Prvá jazda DS3: Malé kroky k lepšiemu celku

Automobilka DS, ako luxusná časť koncernu PSA posutupne pod svoje krídla sťahuje modely, ktoré s označením DS figurovali pod Citroënom. Najskôr sa, pred rokom odrazila s DS5, potom prešiel menší model DS4. Najnovším prírastkom je malý hatchback DS3.

DS3 najskôr Citroën mienil ako konkurenta Mini. Ale naň strácal hlavne povedomím o značke. Aj to sa môže považovať za dôvod vzniku úplne novej automobilky. Pocit väčšej prémiovosti. V konečnom dôsledku tak každý z modelov DS stratil logá Citroënu a podstúpil plastiku.

Najmenší model značky prijal na prednú časť výraznú masku DS Wings. Čiastočne LEDkové predné svetlomety už v ponuke boli, tak ich nebolo znova zakomponúvať. Oba sú vizuálne spojené práve krídlami vyčnievajúcimi z masky do bokov. Denné svietenie vo forme zvislých pásov na nárazníku, ako poznávacie znamenie, zostalo.

Úprimne, vpredu je tých zmien najviac. Bočný pohľad okoreňujú nové tvary diskov a vzadu je najväčšou novinkou absencia názvu pôvodného výrobcu. Rovnako málo zmien je na prvý pohľad aj v interiéri. Keď ste mali možnosť jazdiť s pôvodným modelom DS3 od Citroënu, tak bude všetko skoro rovnaké. Vlastne sa zmenil iba jeden veľmi podstatný detail. Odhalí ho pohľad na stredovú konzolu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Displej je dotykový. To znamená, že relatívne zložité ovládanie rádia je minulosťou. Do displeja v pôvodnom stave aj tak ľudia skúšali rýpať prstami. Teraz to bude mať reálne aj efekt zmeny. Trochu ďaleko, teda nízko konštruktéri umiestnili tlačidlo na vyvolanie základného menu obrazovky, ale inak systém funguje veľmi dobre. Dokonca má aj veľmi príjemnú tému. Vďaka odstráneniu panelu rádia vznikol aj nový malý odkladací priestor. Len zatiaľ nechápeme jeho zmysel. Nevojde do neho ani telefón veľkosti iPhone 6. Žeby bol na perá?

Ostatné atribúty a tvary zostali rovnaké ako doteraz. Vlastne ešte čalúnenie má nový vzor, ktorý nám pripomínal anglickú vlajku, ale len vzdialene. Čierny strop a relatívne dobré priestorové pomery sa nezmenili. A ani motor nie je novinkou. BlueHDi 100 sme už mali v C4 a má rovnako gumovú prevodovku. Do DS3 voľte benzínové THP. Aj keď nafta s prehľadom zvláda jazdu za 4 litre.