Vlastne to je jednoduché, Citigo iV je už dávno preč, takže jediným elektromobilom automobilky Škoda je relatívne veľký Enyaq. Je len o kúsok menší ako benzínový Kodiaq. Zvonka. Vnútri nie je treba toľko miesta dedikovať systému pohonu, keďže batéria je v podlahe a tým pádom má priestoru viac. Lenže to, čo je aktuálne novinka, ktorá mala živú premiéru, je Enyaq Coupé. Zúčastnili sme sa premiéry, tak pekne poporiadku a osobne.
Príjazd ku Aureliu, eventovému priestoru v Bratislave je veľmi jednoduchý a parkovať je rozhodne kde. Po klasickej a nevyhnutnej kontrole dokladov o zvládaní pandémie mám v ruke lístok ako do kina. A ešte šatňový lístok. Toto bude ešte zaujímavé. Nachádzam svoje miesto na sedenie a štartujeme.
Krátke video o tom ako automobilka minulý rok fungovala a hurá na príhovor Jaroslava Hercoga. Z neho je jasné, že viac ako 20 percent predaných áut v roku 2021 bolo so znakom Škoda. Najpredávanejšia, celoslovensky bola Fabia, na treťom mieste celkovo sa umiestnila Octavia, na šiestom Kamiq a v tesnom závese za ním Scala a Karoq. Zaujímavé je aj prvenstvo Enyaqu medzi elektromobilmi, ten si našiel 187 majiteľov. Väčšina z nich zvolila najväčšiu batériu, pohon zadnej nápravy a jeden z interiérov Suite.
Lenže prezentácia výsledkov je len jedna z dôležitých súčastí šou. To hlavné ešte len prichádza, dva filmy s novým Enyaqom Coupé sú pekne spracované a okrem Anny Geislerovej, ktorá má, mimochodom, veľmi dobrú angličtinu, v nich ako herci vystupujú predstavitelia automobilky. Celkom cool, pocit z kina by mali podporovať aj pukance, ale nie všetci ich jedia. Ale všetci majú pekne respirátory s logom automobilky. Teda až na niekoľko individualistov, Miro z Petrolissimo trval na respirátore VW. Aspoň je koncernovo korektný.
To najväčšie prekvapenie však prichádza po skončení filmov. Slovensko je jedna z piatich krajín, ktoré mali Enyaq, konkrétne verziu Coupé RS aj naživo. Na pódium, teda skôr do priestoru pred plátnom ho doviezol šéf pre interiérový dizajn v automobilke, Peter Olah. A hneď treba skonštatovať, že sa podobá na koncept Vision iV zo Ženevy v roku 2019. Vlastne sa zmenili len detaily. Aj toto veľké kupé so štyrmi dverami má prednú masku Crystal Face, má LEDkové svetlá a má charakteristický tvar. Nemá však bezrámové dvere, čo sa dalo čakať.
Enyaq Coupé ponúkne hneď tri možnosti pohonu. Puristickým základom bude zadokolka s výkonom 150 kW (204 k), krútiacim momentom 310 Nm a stovkou za 8,5 sekundy. To bude iV 80, čo znamená väčšiu batériu ako má v základe SUV Enyaq. Enyaq iV 80X bude mať už dva elektromotory a celkový výkon 195 kW (265 k), krútiaci moment 425 Nm a stovku za 7 sekúnd. Menšia batéria pribudne až neskôr.
Novinkou, ktorá bude prvá dostupná bude Enyaq Coupé RS iV. Štvorkolka s dvomi elektromotormi a výkonom 220 kW (299 k). Krútiaci moment má hodnotu 460 Nm a stovka je za 6,5 sekundy. Avšak tu je jeden háčik. Výkon je dostupný podľa toho ako je nabitá batéria a aké sú vonkajšie podmienky. Maximálny výkon je dostupný na 30 sekúnd, ak má batéria viac ako 88 percent nabitia a teplotu 23-50 stupňov Celzia. V infotainmente nájdete to, aký je aktuálne najvyšší možný výkon.