Hľadať prameň názvu Zoe je veľmi jednoduché. Nie je to ani po osobnosti, ani po rastline. Po rozmenení na drobné príde objasnenie, že to je skratka od, Renaultom hojne používaného, Zero Emission.
Renault prostredníctvom Zoe rozšíril ponuku o štvrté sériové elektrické vozidlo. Dopĺňa tak Fluence Z.E, Kangoo Z.E a Twizy. Nieže by sme boli prílišnými zástancami pohonu na elektriku, ale bývať tak v Londýne a mať už v garáži Imprezu STI, tak Zoe by slušne vyhovovalo ako auto do mesta.
Výkony nie sú tak dôležité ako dojazd. Renault tvrdí, že podľa normy NEDC to je až neuveriteľných 210 kilometrov. To Zoe pasuje do pozície elektromobilu s najdlhším dojazdom ……. na svete. Realita však bude trocha iná. Predstavitelia automobilky uznali, že v zime sa bude dať reálne prejsť približne 100 kilometrov a v takom normálnom počasí až 150. To nie je tragédia. Pri bežnom dennom nájazde to znamená nabíjanie každý druhý deň.
Nabíjanie má tiež špecifiká. Ak do akumulátorov pustíme 43 kW nabijú sa za pol hodinu. Taká rýchlosť ničí články, preto je bezpečnejšie púšťať iba 22 kW, ktoré spravia rovnakú robotu za hodinu.
Zoe sa bude predávať už na jeseň. Cena vo Francúzsku bola stanovená na 15700 eur. Keďže základné naftové Clio vychádza na 12090 eur, vyzerá to ako dobrá ponuka. Francúzska vláda však dáva dotáciu na elektromobil vo výške 5000 eur. Reálna cena je teda 20700 eur.