Zdá sa, že Renault Austral je už na našom trhu tak dlho, že si zaslúži modernizáciu. Nie je to ale iba o veku, ale o modernizácii celého portfólia vozidiel tejto veľkosti. Veď s podobnou modernizáciou už prešiel sesterský model Espace, ktorý je vlastne väčší a veľmi podobné vylepšenia dostane práve aj Austral. Skôr tú tie vylepšenia navlas rovnaké.
Úplne prvé, čo si na vylepšenom modeli Austral pozriete, je predná časť. Maska chladiča vytvára štruktúru pripomínajúcu logo automobilky a logo automobilky je už to nové, ktoré je odkazom do histórie sedemdesiatych rokov.
Spredu sa musel zmeniť aj nárazník s vertikálnym dvojpodchodovým denným svietením. Lenže to stále nie je všetko. Predné svetlá získali novú Matrix LED technológiu, ktorá zase pomôže nielen vám, ale aj ostatným vodičom v okolí, lebo nové svetlá budú jemnejšie a výrazne decentnejšie vykrajovať jednotlivé lúče.
Ďalšia výrazná zmena hovorí o zmenenom vzorkovníku farieb, ale taktiež o použití iných zliatinových diskov. Vlastne tieto dve veci sumarizujú zmeny z bočného pohľadu.
Zadok sa už podrobil tomu, čo sa stalo s modelom Espace. Je to prispôsobenie sa vrcholu, SUV kupé Rafale, ktorý má ostro rezané zadné svetlomety. Sú menšie ako doteraz a nevytvárajú ani len náznak prepojenia. Je fajn, že Renault sa rozbehol opačnou cestou ako ostatní, ktorým sa svetlomety postupne prepájajú šialenými svetelnými líniami.
A ak boli zvonka zmeny výrazné, vnútri Renault Austral ponúka trošku decentnejšie vylepšenia. Jedným z nich je ale určite použitie najnovšej generácie informačno-zábavného systému s google službami a bezdrôtovým zrkadlením obidvoch zásadných platforiem. Akurát tieto zmeny nevidno, vidno maximálne použitie iného čalúnenia, ktoré je z udržateľných zdrojov, ale aj ďalšiu vec môžete prehliadnuť.

Pozrite sa na prvý stĺpik karosérie pri vodičovi. Je tam kamera, ktorá ho sníma pri nasadaní a používa sa ako Face ID. Podľa naskenovanej tváre zvolí profil vodiča, ktorému prispôsobí nielen zvuk, ale aj klimatizáciu a samotné sedadlo, ak je elektricky nastaviteľné. Taktiež bude určite sledovať vodiča, či dáva pozor a na asistenciu mu príde aj 32 rôznych ďalších systémov.
Renault zmenil aj ponuku motorov vozidla. Základný mild hybrid s výkonom 103 kW (140 k) už z ponuky vypadol. Novým základom bude mild hybrid dosahujúci výkon 118 kW (160 k). Taktiež je to koniec pre manuálnu prevodovku.
Tento mild hybtid bude spojený s prevodovkou CVT a 12V sústavou. Automobilka hovorí, že toto auto má spotrebúvať, v kombinovanom cykle meranom štýlom WLTP, iba 6,2 litra benzínu na 100 km. A na stovku sa má dostať za 9 sekúnd.
Druhou motorizáciou, ktorá tiež ale prešla vylepšeniami, je tá schovávajúca sa za označením E-Tech 200. Je to mild hybrid, ktorý predvedie celkový výkon 147 kW (200 k) a ide na to, z jednotlivých komponentov, rovnakým štýlom ako hybridy Renaultu v ostatných modeloch. Znamená to, že má 1,2-litrový prepĺňaný motor s výkonom 96 kW (130 k), ktorému asistuje elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a štartér generátor dosahujúci 18 kW (25 k).
Výbornou správou je, že multimódová automatická prevodovka pracuje určite ešte lepšie vďaka novému softvéru a lepšiemu doladeniu. Ponúka 4 prevodové stupne pre spaľovací motor a 2 prevodové stupne pre elektrický motor. Celkovo je ale režimov až 15.
Renault si pre Austral nechal to, čo ho robí špecifickým. Je to natáčanie zadnej nápravy 4Control Advanced, ktoré bude dostupné pre niektoré verzie. Toto natáčanie zadnej nápravy prinesie lepšie manévrovanie a lepšiu stabilitu.
V nízkych rýchlostiach sa totiž zadné kolesá natočia, pri modeli Austral, až o 5 stupňov oproti tým predným a zmenšujú tak kruh potrebný na otočenie. Vo vyšších rýchlostiach sa kolesa natáčajú až o 1,5 stupňa rovnakým smerom, čo je zase efektívne pri zlepšení stability.
Vylepšený Renault Austral si budete môcť objednať už v máji tohto roka. Na trh vstúpi po boku vylepšeného modelu Espace, ale aj nového modelového roku Renaultu Rafale.