Škoda významne inovovala svoj elektrický model Enyaq nielen pre verziu s karosériou SUV, ale aj pre verziu s karosériou kupé. Aj keď vylepšenia na prvý pohľad nevidno, ak sa nebudeme pozerať na výbavu Laurin & Klement, sú o to významnejšie.
Začnime ale tou výbavovou verziou Laurin & Klement. Dostala štandardne maticové svetlomety a Crystal Face podsvietenú masku chladiča, ktorá má ale strieborné lemovanie, teda skôr chrómové a lakovanie niektorých dielov farbou Platinum. Tou sú nalakované nielen časti masky chladiča, ale aj zrkadlá a zadný difúzor.
Škoda Enyaq bude mať na výber, pre výbavu Laurin & Klement, samozrejme obe karosérie, ale aj dve farby interiéru. Buď zvolíte klasickú čiernu, alebo nie tak klasickú smotanovo béžovú farbu koženého čalúnenia
Laurin & Klement bude mať veľa výbavy štandardne, napríklad sedadlá s ventiláciou, vyhrievaním, ale aj masážou. Štandardne bude aj head-up displej a veľký displej v strede. Ten využije úplne nový informačno-zábavný systém s novým usporiadaním a úplne novou logikou. Má byť prehľadnejší a jednoduchší, čo tvrdí napríklad aj použitie troch základných ikon a piatich konfigurovateľných skratiek.
Ďalšiu výraznou zmenou je inovácia navigačného systému. Ten dokáže lepšie kalkulovať trasy s ohľadom na nabíjanie. Automobilka hovorí, že podľa navigácie si vozidlo dokáže zapnúť vyhrievanie batérie a tak zlepšiť okamžitý výkon pri spustení nabíjania na nabíjacej stanici. Toto vyhriatie batérie je možné spustiť aj ručne cez príslušné menu.
Ďalšiu výraznú novinkou je vylepšenie na poli pohonnej sústavy. Enyaq už nebude mať označenie 80 a 80x, ale príde s vylepšeným 85 a 85x. Nie je to len o zväčšení batérie na 85 kWh a využiteľnej kapacity na 82 kWh, ale je to aj o použití nového elektrického motora s výkonom 210 kW (286 k) pri pohone zadnej nápravy.
Výraznejší skok ako 60 kW (82 k) výkonu je však v podobe nárastu krútiaceho momentu. Ten sa posunul z 310 na 545 Nm. Tieto parametre sú platné aj pre verziu s pohonom všetkých 4 kolies, ktorá pridáva druhý elektrický motor na prednú nápravu. Verzia s pohonom zadnej nápravy sa posunula aj z pohľadu zrýchlenia. Na stovke je za 6,7 sekundy, čo je o 2 sekundy lepšie ako doposiaľ.
Veľký skok zažije aj Enyaq RS. Nebude to len o väčšej batérii, ale aj o zvýšenom výkone. Pribudne až 30 kW (41 k) a celkovo sa tak Enyaq RS dostane na hodnotu 250 kW (340 k). Všetky tieto novinky sú dostupné už teraz a nový Enyaq začína niekde okolo 51 000 €. Teraz mám na mysli verziu s novým výkonným motorom a novou väčšou batériou s označením 85. Enyaq RS začína s karosériou SUV na 61 000 a pár eurách. Všetky verzie sú dostupné už aktuálne.