Renault naznačil, že Alpine bude elektrickou značkou

Zverejnenie výsledkov za minulý rok je aj príležitosťou na pohľad do budúcnosti a na plány automobilky. Je jasné, že minulý rok nebol ružový pre nikoho, vrátane automobiek. Zjednodušene sa dá povedať, že trh šiel dole o 25 percent. A to takmer bez výnimky.

Dôležitejšie sú teda plány automobilky do budúcnosti, aby sa zníženie predajov podarilo pretaviť do lepšej budúcnosti. Na druhú stranu, predaj klesol, stúpli však servisné služby, aj čo sa týka objemu.

V prípade Renaultu a Dacie sa najviac predával model Dacia Sandero, pre ktorý sa v roku 2020 rozhodlo 277 934 zákazníkov, za ním bolo Clio s 269 399 kusmi a tretí je Duster s 209 196 kusmi. Renault je aj celkovým lídrom na trhu elektromobilov v Európe. Najpredávanejším modelom je, podľa očakávania Zoe. A na prvom mieste sa Renault umiestnil aj medzi úžitkovými autami, konkrétne Kangoo Z.E. si našlo svojich zákazníkov v počte 9 919 kusov.

Zaujímavá však bude aj budúcnosť. Renault plánuje užšiu spoluprácu automobiliek Dacia a Lada, čo by mohlo znamenať výraznejšie regionálne diferenciácie. Lada by bola exkluzívne pre Rusko a okolité štáty, kým Dacia by si nechala Európu. Značka Renault bude pokračovať ďalej s novým modelom Kangoo, ale novinkou bude nové smerovanie Alpine. Tá sa má stať inovátorskou a predbežne výlučne elektrickou značkou. Prekvapiť môže značka Mobilize, ktorá zase ponúkne riešenia mobility ako takej, bez nutnosti vlastníctva modelu.

Tento rok si Renault chystá predstavenie nového modelu Arkana, ktorý je vytvorený špeciálne pre Európu, aj napriek tomu, že takýto model už funguje v Rusku. Reálne to však bude úplne rozdielny model. Dacia má zase tento rok v pláne dokončiť ofenzívu Sandero/Logan a príchod elektromobilu Spring. Z pohľadu Alpine je veľká pravdepodobnosť, že sa pod krídla automobilky nasťahuje aj Renault Megane RS. Možno sa teda dočkáme modelu Alpine Megane, ale to je zatiaľ len špekulácia aj na základe toho, čo Luca de Meo spravil v SEATe s Curpou.