Už sme dávnejšie informovali o tom, že Renault začne robiť model Arkana, ale do Európy sa nedostane. Vtedy bol základom ruský model Kaptur. Nie, nie je to preklep, je to ruská verzia Capturu, ale väčšia a s pohonom všetkých kolies. Nová Arkana je však iná a ponúkne modernejší základ, ktorý využije prvky z nového Capturu, z Megane a ponúkne aj hybrid.
Nový model bude teda stále s tvarom kupé, ale akosi mu chýbajú bezrámové dvere. Následkom je asi teda lepší zvukový komfort. Nový model sa bude vyrábať v kórejskom Busane a bude mať sesterský model pod domácou značkou Renault-Samsung.
Tvar karosérie určite zaujme a je možné, že Arkana trochu ohrozí predaj Kadjaru. Ten má však možnosť pohonu všetkých kolies, ktorú Arkana mať zatiaľ nebude. Nebude mať ani naftové motory. Základom ponuky bude 1,3-litrový motor TCe. Verzia TCe 140 bude mať výkon 103 kW (140 k) a TCe 160 ponúkne 118 kW (160 k). Samozrejmosťou bude možnosť kombinácie s automatickou prevodovkou EDC s dvomi spojkami. Až takou samozrejomsťou nie je použitie 12V mikrohybridu.
Reálny hybrid E-Tech 140 bude mať 1,6-litrový atmosférický motor kombinovaný s eletkromotorom. Celkový výkon sústavy je 103 kW (140 k) a uberá trochu z veľkosti kufra. Tá je pri benzínových verziách slušných 513 litrov. Ale späť ku hybridu, bude mať menšiu baterku a nebude ho možné nabíjať. Renault o hybride hovorí, že pri jeho vývoji si zaregistroval 150 patentov a použil znalosti z výroby elektrických vozidiel a tiež z F1.
Interiér využíva podobný styling ako Captur a vlastne všetky nové modely automobilky. Okrem veľkého displeja na infotainment EasyLink bude druhý veľký displej pred vodičom. Na výber bude buď 4,2 palca, 7 palcov, ale aj 10,2 palca uhlopriečky.
V Európe sa Arkana objaví už v prvej polovici budúceho roka a na prelome leta a jesene 2021. Takže je na čo sa tešiť. Nová Arkana vyzerá fakt výborne. Akurát zatiaľ nemá dobré správy pre tých, čo by chceli naftový motor.