Ponuka modelu Škoda Enyaq je veľmi zaujímavá. Doteraz sme mali štandardné verzie len s karosériou SUV a SUV kupé bol len ako vrcholný trochu športovejšie ladený model RS. To sa ale zmenilo a verzia RS sa dostáva aj do ponuky štandardného SUV. Teraz však prichádza niečo zaujímavejšie. Škoda Enyaq 85 Laurin & Klement. Prináša viac výkonu, viac dojazdu, ale najmä viac luxusu.
Pozrime sa najskôr na ten luxus. V základnej výbave modelu bude kožené čalúnenie nielen prístrojovej dosky, ale aj sedadiel a vyplní dverí. Sedadlá samotné budú poskytovať všetky dostupné formy komfortu. Budú elektricky nastaviteľné s pamäťou, budú mať ventiláciu, ale aj vyhrievanie a naviac ponúknu možnosť masáže. Veľkou zmenou v interiéri prejde aj informačno-zábavný systém, ktorý prejde na generáciu MIB4. V praxi to znamená, že navigácia bude lepšie spolupracovať s ostatkom vozidla. V zásade bude plánovať jazdy a spúšťať predhrievanie batérie na dosiahnutie lepších výkonov nabíjania. Veď pri plnom výkone sa batéria nabije z 10 na 80 % za 30 minút. Toto predhrievanie bude možné spustiť aj manuálne buď cez displej, alebo samostatným tlačidlom.
Zvonka sa Enyaq 85 Laurin & Klement od ostatných Enyaqov odlíši prvkami lakovanými sivou farbou Platinum Grey. K tomuto modelu sa sivé farby hodia celkovo. Rovnako sa k nemu hodia aj mnoholúčové 20-palcové zliatinové disky. Zovňajšok ešte ozvláštni maska chladiča s LEDkami. Má ich až 131 a automobilka ju volá Crystal Face. Rovnako LEDkové budú aj maticové svetlá, ktoré dokážu vyrezávať jednotlivé lúče tak, aby nespôsobovali oslepovanie ľudí v ostatných vozidlách.
To, čo bude ale výrazným krokom vpred je použitie novej sústavy pohonu. Bude označená číslicou 85 a to už vieme, že znamená kapacitu batérie. Nová verzia predĺži dojazd z 542 na 570 km. Takisto bude mať viac výkonu ako štandardná alternatíva s označením číslom 80. Zo 150 kW (204 k) sa dostane totiž až na 210 kW (286 k). A pritom je rovnaký výkon nielen z verzie s pohonom zadnej nápravy, ale aj z verzie s pohonom všetkých 4 kolies. Novinka bude na stovke za 6,7 sekundy ak bude iba s pohonom zadnej nápravy.
Koncern Volkswagen už tento najvýkonnejší motor využil v najnovšom modeli ID.7 a teraz sa dostáva aj do ponuky vozidiel značky Škoda. S výkonom 210 kW (286 k) je novinka naozaj lákavá a možno niektorí siahnu radšej po nej ako po športovo ladenej verzii RS. Ak ste si všimli, tak RS je už dostupné pre obe karosérie a rovnako tak bude aj výbava Laurin & Klement. Vlastne od tohto momentu sa zjednotí ponuka verzií pohonu pre SUV a pre SUV kupé.