Mercedes má už Áčko a CLA, ktoré sa predstavili s vrcholnými motormi označenými ako AMG 45. Takže platforma, dostupnosť dielov a kombinácie už dávno naznačovali, že podobne šialenú verziu dostane aj miniSUV GLA.
A je to tu, čo si budeme klamať. Vizuálne sa zmenili predné partie s maskou Panamericana a špecifický AMG nárazník s výraznou lištou. Má pripomínať F1, kde Mercedes aktuálne predvádza adaptívnu geometriu? Možno.
Zadok má tiež masívny nárazník s difúzorom a štyrmi obrovskými koncovkami výfuku. Kolesá majú základný priemer 19 palcov, ale v príplatkoch sú aj 21-palcové kúsky. Predné brzdy majú priemer 340 milimetrov a šesť piestikov. Ak priplatíte za AMG Driver’s Package, tak sú kotúče väčšie o 20 milimetrov.
Podobne športovo pôsobí aj interiér. Má nový volant s Nappa kožou, alebo s alcantarou a špecifické funkcie MBUX, ktoré neAMG modely proste nemajú. Základné sedadlá sú športovejšie, ale stále je možné dokúpiť AMG Performance sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a naozaj športovým charakterom.
Najšportovejší je však motor. Je to priečne umiestnený dvojliter dosahujúci 285 kW (387 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotu 480 Nm. Motor je spojený s automatickou dvojspojkovou prevdovokou s ôsmimi prevodovými stupňami a pohonom všetkých kolies 4Matic+. Na stovke je crossover za menej ako 4,5 sekundy a štandardne je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Pre lepšie ovládanie je vyladený aj podvozok a geometria, pričom tieto zmeny majú eliminovať torque steer. Hliníkové ramená zase znižujú neodpruženú hmotnosť, ktorá celkom narástla použitím veľkých bŕzd a diskov. Pod motorom bude naviac hliníkový kus, ktorý má zlepšiť tuhosť auta.