Renault má charakteristicky veľké logo na posledných modeloch. Je len o niečo menšie ako bývalo v minulosti na ťahačoch a reálnych veľkých nákladných autách. Novú líniu prednej časti sa snaží aplikovať na všetky modely.
Najnovšie k dizajnovému štýlu pričuchne aj úžitkový Master. Facelift prináša hlavne zmenenú masku a veľké logo. To sa nemusí páčiť každému, veď to pôvodné bolo decentnejšie a auto malo dravejší výraz. Teraz sa tvári dobráckejšie.
Predná časť je síce najviditeľnejšía úprava, ale viac určite potešia zvýšené výkony jednotlivých verzií motora 2,3 dCi. Zo základného výkonu 74 kW (100 k) je 81 kW (110 k), miesto 92 kW (125 k) je 99 kW (135 k) a kráľovský, najvyšší výkon stúpol z 110 kW (150 k) na 121 kW (165 k). So zvýšeným výkonu prichádza aj zníženie spotreby až o 1,5 litra na sto kilometrov. Pri dvoch výkonnejších však nejde len o úpravu riadiacej jednotky, ale o nové periférie, pretože využívajú dve turbá so sekvenčným zapínaním.
Ďalšie zníženie spotreby, až o 10 percent prinesie systém ECOmode optimalizujúci motor a klimatizáciu. Do ponuky pomocných systémov pribudne Hill Start Assist (asistent rozbiehania do kopca), ESC (stabilizačný systém), Trailer Swing Assist (prevencia pred rozhúpaním prívesu) a Extended Grip (optimalizuje trakciu na snehu a v blate).
Do ponuky sa inovovaný model dostane už onedlho. Ako však pozeráme, LED na denné svietenie nepribudli.
Ak chcete vidieť, ako vyzerá Master pred faceliftom, pozrite si náš test deväťmiestnej verzie, alebo vyklápača.