Koncern PSA rozširuje počet značiek. Ale trochu inak, ako by sa očakávalo. Žiadne oživenie francúzskej značky Simca. Žiadne nové modely. Len z portfólia Citroënu sa postupne odčlenia všetky modely DS. Prvou lastovičkou, alebo prvým delegátom je DS5.
DS5 sme testovali ešte pod pôvodným názvom minulý rok. A už vtedy štýl spôsobil, že auto zapôsobilo naozaj silno. Po oddelení značky DS je stále rovnakým frajerským náčiním. Výborné tvary, nezvyklé na triedu a exkluzivita z pohľadu počtu z DS5 robia unikátne auto.
Na prvé kilometre sme mali presne tú istú verziu ako na plnohodnotný test, čiže BlueHDi 180 s automatom Aisin. Rovnakú aparatúru mal aj Peugeot 308 SW GT, či 508 RXH. V DS5 fungoval výborne, to už sme zistili. Pri tých pár kilometroch po meste a mimo sme dali priemer 6,5 litra, ale s častým zastavovaním kvôli foteniu. Reálne cifry sa ukážu pri reálnom teste.
To, čo najviac odlíši DS5 je tvar prednej časti. Nové reflektory sú jedna vec, ale druhá je nová predná maska s lakovanými lamelami a hliníkovým lemovaním. Smerovky v nárazníku blikajú rovnakým štýlom ako pri DS3, či Audi A8, postupným rozsvecovaním. Vzadu všetko zostalo pôvodné, až na to, že zmizol názov Citroën. Zostalo iba logo DS a nápis DS5 vpravo vzadu.
V interiéri najväčšiu novinku predstavuje dotykový displej eliminujúci veľa tlačidiel. Škoda, že eliminoval aj joystick medzi prednými sedadlami, ktorý umožňoval ovládať všetky funkcie na diaľku bez zanechávania odtlačkov prstov. Logika ovládania je rovnaká ako pri ostatných modeloch PSA, ale DS5 získalo exkluzívnejšie vyzerajúcu tému.
Celkovo je DS5 podobná pôvodnému modelu a predstavuje výborný štart pre novú značku. Ako bonus prichádza možnosť voľby agregátov s manuálnymi prevodovkami.