Všade sa hovorí o tom, že nová Fabia bude mať platformu, ktorá zníži hmotnosť. Tiež sa rozpráva o tom, že motory ponúknu výkon až 81 kW (110 k) v prípade benzínového 1,2 TSI. Tiež o tom, že nový naftový trojvalec 1,4 TDI bude mať viacero výkonov a nezožerie nič. Technický zázrak bude asi aj zhmotňovať naftu v nádrži, takže bude treba dávať pozor, aby nevytiekla a nevyrazila štupel.
Na fotkách je všetko ok, teda až na fakt, že predné svetlá vyzerajú ako z väčšieho auta. Minimálne teda z Yetiho. Zadné zase aj s celým zadkom až príliš pripomínajú Rapid Spaceback. Nič z toho nie je vyslovene zlé a ako celok sa javí energickejšie ako predchodca.
Avšak na press fotkách to je všetko vykreslené s ružovými okuliarmi, či s jasnou čírou optikou. Realita bude na cestách ukazovať niečo iné. A to predvádza Durci Design. Aj to je dôvod, že si môžete pozrieť verziu so základnými svetlami a kolesami, ktoré zvládajú slovenské cesty bez ujmy na komforte. Alebo pritvrdíme a vypadnú nám oči pri pohľade na úplne základnú Fabiu, ktorá sa kedysi volala Junior s litrovým MPI? Vlastne tá Juniorka vyzerá celkom dobre, pokiaľ sa nepovolia gurtne na nápravách približujúce karosériu k zemi. No, keby v nej bol 1,4 TSI a strieľal do výfukov, tak by verzia RatSport prilákala nových zákazníkov.
BTW, spolu s Durcim z Petrolheads, s ktorým sme pripravili tieto kúsky sme v minulosti riešili aj základnú Octaviu tretej generácie.
Viac obrázkov nájdete u Durciho na stránke www.durcidesign.com, alebo v článku na PetrolHeads.
No a ešte reálna promo fotka priamo od Škodovky, keby ste na ňu zabudli: