selection. Selection, ktorá je pozicovaná na medzi Ambition a Style, ale ponúka množstvo príplatkových prvkov. Už základná výbava bude síce obsiahla, ale ďalšiu si zvolíte v balíkoch. Základná cena pre Kodiaq bude 36 810 eur, ale táto suma je už znížená o 2 300 eur vstupný bonus pri uvedení na trh.
V základnej výbave je motor 1,5 eTSI s automatickou prevodovkou s radením na páke pod volantom. Je to nový princíp, ktorý sa postupne dostáva do všetkých vozidiel koncernu, vrátane tých elektrických. Vlastne z elektrických prichádza aj do normálnych spaľovacích. Ďalšou alternatívou, z pohľadu motorov, bude v modeli Kodiaq naftový dvojliter s výkonom 110 kW (150 k) za 38 970 eur s výbavou Selection. S rovnakou výbavou si ale môžete kúpiť aj dvojlitrovú naftovú štvorkolku, avšak s výkonom 142 kW (193 k). Tá stojí bez príplatkov 42 970 eur.
Ďalšie agregáty, konkrétne dvojlitrové TSI s výkonom 150 kW (204 k) a pohonom všetkých 4 kolies príde v apríli a v máji sa môžeme tešiť na plug-in Hybrid s výkonom tiež 150 kW (204 k) a s batériou s kapacitou 19,7 kWh, ktorá má umožniť dojazd až 100 km na nabitie. Teoreticky.